Мета уроку: ознайомити учнів з основними особливостями організації та процесів життєдіяльності, а також значенням у природі й житті людини представників надрядів Пінгвіни, Безкільові та Кільові (ряди Дятлоподібні та Горобцеподібні) птахи. Обладнання і матеріали: скелети й опудала птахів, таблиці «Тип Хордові. Клас Птахи», «Птахи боліт і узбереж водойм», «Птахи лісу», фотографії й малюнки птахів. Базові поняття і терміни уроку: Пінгвіни, Безкільові та Кільові птахи, Дятлоподібні, Горобцеподібні. Концепція уроку На прикладі конкретних видів показати відмінності й подібність у будові різних рядів птахів. Звернути увагу на зв’язок будови представників різних рядів з їхнім способом життя. Показати надзвичайне поширення представників класу, їхню роль у різних екосистемах і господарській діяльності людини. ХІД УРОКУ I. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності школярів Питання до учнів Якою є будова яйця птахів? Які функції виконують зовнішні оболонки яйця? Чим відрізняються нагніздні та виводкові пташенята? II. Вивчення нового матеріалу Повідомлення учнів Надряд Пінгвіни. Надряд Безкільові птахи. Ряд Дятлоподібні. Ряд Горобцеподібні. Бесіда з аналізом повідомлень учнів про ряди птахів (проводиться з одночасним заповненням таблиці)
III. Узагальнення, систематизація і контроль знань і вмінь учнів Питання до учнів Чим пінгвіни відрізняються від решти птахів? Чим безкільові птахи відрізняються від решти птахів? Дайте стислу характеристику ряду Дятлоподібні. Дайте стислу характеристику ряду Горобцеподібні. Приклади питань і завдань для самостійної роботи учнів Проведіть порівняння рядів Дятлоподібні та Горобцеподібні. IV. Домашнє завдання Вивчити відповідний параграф підручника. Підготувати повідомлення про ряди птахів.
| |||||||||||||||||||||
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |