Любій малечі про серйозні речі (з правил дорожнього руху)

1. Організація класу. 
1 учень 
Для того, щоб відстань короткою стала, 
Для того, щоб швидкість здолати і час, 
До нашої ери ще люди подбали, 
І винайшли колесо кругле для нас. 
2 учень 
Помчали по світу автомобілі- 
І правила виникли строгі тоді. 
Будь пильним, уважним завжди на дорозі! 
Де правила знають - не місце біді! 

2. Повідомлення теми і мети уроку. 

3. Основна частина. 
1) Вікторина. 
* Частина вулиці, призначена для руху пішоходів і транспорту. ( Вулиця) 
* Водій машини. ( Шофер) 
* Частина вулиці, призначена для руху пішоходів. ( Тротуар) 
* Людина, яка регулює дорожній рух. ( Регулювальник) 
* Місце для переходу вулиці. ( Перехід) 
* Людина, яка керує мотоциклом. ( Мотоцикліст) 
* Багатомісний автомобіль для перевезення пасажирів. ( Автобус) 
* Йде з села до села, а з місця й кроку не зробить. ( Дорога) 
* Підморгне червоним оком - стоїмо, Підморгне зеленим оком - ми йдемо.( Світлофор) 
* Залізний кінь фарбований і гумою підкований. ( Автомобіль) 
* Людина, яка керує велосипедом. ( Велосипедист) 
* Людина, яка користується транспортним засобом і знаходиться в ньому, але не керує ним. (Пасажир) 

2) Читання та обговорення оповідання А. Паламаря " Гіркий урок" 

В автобусі Оксана зайняла зручне місце й безтурботно поринула у свої мрії. Не зважила, коли на одній із зупинок увійшла і стала якраз біля неї літня жінка з важкими сумками. 

Пасажири попросили дівчинку поступитись місцем. Та Оксана вдала, ніби не чує. А лише зверхньо подумала: "Невелика пані, якщо з торбами носиться..." Увечері Оксана з матір'ю та батьком подзвонили до нових сусідів, які справляли новосілля і запросили їх на знайомини. Двері відчинилися, і на порозі стала жінка, яку Оксана так образила своєю нечемністю в автобусі, а на столі було частування з тих важких сумок. 

Оксана ладна була провалитись крізь землю. Мати вихваляла перед сусідкою доньку, яка вона вихована та скромна, і вчиться добре, і вдома допомагає. І кожне її слово, як насмішка, стьобали дівчину. А сусідка спокійно, розуміюче дивилась їй просто в очі. Той погляд надовго запам'ятався Оксані. 

-Чому, по-вашому, Оксана зверхньо поставилася до літньої жінки? 
-Чому потім вона ладна була провалитись крізь землю? 
-Чому похвали матері "як насмішка, стьобали дівчину"? 
-Хто із описаних персонажів найінтелігентніший? 
-Який висновок ви зробили? 
-Поясніть назву оповідання. 

3) Об`єднання дітей у групи . 
Завдання групам 
1 група- скласти правила поведінки на зупинці. 
2 група -скласти правила поведінки в автобусі. 

4) Презентація правил. 

5) Фізпауза " Будь уважним" ( гра) 
Червоний - в класі тиша, 
жовтий - діти плескають у долоні, 
зелений - біг на місці. 

6) " Чи знаєте ви транспорт?" ( загадки) 

Дім по вулиці повзе, 
на роботу всіх везе. 
Не на курячих ногах, 
у гумових чобітках. 
( Автобус) 

Чи може бути в дощика 
чотири колеса? 
Скажіть, як називаються 
такі от чудеса? 
( Поливальна машина) 

Чудо- двірник перед нами 
величезними руками 
за одну хвилину згріб 
на дорозі білий сніг. 
( Снігозбиральна машина) 

Під землею, подивіться, 
незвичайна залізниця. 
Сновигають поїзди: 
Цей -туди, а той- сюди. 
Ми до станції " Дніпро" 
їдем з татком на ... ( метро) 

Біжить корова, 
гладка,здорова. 
А за нею телята- 
всі близнята. 
( Поїзд) 

-Які машини перевозять вантажі? 
-Який транспорт перевозить пасажирів? 
-Які спеціальні машини знаєте? 

7) Назви дорожні знаки. 
- Для чого призначені дорожні знаки? 
- На які групи вони поділяються? 

8) Гра " Так чи ні" 
У танспорті ти повинен: 
- розтовхувати всіх, щоб швидше увійти чи війти, 
-поступитися місцем старшим, 
-голосно розмовляти та сміятися, 
-триматися за поручні, 
-пропускати поперед себе пасажирів з дітьми, 
-кидати сміття на підлогу, 
-автобус обходити позаду. 

9) Перевірка маршрутних листів. у щоденниках. 

4. Підсумок уроку.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: