Мета: систематизувати знання, вміння та навички учнів, що одержані під час вивчення розділу «Загальна характеристика природних умов і природних ресурсів України», підготувати їх до складання тематичного оцінювання. Тип уроку: корекції знань, вмінь та навичок. Обладнання: карти атласу, підручники. Опорні та базові поняття: погода, клімат, рельєф, ґрунти, ґрунтотвірні чинники. Географічна номенклатура: річкові системи Дніпра, Сіверського Дінця, Південного Бугу, Дністра, Дунаю, Тиси; канали: Сіверський Донець — Донбас, Дніпро — Кривий Ріг, Дніпро-Донбас, Північнокримський; озера: Світязь, Сасик, Ялпуг, Кагул; лимани: Тилігульський, Куяльницький, Хаджибейський, Бузький, Дніпровський. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів Прийом «П’ять речень» Учитель називає опорні поняття (погода, клімат, рельєф, ґрунти), а учні дають п’ятьма реченнями їх характеристику. Учитель підбиває підсумки роботи. Ставить перед учнями мету і разом з ними визначає завдання уроку. IІІ. Узагальнення вивченого матеріалу 1. Прийом «Викликаю асоціацію» Учитель пропонує учням висловити думку щодо асоціацій, що викликають у них географічні поняття: рослинний світ, тваринний світ. 2. Прийом «Географічна лабораторія» Учитель пропонує учням об’єднатися в групи по чотири. Завдання. Проаналізуйте карти атласу та оцініть вплив кліматичних умов окремих територій України на внутрішні води, ґрунти, рослинний та тваринний світ окремої території. І група — Карпати; II група — Кримський півострів; IIІ група — Українське Полісся; IV група — Степи Приазов’я; V група — Степи Причорномор’я; VІ група — Поділля. На виконання завдання групам дається 5–7 хвилин. Кожна група висловлює висновки роботи тезово. 3. Прийом «Мікрофон» Учні передають уявний мікрофон і висловлюють власну думку щодо різноманіття та неповторності природи України. 4. Прийом «Експрес-тест» 1. Морський об’єкт, що не омиває берегів України: а) Сінопська затока; б) Утлюцький лиман; в) Каркінітська затока; г) Каламітська затока. 2. Вчений, який дослідив двошарову будову водної товщі Чорного моря: а) С. Макаров; б) Ю. Лисянський; в) П. Нахімов; г) О. Леонтьєв. 3. Морська затока, що взимку ніколи не замерзає: а) Арабатська; б) Каламітська; в) Каркінітська; г) Бердянська. 4. Півострів, що знаходиться в північно-західній частині Криму: а) Таманський; б) Керченський; в) Тарханкутський; г) Тузла. 5. Море, яке слов’яни називали Сурозьким: а) Азовське; б) Чорне; в) Егейське; г) Мармурове. 6. Річки, які беруть початок у Карпатах: а) Західний Буг, Горинь; б) Тиса, Прут; в) Случ, Стир; г) Рось, Інгул. 7. Оберіть помилкове твердження стосовно Чорного моря: а) земна кора у даній місцевості більш тонка і рухлива, ніж в Азовському морі; б) вода солоніша, ніж в Азовському морі; в) загальний напрямок поверхневих течій — такий самий, як і в Азові; г) продуктивність біомаси більша, ніж в Азові. 8. Озеро, яке за походженням є обвально-загатним: а) Синевир; б) Світязь; в) Ялпуг; г) Донузлав. 9. Учений — метеоролог: а) В. Візе; б) О. Воєйков; в) С. Рудницький; г) В. Докучаєв. 10. Період, на який припадає максимум опадів на Південному березі Криму: а) весняно-літній; б) літньо-осінній; в) осінньо-зимовий; г) зимово-весняний. 11. Причина наявності навіть улітку снігу на дні кримських печер: а) значна глибина; б) на дно печер не падає сонячне проміння; в) вхід у печеру знаходиться вище від власне карстової печери і важке повітря осідає на її дні; г) печери не продуваються вітром. 12. Назва найбільш вологої частини Українських Карпат: а) Гутинський хребет; б) Чорногірський хребет; в) Яблунецький перевал; г) Чивчинські гори. 13. Місце, що одержує найменшу кількість атмосферних опадів за рік: а) Яремча; б) Очаків; в) Канів; г) Кривий Ріг. 14. Ліси, що переважають у Закарпатті до висоти 1000 м: а) букові; б) смереково-ялицеві; в) грабові; г) липові. 15. Ґрунти, на яких зростає рослинність різнотравно-типчаково-ковилових степів: а) каштанових; б) чорноземах звичайних; в) чорноземах типових; г) сірих. VI. Підсумки уроку Учні оцінюють роботу груп та разом з учителем виставляють оцінки. VII. Домашнє завдання Повторіть матеріал підручника, підготуйтеся до тематичного оцінювання.
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |