Вправи та задачі на додавання круглих десятків. Задачі на знаходження третього доданка

Мета. Вправляти учнів у розв’язуванні прикладів і задач на додавання і віднімання круглих десятків. Формувати уміння розв’язувати задачі на знаходження третього доданка. Розвивати логічне мислення. Виховувати любов до живої природи.

 

Тип уроку. Закріплення знань, умінь і навичок.

 

Обладнання. Емблема Євро-2012, малюнки для усної лічби, схеми задач, фішки із зображенням горіхів, малини, грибів, моркви. Магнітофон, диск.

 

Хід уроку.

І.   Організація учнів до уроку.

ІІ.  Перевірка домашнього завдання.

ІІІ. Розумова розминка.

«Євро-2012» Проти учнів 2-В класу грають Славек і Славко.

Славек відбиватиме м’ячі, що складаються з прикладів, які дають у сумі 20, а Славко -12.

ІY. Повідомлення теми і мети уроку.

  1. Актуалізація знань учнів.

Урок сьогодні незвичайний і проведемо ми його серед природи.

  • Який нині місяць? (Листопад)
  • А з чого це видно? (Опадає листя з дерева)
  • Яке листя ви бачите? (Кленове)

Давайте помилуємося останніми листочками осені  і одночасно  розв’яжемо

приклади, які ми вивчили. (Приклади на зворотній стороні листя)

2. Розвиток математичних знань.

 

Тварини зібрались на лісовій галявині.

  • А що вони роблять? (Вчаться)
  • А хто вчителька (Мудра Сова)

 

- Хто прийшов до лісової школи? (Ведмідь, Заєць, Білочка, Лисичка)

Кожен учень отримав завдання, але не знає що з ним робити.

  • Ми допоможемо звірятам?

    Зошити теж незвичайні дала їм Сова

  • Як ви думаєте, хто отримав аркуш із зображенням малини? (Ведмідь)

Для того, щоб допомогти Ведмедику,  потрібно розв’язати приклади на картках.

 

     За правильне розв’язання прикладу учні отримують фішки.

Ведмедикові ви допомогли і він задоволений піде відпочивати у барліг.

 

3. Робота з підручником

 

Письмове обчислення виразів на порівняння чисел за №316 с. 60

 

Подивіться, Білочка сидить, похиливши голову. Вона думає над завданням.

 

  • Хто допоможе Пустунці?

         А перед цим згадаємо, яку дію потрібно виконати, щоб порівняти числа? (Віднімання)

 

            Хто розв’яже приклад, отримує фішку із зображенням горішків?

 

 

Фізкультхвилинка.

 

         Хтось постукав тихо в клас

         Ні! Перерві ще не час.

         Тут підказує Галинка:

  - Це у нас фізкультхвилинка.

 

   ( Музичний супровід – Н.Май «Дощик капає дрібненько…» )

 

Y. Розв’язування задач.

 

 (Допоможемо Лисичці)

 

         Вона отримує картки із зображенням грибочків, що носять її назву.

 

  1. Розв’язування задачі № 319 з детальним аналізом.

 

  • Що робили діти?
  • Скільки дітей читали казки?

Назвіть їхні імена

 

Запишемо опорні слова

 

Олесь  – 3 к.

Сашко – 5 к.     12 к.

Мишко – ?

  • Чи можна відразу дізнатися, скільки казок прочитав Мишко?
  • Якою дією знайдемо суму?
  • Як знайти кількість казок, що прочитав Мишко? Якою дією?

 

Учні записують розв’язання на дошці і в зошитах.

 

  1. Творча робота над задачею № 318

 

Надійшла черга і до Зайчика. Він думає, як розв’язати задачу?

Допоможемо і йому.

(Учні, які беруть участь у розв’язанні задачі, отримують фішки).

 

Учні вивчають умову задачі. Запис умови на дошці.

І   к.  –  40 цук.

ІІ  к.  –  30 цук.      90 цук.

ІІІ к.  –   ? 

 

  • Про що можна дізнатися, обчисливши дані вирази?

 

40 – 30; 40 + 30; 90 – (40 +30)

 

  • Який вираз відповідає скороченому запису задачі?

 

YІ.  Самостійна робота.

 

Розв’язати задачі, записавши лише відповіді.

1. Зайчик пробіг 70 метрів, а вовк – на 20 метрів менше. Скільки метрів пробіг вовк?

2. Від лісового джерельця до зайчикової хати 100 метрів. Зайчик пробіг 70 метрів. Скільки залишилося пробігти?

 

YІІ.  Підсумок уроку.

 

         - Ось і наша подорож добігла кінця. Звірі, які були з нами сьогодні дякують за допомогу разом із вчителькою Совою.

        

         (Вчитель нагороджує дітей за кількістю отриманих фішок)

 

Домашнє завдання.

С. 61 №321, №322

Автор: Манжола Любов Іванівна


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: