М’які подовжені приголосні звуки, позначення їх на письмі

Тема. М’які подовжені приголосні звуки, позначення їх на письмі

Тип уроку: засвоєння нового матеріалу

Автор уроку: Іванова Людмила Віталіївна, вчитель початкових класів, Броварської ЗОШ №3 Київської обл.

Підручник: Кальчук М.І., Кучинський М.В., Українська мова. 2 клас 2 частина, Суми ТОВ НВП “Росток А.В.Т.”, 2011

Мета: ознайомити учнів з подовженими м’якими приголосними звуками; навчити правильно вимовляти і позначати на письмі подовжені приголосні (подвоєння букв). Розвивати уміння спостерігати, порівнювати, узагальнювати. Виховувати толерантність до оточуючих.

Обладнання: аудіозапис, ілюстрації птахів, роздатковий матеріал, відеоматеріал

 

Зміст уроку.

I.Організація учнів до уроку.

Етап орієнтації: Позитивна установка до уроку

Девіз:

Допитливим, цікавим будь,

та тільки не байдужим

В Країну знань велику путь

долай уперто, друже!

II.Актуалізація опорних знань.

(Звучить мелодія П.Чайковський «Пісня жайворонка»)

  • Послухайте мелодію. Яких пташок ви уявили?

(На дошці малюнки птахів)

Прочитайте вірш М.Познанської

Вправа 124.

Ходять лелеки у лузі,

Ходять лелеки у тузі:

Завтра у вирій далекий

Будуть летіти лелеки.

Яким звуком розпочинається назва пташки?

Якою буквою він позначається на письмі?

Каліграфічна вправа с.64.

Де живуть лелеки?

Відгадайте загадку:

На блакитних заплавах широких

Жовті глечики – рясно цвітуть.

Молоко із тих глечиків жовтих

Вранці окуні нахильці п’ють.

(На дошці малюнки латаття та жовтих глечиків)

Запишіть відгадку.

Латаття (Перевірка з записом на дошці)

ІІI.Локалізація місця утруднення

Хто помилився в написанні цього слова?

IV.Постановка проблеми.

Чому виникли труднощі в написанні?

V.Відкриття нового знання

Спостереження за вимовою подовжених приголосних звуків.

Вправа 127 (усно).

Порівняйте вимову пар слів і знайдіть відмінність.

Вправа 128.

Як здійснилося бажання Білочки правило про написання слів з подовженим звуком (с.48-50),

 

М’який подовжений звук на письмі позначається двома однаковими буквами

 

Зафарбуйте відповідний листочок-правило на малюнку до казки (с.55)

IV.Первинне закріплення.

Вправа 129.

Прочитайте слова, вимовляючи звуки, що позначені двома однаковими буквами подовжено. Спишіть їх.

Побудуйте звукову модель виділених слів та зробіть їх звуковий аналіз

 

Довідка. Подовжений звук схематично позначається двокрапкою (:).

Наприклад: гілля [=o=:o]

 

V.Фізкультхвилинка.

Довгоносий чорногуз

У болотечку загруз.

Будем його рятувати,

За хвостика витягати

Раз, два, три, чотири, п’ять,

Будем ніжки обмивать.

Хай летить собі на волю

І шукає кращу долю.

Ми йому допомагали

І в той час відпочивали.

А тепер нам час сідати.

Будем далі працювати.

VI.Робота в парах

Вправа 130.

Від поданих слів утворіть слова з подовженим звуком.

Зразок виконання: Змагатися – змагання.

Щебетати, читати, навчатися, питати, жити, малювати, шити.

VII.Психологічна гра-пауза

“Погладжування” (Початкова школа №43 (619) листопад 2011)

Коментар до гри:

Часто нам набагато легше критикувати інших і вказувати на їхні недоліки ніж помічати їхні гарні риси, але це не робить щасливішими ні нас, ані тих, кого ми критикуємо. Кожному з нас час від часу потрібні добрі слова і позитивні почуття.

VIII.Групова робота. Вправа-пантоміма.

Клас поділений на 3 групи.

Виділіть з групи слів-назв почуттів слова з м’якими подовженими приголосними звуками.

Спробуйте зіграти ці почуття.

І група

ІІ група

ІІІ група

радості

співчуття

гніву

страху

невдоволення

огиди

задоволення

суму

жалю

обурення

сорому

здивування

каяття

ненависті

гордості

тривоги

захоплення

болю

розчарування

вдячності

пригнічення

Попробуйте позначити ці почуття на “смайликах” 

XI.Сторінка допитливих

А допитливість і цікавість допомагають людям

Вправа 132.

Послухайте текст про життя первісних людей. Знайдіть слова, які мають м’який приголосний подовжений звук.

Запишіть ці слова по пам’яті.

XII.Рефлексія діяльності

Підіб’єм підсумок нашого уроку.

Інтерактивна технологія-гра “Незакінчене речення”

Продовжіть речення:

“Цей урок мене навчив…”

XIII.Домашнє завдання (на вибір).

Вправа 133.

Вправа 131.

Література

1. Савченко О.Я. Сучасний урок у початковій школі/ О.Я.Савченко. –К.:Магістр, 1997.

2. Савченко О.Я. Сучасний урок: суб’єктивність навчання і варіативність структури. /О.Савченко// Початкова школа. - 2011. - №9.

3. Варзацька Л.О. Особистісно-зорієнтоване навчання української мови /Л.Варзацька/, Початкова школа. – 2011. - №20.

4. Пометун О.І. та ін.. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання / Науково-методичний посібник – К.: А.С.К. 2004-192с.:іл.

5. Науменко О. Психологічні ігри для молодших школярів /О.Науменко// Початкова школа. – 2011. - №43.

6. Кальчук М.І., Кучинський М.В. Українська мова: Підручник для 2 класу. Суми ТОВ НВП “Росток А.В.Т.”, 2011.

7. Фасоля А.М., Гаврилюк О.В. Особистісно зорієнтоване навчання: сутність, основи, технології: Курс лекцій для слухачів курсів підвищення кваліфікації педагогічних кадрів. – Рівне: Юлат.2008. – 132 с.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: