Мета: викликати інтерес учнів до твору-детективу; перевірити знання тексту повісті «Золотий жук» в ігровій формі; провести літературні паралелі; розвивати допитливість, спостережливість; виховувати прагнення постійно розвивати свої інтелектуальні здібності. Обладнання: текст повісті Е. По «Золотий жук», картки з ключовими словами, зашифрована тема, картки для редагування; фотографія жука-скарабея; зображення обкладинок книжок Е. По. Тип уроку: урок розвитку мовлення; комбінований. Хід уроку І. Мотивація навчальної діяльності — Вдома ви прочитали повість Е. По «Золотий жук». Сьогодні ми проведемо урок-бесіду за змістом цього твору. Але ми не можемо розпочати розмову, не знаючи її теми, бо її зашифровано. Хто зможе розгадати цю загадку? А тепер розташуйте аркуші на дошці так, щоб тему було добре видно (опустіть нижче аркуші зі складами). Отже, тема уроку звучить так: «Таємниці золотого жука». А метою нашого уроку буде розгадування всього, що приховував золотий жук. ІІ. Вивчення нового матеріалу 1. Ознайомлення з біографічними відомостями про Е. По 2. Бесіда - Які факти з життя письменника вам відомі? - Не зазнав слави за життя. - Не був щасливим в особистому житті, був бідним. - В США існує премія імені Е. По, яку присуджують за найкраще детективне оповідання року. - Іменем Е. По відкривається історія літератури США. - Засновником яких жанрів став Е. По? (Детективного, містичного) - Чи лише прозу писав Е. По? (Ні. Його перу належать також і поезії.) 3. Читання підготовленим учнем вірша Е. По «Ельдорадо» Словникова робота Ельдорадо — легендарна країна золота й коштовного каміння, яку шукали в Америці іспанські завойовники. - Як ви вважаєте, чи знайшов своє Ельдорадо письменник? (Ні, на відміну від головного героя його повісті «Золотий жук».) 4. Виявлення читацьких вражень учнів - Ваші враження від прочитаної повісті. - Які герої сподобалися? Чому? - Які ситуації викликали посмішку? - Що вразило вас у прочитаному? 5. «Чи уважний ти читач?» (перевірка знання тексту) 1) «Виправ помилку» (Учні отримують картки із завданням. Працюють у парах.)
- Відредагуйте речення з фактичними помилками. Аналізування виконаного завдання 2) «Побудуй ланцюжок» Виправте помилки в існуючому ланцюжку (поміняйте картки місцями), дайте пояснення. Відповідь: жук — пергамент — вогонь — череп — кіт — тепла вода — сковорідка — криптограма. 6. Робота над назвою твору - Як ви гадаєте, чому повість має таку назву? - Знайдіть опис цієї комахи у творі, зачитайте. (Відповіді учнів.) Виступ учня-«біолога» про жука сімейства Scarabaeidae Висновок. Жук у повісті Е. По вигаданий, хоча й дуже схожий на знаменитого скарабея. 7. Бесіда - Навіщо письменникові потрібно було вигадувати такого жука? - Якими словами ви охарактеризували б цього героя? - Які означення ви б виділили як основні? Чому? - Як пов’язані ці поняття між собою та з повістю «Золотий жук»? - Який художній засіб використано у назві твору? Яке значення має слово «золотий» на початку твору і якого значення він набуває з огляду на фінал історії? - Що дозволило Легранові знайти скарби? ІІI. Підбиття підсумків уроку Продовжте речення Сьогодні на уроці я… - дізнався… - був вражений… - замислився… . IV. Домашнє завдання Підготуватися до контрольної роботи.
| |||||||||||||||||
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |