Питальні речення. Засвоєння питальних слів. Вимова і написання слова дятел

Мета. Дати уявлення про питальне речення, формувати навички інтону­вання та вміння ставити логічний наголос у питальних реченнях, удосконалювати вміння розрізняти речення за метою висловлювання,розвивати зв'язне мовлення учнів; виховувати старанність і наполегливість,виховувати бережне ставлення до лісо­вих мешканців.

Обладнання. Загадки, малюнок дятла, малюнок бібліотеки.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

I.       Організація класу до уроку.

II.Актуалізація опорних знань учнів.

1.   Фронтальна бесіда.

Що таке речення?

Про які речення ви дізналися на попередньому уроці?

Яке речення називається розповідним?

Які розділові знаки можуть стояти в кінці розповідного речення?

Відгадайте загадки про них.

•  Маленька, менша від мачини,

  Ні з ким не стану на борню.

                           А при читанні, коли треба,

і людини мову зупиню.

  Що це таке? (Крапка)

•  Що за знак — стрункий, мов спис,

Він над крапкою завис,

Спонука до поклику.

      Хто ж бо він? (Знак оклику)

2.  Перевірка домашнього завдання (вправа 129).

Про які дерева розповідається у тексті?

Яке речення про берізку треба писати першим?

Яке це речення? Чому?

Прочитайте друге речення.

Яке це речення?

3.Каліграфічна хвилинка.

Яка зараз пора року?

Які осінні місяці ви знаєте?

Ос жо ча іб нь іє Осінь, осінь! Лист жовтіє. Часто дрібний дощик сіє.

—Прочитайте кожне речення.

Як пишуться слова в реченні?

З якої букви пишеться перше слово?

  • Якою ви уявляєте осінь? Продовжіть речення.

Осінь — це дівчина...

—  Звуковий аналіз слова осінь.

о =о=

([о], [с'], [і], [н'])

IІІ.Вивчення нового матеріалу.

1.   Загадка.

• Не кущ, а з листочками,

Не сорочка, а зшита.

Не людина, а навчає. (Книга)

Складіть речення із словом книга.

Прочитайте записані на дошці речення.

а)  Книгу треба берегти і шанувати.

б)  Бережи і шануй книгу!

в)  Чи бережеш ти книгу?

Що стоїть у кінці першого речення? другого?

Як називається перше речення?

2.   Повідомлення теми уроку.

—  Сьогодні ми продовжимо мандрувати містечком із назвою Речення і познайомимося з питальними реченнями, навчимося правильно інто­нувати їх.

3.   Робота з підручником.
Вправа 130.

а)  Читання в особах діалогу (слова автора і читача).

б)  Бесіда за малюнком до вправи.

Хто ще відвідав бібліотеку?

Чи цікаво дітям у бібліотеці?

в)  Вибіркове читання речень.

Прочитайте речення, в яких про щось запитується.

Який знак стоїть у кінці таких речень?

г)  Читання і аналіз правила, с. 65.

—  Яке речення називається питальним?

Що ставиться у кінці питального речення? ґ) Запис речень.

Запишіть з тексту діалогу два питальні речення.

д)  Розвиток мовлення.

— Продовжіть розмову бібліотекаря з читачем. Фізкультхвилинка.

Повторити вивчені вправи.


ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

1.    Робота в парах.

Запитайте один одного про те, що вас цікавить, і дайте відповідь.

Як називаються речення-запитання? А речення-відповіді?

2.    Творче списування.

—   Запишіть вірш, дописуючи пропущені слова і розділові знаки.

Чому пахнуть квіти Бо їм ... світить (сонце) З чого раді діти Бо ростуть, як ... (квіти).

3.    Інтонування речень.
Вправа 133.

а)    Читання речень.

—   Прочитайте запитання і відповідь.

Вимовляйте з більшою силою голосу (наголошуйте) виділені слова.

б)   Словникова робота. (Використовується малюнок.)

Дятел — лісовий птах з довгим і гострим дзьобом, їжу добуває з щілин ори дерев.

Утворіть словосполучення з цим словом.

Складіть звукову модель слова дятел.

Хто знає загадки про дятла?

в)    Запитання-відповідь.

Кого називають санітаром лісу? (Мурашку.)

Кого називають лісовою господаркою? (Білочку.) (Бесіда про бережне ставлення до лісових тварин).

г)    Списування.

—   Спишіть перші два запитання і відповіді на них.

(Зверніть увагу на запис речень і знака питання на рядку каліграфії).

4.    Жарт (записати на дошці).

Як тебе звати, хлопчику

А так, як мого тата

А тата твого ж як

А так, як мене

Ну, то скажи, як тебе кличуть, коли час їсти

О, мене їсти кликати не треба, я першим приходжу.

Чи зрозуміло відповідав хлопчик?

Які слова у вас викликають сміх?

Які знаки треба поставити в кінці речень?

—    Яким є кожне речення?

V.Підсумок уроку.

—      Про які речення ви дізналися на уроці?

—  Відгадайте загадку.

Він після речення, цитати Вмостився, схожий на гачок. Всіх нас примушує питати, А сам — ні пари з уст. Що це таке? (Знак питання)

  • В кінці якого речення він ставиться?
  • Які речення називаються питальними?
  • Для чого потрібно знати питальні речення?
  • Коли, у яких ситуаціях ви користуєтеся питальними реченнями?

 VII. Домашнє завдання.

Вправа 134, правило, с. 65.

 

 


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: