Судова система України. Правоохоронні органи

Мета: ознайомити учнів з видами судів в У країні та їхніми функціями, з системою правоохоронних органів України, їхнім статусом, функціями, особливостями діяльності; формувати навички аналізу складних життєвих ситуацій з метою обрання правомірного варіанта їх розв’язання; виховувати повагу до судів та суддів та судових рішень, непримиренність до правопорушень, розуміння необхідності участі громадськості в правоохоронній діяльності.

Обладнання: Конституція України; схема «Судова система України», назви органів державної влади та назви гілок влади.

Основні поняття: Конституційний Суд, суди загальної юрисдикції, господарські суди, міліція, Служба Безпеки України, прокуратура, адвокатура.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. Організаційний момент уроку

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Завдання учням

Розподілити органи державної влади за гілками, до яких вони належать.

• 1-й варіант. Пропонуємо учням назвати відомі їм державні органи, які належать до цих гілок влади, та пишемо їх під назвами відповідних гілок влади.

• 2-й варіант. Роздаємо учням картки з назвами органів державної влади та пропонуємо розташувати ці назви на дошці у відповідних стовпчиках.

Орієнтовний перелік назв: Верховна Рада України, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Президент України, Адміністрація Президента України, Кабінет Міністрів України, Міністерство освіти та науки України, обласна державна адміністрація тощо.

За бажанням вчитель може попередити учнів про те, що частина органів не належить до жодної гілки влади.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Завдання Назвіть випадки, коли виникає необхідність звернутися до суду, або випадки звертання до суду, відомі з повідомлень засобів масової інформації.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Судова система України

Розповідь вчителя із використанням схеми «Судова система України» (підручник с. 120)

1. Складові судової системи (суд конституційної юрисдикції та суди загальної юрисдикції).

2. Особливості спеціалізованих судів (господарські та адміністративні суди).

3. Поняття «юрисдикція».

Юрисдикція — право суду розглядати певні справи. 1-й варіант. Робота з текстом Конституції зі складанням таблиці «Суди в України».

1. Ознайомтеся зі ст. 124, 125, 147, 150, 151 Конституції України.

2. Визначте, які суди створюються та діють в Україні.

3. Визначте, які справи належать до юрисдикції Конституційного Суду України.

4. Визначте, хто має право звертатися до Конституційного Суду.

5. Ознайомтеся зі ст. 127, 128, 148 Конституції України.

6. Визначте вимоги до особи, яка бажає стати суддею загального суду або Конституційного Суду України та порядок формування Конституційного Суду України.

Особливості компетенції Конституційного Суду України.

Право на звернення до Конституційного Суду

Робота з таблицею Учні заповнюють таблицю за допомогою підручника або слухаючи вчителя. Правоохоронні органи України

Розповідь вчителя

Міліція1. Статус міліції — адміністративно-виконавчий озброєний орган держави.

2. Структура міліції (підрозділи, які входять до її складу, та їх функції).

3. Права та обов’язки співробітників міліції.

Служба Безпеки України1. Статус СБУ — державний правоохоронний орган спеціального призначення.

2. Функції Служби Безпеки України.

Прокуратура України1. Функції прокуратури.

2. Порядок призначення Генерального прокурора України та інших прокурорів.

3. Принцип вертикальної підпорядкованості прокурорів та їх незалежності від місцевих органів.

Запитання

1. Який принцип судочинства передбачає участь прокурора в судовому процесі?

2. В яких випадках виникає необхідність прокуророві брати участь у процесі, захищаючи права та інтереси громадянина?

V. Закріплення вивченого матеріалуРозв’язання юридичних задач

Визначити, який суд повинен розглядати ці справи.

1. Прийшовши з роботи, чоловік виявив двері квартири зламаними, а частину речей — викраденими, міліція невдовзі знайшла та затримала крадія.

2. Громадянин купив комп’ютер, але він за тиждень вийшов з ладу. Магазин відмовився здійснити безкоштовний ремонт техніки на вимогу покупця.

3. 54 народних депутати України подали клопотання про тлумачення Закону України «Про освіту».

4. Сільська рада відмовила громадянину в отриманні земельної ділянки для ведення особистого підсобного господарства, громадянин з цим не погоджується.

5. Громадянин втратив заощадження внаслідок банкрутства банку, де він зберігав свої кошти.

VІ. Домашнє завдання

Опрацювати § 16 (п. 2, 4) підручника


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: