Бесіда за «круглим столом» «Ти — школяр»

Мета: активізувати знання дітей про школу і шкільне життя; формувати позитивну навчальну мотивацію, коригувати негативне ( ставлення до школи; розвивати емоційну сферу дитини, знижувати рівень тривожності, страхів, пов'язаних зі школою.

Обладнання: малюнки, таблиці, альбомні аркуші, кольорові олівці.

ХІД ЗАХОДУ

 І.     Дискусія

Дітям пропонують відгадати загадку.

• Великий будинок у місті стоїть

Та завжди, як вулик бджолиний, шумить.

 Як чаша, він повний знаннями,

Ласкавий будинок цей з нами. (Школа)

 — Навіщо діти перестають ходити до дитячого садку і починають ходити до

Важливо, щоб висловилися всі охочі відповісти на це запитання. Учитель підбиває підсумки дискусії, узагальнюючи висловлювання дітей.

II.   Гра «Малюнки з виставки»

Учитель пропонує учням розглянути малюнки, на яких зображені школярі і дошкільнята.

— Як називають дітей, що навчаються в школі? (Першокласники, школярі,

— Як учні проводять час у школі? (Слухають учителя, граються на перерві, навчаються на уроках.)

— З якими уроками ви вже ознайомилися? (Письмо, читання, математика, навколишній світ)

— Які уроки вам зустрічалися в дитячому саду?

— Що ще загального між дитячим садом і школою? (Діти їдять, рано при­ходять до школи і до садочка.)

— Чим відрізняється час у школі від часу в дитячому садку? (Діти у садочку багато гуляють, граються, сплять.)

— Як називають дітей, що відвідують дитячий садок? Чому їх так назива­ють?

— Чим відрізняється школяр від дошкільника?

— Визначте, хто намальований на картинках? Доведіть.

III.  Гра «Всезнайки і Незнайки»

Учитель. Діти, пропоную об'єднатися у дві команди. Назвою однієї  команди буде «Всезнайки» (це такі люди, які все знають), а іншої — «Не­знайки» (такі люди, які нічого не знають). Я ставитиму запитання, команда

• Всезнайки» має відповідати на всі запитання тільки правильно, а команда

• Незнайки» має шуткувати і відповідати на всі запитання неправильно. За кожну правильну відповідь всезнайкам ставимо « + » , а незнайкам за кожну не­правильну — теж ставимо « + » . (Кожна дитина має спробувати себе в обох ролях

Запитання

— Чи потрібно ходити до школи?

— Навіщо потрібно ходити до школи?

— Чим зазвичай займаються в школі?

— Що потрібно мати учневі, щоб бути готовим до школи?

— Що таке уроки? Чим на них займаються учні?

— Як потрібно поводитися на уроках у школі?

— Що таке домашні завдання?

— Навіщо потрібно виконувати домашні завдання?

— Чим ви займаєтеся вдома, коли приходите зі школи?

— Що нового з'явилося у твоєму житті, коли ти пішов до школи?

IV.   Робота в групах

— З'єднайте лініями предмети, намальовані нижче, з табличками чи «Дитячий садок».

ДИТЯЧИЙ САДОК

ШКОЛА

На малюнках зображені навчальне приладдя та іграшки.

Учитель. Які написи ви бачите на табличках?

— Назвіть предмети, намальовані під табличками,

— Як ви вважаєте, на які групи ми розділимо ці предмети?

— З'єднайте лініями намальовані предмети з табличками.

— Чому деякі малюнки ви віднесли і до групи «Дитячий садок», і до групи «Школа»?

V.    Гра «Шкільне життя»

Учитель. Уявіть, що я прилетіла до вас з іншої планети, щоб з вами йти до школи. Ваше завдання — якомога швидше підготувати  мене до  навчання у школі. Я запитуватиму вас про шкільне життя, а ви маєте мене навчити, відповідаючи правильно на запитання.

Запитання

— Щоб піти до школи, мені має виповнитися:

а) 1—2 роки;

б) 6- 7 років;

— Щоб добре вчитися, я повинна:

а) дуже хотіти навчатись у школі;

б) зовсім не хотіти навчатись у школі.

— Для того щоб піти до школи, достатньо:

а) мати кольорові олівці, гарний портфель і ручку;

б) вміти трошки читати, писати, рахувати, малювати.

— Щоб бути відмінником, треба:

а) мати гарні олівці, зошити і ручку;

б) бути старанною ученицею (учнем).

— Домашні завдання потрібно виконувати:

а) швидко, як вийде;

б) не поспішаючи,  гарно,  охайно,  перевіряючи та виправляючи помилки.

— На перервах потрібно:

а) відпочивати (можна повторити домашнє завдання з певного предмета);

б) відповідати біля дошки.

— Якщо я отримаю двійку, потрібно:

а) плакати, кричати на вчительку;

б) сміятися, кажучи, що мені байдуже;

в) попросити пояснити, вивчити цю тему, щоб отримати країну оцінку.

— Під час відповіді  біля дошки я повинна:

а) хвилюватися, боятися;

б) не хвилюватися, уважно послухати запитання і відповісти на нього.

— У школі потрібно вчитися:

а) тому що всі вчаться;

б) щоб бути розумною, досвідченою людиною.

— Я хочу вчитися у школі:

а) бо в школі гарні квіти, парти;

б) бф'в школі я дізнаюся багато нового, що допоможе мені стати л самостійною людиною.

VI.  Гра «Пантоміма»

Учитель. Діти, спробуйте за допомогою різноманітних поз. показати, як виглядають: добрий учитель, злий учитель; учень, який вчиться  лише на «12» — відмінник, учень, який погано вчиться; зошит неохайного учня; учень, який не хоче йти до школи; учень, який старанно робить уроки; уважний учень; неуважний учень;  учень, який боїться відповідати; учень, який із задоволенням іде до школи.

Після гри потрібно обговорити з дітьми, кого їм було приємніше показувати,  кого — кумедніше, яким краще бути учнем — тим, з кого сміються, чи тим,  кого поважають і ставлять на зразок іншим.

— За допомогою оплесків визначте ту дитину, яка краще за всіх виконала завдання (Можна нагородити орденом — «Найкращий мім».)

VII. Робота за казкою М. Панфілової «Лісова школа»

— Сьогодні ми ознайомимося з учнями Лісової школи.

— Як ви вважаєте, чому школу назвали «Лісовою»? Які звірі вчаться в цій  школі?

— Я розповідатиму вам історію, а ви її малюватимете.

СМІШНІ СТРАХИ

Настало перше вересня: Кожному учневі зрозуміло — цього дня дружно йдемо до школи! А для першокласників — це особливий день: день знайомства зі школою, з учителем, з класом. Сонечко посміхалося нашим першокласникам, теплий вітерець підганяв їх у дорозі. Акуратні, красиві, зі справжніми портфелями і з яскравими букетами квітів наближалися вони до Лісової школи.

Біля школи учнів зустрічав учитель - Іжак. Він увалено розглядав кожного учня і добродушно посміхався. Букет йому дуже сподобався, їжак оцінив старання дітей. «Спасибі!» — вимовив учитель, і його очі засвітилися веселими вогниками.

Сорока шумно вітала учнів дзвінком, який луною рознісся по всьому лісу.

— Прошу всіх пройти до класу і вибрати парту, де вам буде зручно вчити­ся! — урочисто вимовив їжак.

Першокласники обережно пройшли за вчителем, але, побачивши світлий клас, огляділися і сміливо знайшли собі відповідне місце.

— На першому уроці сьогодні ми знайомимося, — спокійно вимовив їжак.

— Ви розповісте, як вас звуть, чим любите займатися.

Кожен з учнів розповідав про свої улюблені ігри, мультики, книги і навіть про улюблені солодощі. Тільки Зайченя нічого не розповідало. Воно сховалося за парту так, що виглядали одні тремтячі вушка, їжак не відразу звернувся до нього, почекав, поки всі учні висловляться.

— А як тебе звуть? І чим ти любиш займатися? — прозвучало над заячим вушком.

— Я? Не-не-не знаю! — тремтячим голосом прошепотіло Зайченя.

—— Хто тебе так злякав? — затурбувався вчитель.

— Бра-братик,  — відповіло Зайченя,  — він сказав,  що в школі мене провчать як слідує, та ще каратимуть лозинами. Усі першокласники розсміялися.

— А що ще розповідав твій братик про школу? — продовжував запитувати їжак.

— Він говорив, — вже сміливіше вимовив Зайчик, — що у Вас дуже гострі голки і що неслухняних учнів Ви боляче ними колете, їжак, усі учні і навіть саме Зайченя дружно сміялися.

— Так, твій братик — фантазер! — з посмішкою сказав учитель-їжак. — Напевно, йому не хотілося відпускати тебе до школи, тому що ні з ким буде гратися. Ось він і придумав ці страшилки.

— Напевно, — вже спокійно відповідало Зайченя, — ще він образився на мене за те, що я навчився краще за нього стрибати і бігати.

— А ти любиш бігати і стрибати? — уточнив учитель.

— Дуже! — радісно відповіло Зайченя.

— Дуже добре! Значить, ти будеш на фізкультурі кращим учнем! А на перерві допоможеш організовувати рухливі ігри для відпочинку.

Після цих слів учителя пролунав дзвінок з уроку, і їжак запросив учнів до коридору відпочити. Першокласники з посмішкою виходили з класу, а Зайченя впевнено крокувало попереду всіх.

Обговорення казки, організація виставки малюнків «Лісова школа».

VIII. Підсумок заходу

Учитель підбиває підсумки за темою «Хто такий школяр», спираючись на дитячі малюнки з виставки.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: