Контрольна робота. «Вступ. Загадково прекрасна і славна давнина України»

Мета: запропонованими завданнями виявити в учнів рівень знань, умінь та навичок з вивченої теми, закріпити їх; розвивати увагу, спритність, рішучість, кмітливість, вміння застосовувати набуті знання під час виконання практичних завдань; формувати кругозір, світогляд; виховувати інтерес до наслідків власної праці, пошану до творчої діяльності, пунктуальність, навички раціонального використовування навчального часу.

Тип уроку: контроль, корекція знань та вмінь.

Обладнання: різнорівневі тестові завдання і питання до контролю за темою у 2-х варіантах.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

III. Пояснення вчителем питань, які стосуються порядку проведення контрольної роботи

IV. Завдання до контрольної роботи

I варіант

Початковий рівень

1. Історична подія — перемога козаків над військом польської шляхти у 1630 році під Переяславом була покладена в основу твору:

а) ТШевченка «Тарасова ніч»; б) Т. Шевченка «Іван Підкова»;

в) П. Чубинського «Ще не вмерла Україна»;

г) М. Вороного «Євшан-зілля».

2. В якій пісні дівча, йдучи до села, несло червоний мак?

а) «Ой біжить, біжить мала дівчина»; б) «Ой вінку, мій вінку»;

в) «На долині туман»; г) «У ржі на межі».

3. Поема як літературний жанр — це твір:

а) великий віршований твір, у якому змальовується характер, визначні події в житті людей;

б) написаний у формі звертання однієї людини до інших;

в) в основі сюжету якого лежить гострий непримиренний життєвий конфлікт, який здебільшого закінчується смертю героя;

г) фольклорного походження на легендарну чи історичну тему.

Середній рівень

4. Про що мріяв козак у творі Т. Г. Шевченка «Думка»?

5. Назвіть відомі вам пісні календарно-обрядової поезії весняного циклу.

6. Яка роль книжки в житті людини?

Достатній рівень

Виконайте одне із завдань:

7. Що, на ваш погляд, зумовило популярність стрілецьких пісень? Власну думку вмотивуйте, посилаючись на відомі вам пісенні твори.

8. Обґрунтуйте призначення і популярність пісень календарно-обрядової поезії літнього циклу. Відповідаючи, звертайтеся до вже відомих вам пісень.

9. Що поєднує народну легенду про дівчину-Україну, яку Господь наділив піснею, з «Молитвою» О. Кониського? Вмотивуйте. Висловлюючись, наведіть приклади з цих творів.

Високий рівень

Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:

10. Пісня в нашій родині.

11. Щастя можна знайти тільки на рідній землі (за поемою М. Вороного «Євшан-зілля»).

12. Славне минуле Вітчизни у творчості Т. Шевченка («Іван Підкова», «Тарасова ніч»).

13. Чарівність календарно-обрядової поезії зимового циклу.

ІІ варіант

Початковий рівень

1. Гетьман Трясило — головний герой твору:

а) Т. Шевченка «Думка»; б) ТШевченка «Тарасова ніч»;

в) М. Вороного «Євшан-зілля»;

г) С. Чарнецького «Ой у лузі червона калина похилилася».

2. Пісня «Маяло житечко, маяло» належить:

а) до літературних; б) жниварських; в) русальних; г) веснянок.

3. Урочиста, похвальна пісня, в якій возвеличується якесь явище, особа, подія називається:

а) історичною; б) стрілецькою; в) гімном; г) народною.

Середній рівень

4 Чого бажала мати своїй дитині, співаючи їй колискову?

5. Назвіть відомі вам пісні календарно-обрядової поезії літнього циклу.

6. У чому головна думка стрілецької пісні «Ой у лузі червона калина похилилася»

 С. Чарнецького і Г. Труха?

Достатній рівень

Виконайте одне із завдань.

7. Вмотивуйте, чому на Русі любили й цінували книгу. Особисту думку підтвердіть переконливими прикладами.

8. Доведіть, що сила слова колядок і щедрівок сприяє добробуту родин українців. Відповідаючи, наведіть приклади з відомих вам календарнообрядових пісень зимового циклу.

9. Прослідкуйте, як у поемі Т. Шевченка «Тарасова ніч» через осмислення історичної долі України автор нагадує нам про необхідність пам’ятати видатних її синів, борців за волю, щастя і незалежність рідного краю.

Високий рівень

Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:

10. Моя улюблена пісня.

11. Ідея любові до рідного народу, до батьківщини у творі М. Вороного «Євшанзілля».

12. Рідна земле моя, ти козацькою славою щедра… (за творчістю Т. Шевченка).

13. Цікавість календарно-обрядової поезії весняного циклу.

IV. Підсумок уроку

V. Домашнє завдання

Підготувати міні-доповідь «Дитинство Лесі Українки», прочитати поезію «Мрії».


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: