Мета: повторити й поглибити знання учнів про іменник як частину мови, з’ясувати правила правопису букв -а (-я), -у (-ю) в іменниках ІІ відміни однини в родовому відмінку; формувати загальнопізнавальні вміння знаходити іменники ІІ відміни в текстах, визначати їх роль у реченнях; розвивати творчі вміння використання іменників чоловічого роду в родовому відмінку у власних висловлюваннях; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати уважність, чуйність, спостережливість за явищами природи. Правопис: букви -а (-я), -у (-ю) в іменниках ІІ відміни однини в родовому відмінку. Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок. ХІД УРОКУ І. Організаційний момент ІІ. Оголошення теми, мети й завдань уроку ІІІ. Актуалізація мотиваційних резервів шестикласників з теми Колективна робота з текстом
Під яскравим ранковим сонцем, під зовсім чистим, без жодної хмаринки небом від берега і до молочно-синьої смужки небосхилу гойдалося море. Гналися одна за однією високі хвилі. Вода була в одному місці темного кольору, в другому — сіро-зелена, а в третьому — чорно-синя. Від дужого і пружного вітру вода моря швидко міняла свої кольори, немовби вона освітлювалася знизу різнобарвними вогнями (З часопису).
ІV. Усвідомлення учнями теоретичного матеріалу в процесі практичної роботи Робота з підручником
V. Виконання творчих завдань Розподільний диктант
Голос, колос, урок, настрій, сум, оптимізм, розвиток, обрій, вечір, очерет, зміст, ґрунт, гурт, гурток, біль, степ, лист, кожух, погляд, відчай, січень, рух, сад, садочок, острів, луг, Кавказ, Урал, вітер, телефон.
Пояснювальне письмо з використанням методу «Прес»
Автобус, цукор, хлібороб, фініш, успіх, технікум, суфікс, розклад, табель, птах, технік, супутник, прогрес, план, пилосос, пил, пасажир, вітер, вокзал, грам, документ, бульдозер, бетон, актив, асфальт.
Відновлення деформованого тексту
ДЛЯ НАШИХ ДРУЗІВ У кінці вересня й на початку жовтня птаство готується до (відліт) в теплі краї. Збираються в далеку мандрівку ластівки, ще раніше покинули нас стрижі. Потягнулися з півдня лелеки, великим правильним трикутником прямують до Африканського (континент) журавлі. А ті птахи, що залишаються в нас, з наближенням (листопад) й (грудень) горнуться до (оселя) людей, чекають нашої (допомога) в пору (холод) і (голод). Восени слід передбачити, як допомогти перезимувати всім мешканцям (ліс). Для цього треба їм приготувати (корм): пташкам — (зерно), косулям — зелених віників з гілочок (дерево). Узимку пташкам до вподоби насіння (кавун), (салат), (льон), (соняшник), (лопух), кінського (щавель). Жменька (корм) врятує багатьох пташок від голодної (смерть) (За А. Волковою).
VІ. Узагальнення й систематизація знань з теми Подумати й дати відповіді на запитання: 1. Які закінчення мають іменники ІІ відміни? 2. Коли пишемо -а (-я) в іменниках ІІ відміни чоловічого роду однини в родовому відмінку? Навести приклади. 3. Коли пишемо -у (-ю) в іменниках ІІ відміни чоловічого роду однини в родовому відмінку? Навести приклади. 4. Для чого потрібні знання з поданої теми? Відповідь обґрунтувати. VІІ. Підсумок уроку VІІІ. Домашнє завдання Уявити ситуацію: ви готуєте домашнє завдання до уроку з природознавства. Вам необхідно розповісти про явища природи восени. Скласти монологічне висловлювання про осінні явища природи, використовуючи прислів’я і приказки про осінь, а також іменники ІІ відміни однини чоловічого роду в родовому відмінку.
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |