Любій малечі про серйозні речі (з правил дорожнього руху)
1. Організація класу.
1 учень
Для того, щоб відстань короткою стала,
Для того, щоб швидкість здолати і час,
До нашої ери ще люди подбали,
І винайшли колесо кругле для нас.
2 учень
Помчали по світу автомобілі-
І правила виникли строгі тоді.
Будь пильним, уважним завжди на дорозі!
Де правила знають - не місце біді!
2. Повідомлення теми і мети уроку.
3. Основна частина.
1) Вікторина.
* Частина вулиці, призначена для руху пішоходів і транспорту. ( Вулиця)
* Водій машини. ( Шофер)
* Частина вулиці, призначена для руху пішоходів. ( Тротуар)
* Людина, яка регулює дорожній рух. ( Регулювальник)
* Місце для переходу вулиці. ( Перехід)
* Людина, яка керує мотоциклом. ( Мотоцикліст)
* Багатомісний автомобіль для перевезення пасажирів. ( Автобус)
* Йде з села до села, а з місця й кроку не зробить. ( Дорога)
* Підморгне червоним оком - стоїмо, Підморгне зеленим оком - ми йдемо.( Світлофор)
* Залізний кінь фарбований і гумою підкований. ( Автомобіль)
* Людина, яка керує велосипедом. ( Велосипедист)
* Людина, яка користується транспортним засобом і знаходиться в ньому, але не керує ним. (Пасажир)
2) Читання та обговорення оповідання А. Паламаря " Гіркий урок"
В автобусі Оксана зайняла зручне місце й безтурботно поринула у свої мрії. Не зважила, коли на одній із зупинок увійшла і стала якраз біля неї літня жінка з важкими сумками.
Пасажири попросили дівчинку поступитись місцем. Та Оксана вдала, ніби не чує. А лише зверхньо подумала: "Невелика пані, якщо з торбами носиться..." Увечері Оксана з матір'ю та батьком подзвонили до нових сусідів, які справляли новосілля і запросили їх на знайомини. Двері відчинилися, і на порозі стала жінка, яку Оксана так образила своєю нечемністю в автобусі, а на столі було частування з тих важких сумок.
Оксана ладна була провалитись крізь землю. Мати вихваляла перед сусідкою доньку, яка вона вихована та скромна, і вчиться добре, і вдома допомагає. І кожне її слово, як насмішка, стьобали дівчину. А сусідка спокійно, розуміюче дивилась їй просто в очі. Той погляд надовго запам'ятався Оксані.
-Чому, по-вашому, Оксана зверхньо поставилася до літньої жінки?
-Чому потім вона ладна була провалитись крізь землю?
-Чому похвали матері "як насмішка, стьобали дівчину"?
-Хто із описаних персонажів найінтелігентніший?
-Який висновок ви зробили?
-Поясніть назву оповідання.
3) Об`єднання дітей у групи .
Завдання групам
1 група- скласти правила поведінки на зупинці.
2 група -скласти правила поведінки в автобусі.
4) Презентація правил.
5) Фізпауза " Будь уважним" ( гра)
Червоний - в класі тиша,
жовтий - діти плескають у долоні,
зелений - біг на місці.
6) " Чи знаєте ви транспорт?" ( загадки)
Дім по вулиці повзе,
на роботу всіх везе.
Не на курячих ногах,
у гумових чобітках.
( Автобус)
Чи може бути в дощика
чотири колеса?
Скажіть, як називаються
такі от чудеса?
( Поливальна машина)
Чудо- двірник перед нами
величезними руками
за одну хвилину згріб
на дорозі білий сніг.
( Снігозбиральна машина)
Під землею, подивіться,
незвичайна залізниця.
Сновигають поїзди:
Цей -туди, а той- сюди.
Ми до станції " Дніпро"
їдем з татком на ... ( метро)
Біжить корова,
гладка,здорова.
А за нею телята-
всі близнята.
( Поїзд)
-Які машини перевозять вантажі?
-Який транспорт перевозить пасажирів?
-Які спеціальні машини знаєте?
7) Назви дорожні знаки.
- Для чого призначені дорожні знаки?
- На які групи вони поділяються?
8) Гра " Так чи ні"
У танспорті ти повинен:
- розтовхувати всіх, щоб швидше увійти чи війти,
-поступитися місцем старшим,
-голосно розмовляти та сміятися,
-триматися за поручні,
-пропускати поперед себе пасажирів з дітьми,
-кидати сміття на підлогу,
-автобус обходити позаду.