Мета: запропонованими завданнями виявити в учнів рівень знань, умінь та навичок з вивченої теми, закріпити їх; розвивати увагу, спритність, рішучість, кмітливість, вміння застосовувати набуті знання під час виконання практичних завдань; формувати кругозір, світогляд; виховувати інтерес до наслідків власної праці, пошану до творчої діяльності, пунктуальність, навички раціонального використовування навчального часу. Тип уроку: контроль, корекція знань та вмінь. Обладнання: різнорівневі тестові завдання і питання до контролю за темою у 2-х варіантах. ПЕРЕБІГ УРОКУ I. Організаційний момент II. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності III. Пояснення вчителем питань, які стосуються порядку проведення контрольної роботи IV. Завдання до контрольної роботи I варіант Початковий рівень 1. Історична подія — перемога козаків над військом польської шляхти у 1630 році під Переяславом була покладена в основу твору: а) Т. Шевченка «Тарасова ніч»; б) Т. Шевченка «Іван Підкова»; в) П. Чубинського «Ще не вмерла Україна»; г) М. Вороного «Євшан-зілля». 2. В якій пісні дівча, йдучи до села, несло червоний мак? а) «Ой біжить, біжить мала дівчина»; б) «Ой вінку, мій вінку»; в) «На долині туман»; г) «У ржі на межі». 3. Поема як літературний жанр — це твір: а) великий віршований твір, у якому змальовується характер, визначні події в житті людей; б) написаний у формі звертання однієї людини до інших; в) в основі сюжету якого лежить гострий непримиренний життєвий конфлікт, який здебільшого закінчується смертю героя; г) фольклорного походження на легендарну чи історичну тему. Середній рівень 4. Про що мріяв козак у творі Т. Г. Шевченка «Думка»? 5. Назвіть відомі вам пісні календарно-обрядової поезії весняного циклу. 6. Яка роль книжки в житті людини? Достатній рівень Виконайте одне із завдань: 7. Що, на ваш погляд, зумовило популярність стрілецьких пісень? Власну думку вмотивуйте, посилаючись на відомі вам пісенні твори. 8. Обґрунтуйте призначення і популярність пісень календарно-обрядової поезії літнього циклу. Відповідаючи, звертайтеся до вже відомих вам пісень. 9. Що поєднує народну легенду про дівчину-Україну, яку Господь наділив піснею, з «Молитвою» О. Кониського? Вмотивуйте. Висловлюючись, наведіть приклади з цих творів. Високий рівень Напишіть твір-мініатюру на одну з тем: 10. Пісня в нашій родині. 11. Щастя можна знайти тільки на рідній землі (за поемою М. Вороного «Євшан-зілля»). 12. Славне минуле Вітчизни у творчості Т. Шевченка («Іван Підкова», «Тарасова ніч»). 13. Чарівність календарно-обрядової поезії зимового циклу. ІІ варіант Початковий рівень 1. Гетьман Трясило — головний герой твору: а) Т. Шевченка «Думка»; б) Т. Шевченка «Тарасова ніч»; в) М. Вороного «Євшан-зілля»; г) С. Чарнецького «Ой у лузі червона калина похилилася». 2. Пісня «Маяло житечко, маяло» належить: а) до літературних; б) жниварських; в) русальних; г) веснянок. 3. Урочиста, похвальна пісня, в якій возвеличується якесь явище, особа, подія називається: а) історичною; б) стрілецькою; в) гімном; г) народною. Середній рівень 4 Чого бажала мати своїй дитині, співаючи їй колискову? 5. Назвіть відомі вам пісні календарно-обрядової поезії літнього циклу. 6. У чому головна думка стрілецької пісні «Ой у лузі червона калина похилилася» С. Чарнецького і Г. Труха? Достатній рівень Виконайте одне із завдань. 7. Вмотивуйте, чому на Русі любили й цінували книгу. Особисту думку підтвердіть переконливими прикладами. 8. Доведіть, що сила слова колядок і щедрівок сприяє добробуту родин українців. Відповідаючи, наведіть приклади з відомих вам календарнообрядових пісень зимового циклу. 9. Прослідкуйте, як у поемі Т. Шевченка «Тарасова ніч» через осмислення історичної долі України автор нагадує нам про необхідність пам’ятати видатних її синів, борців за волю, щастя і незалежність рідного краю. Високий рівень Напишіть твір-мініатюру на одну з тем: 10. Моя улюблена пісня. 11. Ідея любові до рідного народу, до батьківщини у творі М. Вороного «Євшанзілля». 12. Рідна земле моя, ти козацькою славою щедра… (за творчістю Т. Шевченка). 13. Цікавість календарно-обрядової поезії весняного циклу. IV. Підсумок уроку V. Домашнє завдання Підготувати міні-доповідь «Дитинство Лесі Українки», прочитати поезію «Мрії».
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |