Ділення багатоцифрових чисел на трицифрові, коли частка містить нулі

Мета: вчити учнів письмовому діленню багатоцифрових чисел на трицифрові, коли в частці є нулі; удосконалювати знання і навички учнів у розв’язані задач; 
розвивати обчислювальні навички, логічні мислення, кругозір учнів, уяву, спостережливість, раціональність думки; 
виховувати інтерес до математики , охайність в записах, бережливе ставлення до природи. 
Обладнання: квітка „Екологія”, завдання – карточки для групової роботи, дерево самооцінки. 
Тип уроку: Вивчення нових знань (за програмою Л.Г.Петерсон) . 

Хід уроку. 
І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ. 
1.Привітання . 
- Подивіться на мене щирими очима. Подивіться в очі один одному. Посміхніться. Подаруйте розумний , доброзичливий погляд гостям. Побажайте їм доброго дня. 
Вітаємо вас ,шановні гості, 
У світлій , затишній оселі . 
Нехай наш урок для вас буде, 
Як пісня - дзвінкий та веселий. 
2.Каліграфічна хвилинка. 
Почнемо без запинки 
З каліграфічної хвилинки. 
Із 8600 видів птахів, що мешкають нині на землі , записані голоси лише половини. Запишіть , голоси скількох птахів записані?(4300). 
- Продовжіть ряд чисел, збільшуючи кожне наступне число на свою кількість років. 

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. 
- Перелітні птахи принесли нам на крилах весну. Вона подарувала всім багато різних подарунків. Деревам зелені листочки, травам соковитість, небу прозору блакить, пташкам веселу дзвінку пісню, а вам незвичайну квітку. Чому незвичайну? Бо за допомогою цієї квітки ви дізнаєтесь з чим буде пов’язаний наш урок математики. Вам потрібно розташувати літери так, щоб утворилося слово , разом з тим повторите таблицю ділення, без якої нам сьогодні не обійтися . 
9-е 1.513:57 
7-і 2.87:29 
6-о 3.252:42 
2-о 4.190:38 
3-к 5.64:32 
4-я 6.280:35 
5-л 7.308:44 
8-г 8.92:23 

- Яке слово загадала вам весна? 
- Що таке екологія? Як ви розумієте значення цього слова ? 
(Екологія - це наука про живих істот і те , як вони співіснують зі своїм оточенням). 

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ. 
1.Математичний диктант . 
- Я приготувала вам задачі про екологічні проблеми , які виникають на Землі приготуйтеся до роботи . 
Дається вам аж три хвилинки 
Для розумової розминки 
Але будьте уважні при записі багатоцифрових чисел . 
а) Із 2500000 видів рослин на Землі 1/10 знаходиться на межі зникнення . Скільки видів рослин знаходиться на межі зникнення ? (25000) 
б) Найтурботливіші санітари лісу - мурашки. Одна мурашка за одну хвилину приносить до мурашника два десятки комах. Скільки комах зможе принести одна мурашка за одну годину? (1200) 
в)Порахуйте скільки всього в Україні створено заповідних об’єктів , якщо зараз нараховується 13 заповідників,2 національних парки, 4 заповідно-мисливські господарства,1500 державних заказників, 4000 заповідних об’єктів ?(5519) 
г)Корінним мешканцям Північного полюсу є ведмідь. Освоюючи цей край , людина винищила половину цих полярних гігантів масою 1 т 1ц. Масу ведмедя запишіть в кілограмах? (1100 кг). 
д)На одному автомобільному шосе гине за рік 1318 оленів та 120000 зайців. Запишіть , скільки звірів гине за рік на автомобільному шосе .(121318). 
Перевірка математичного диктанту . 
- Молодці! Працювали гарно. А скажіть мені будь ласка, що ви важливого взяли для себе з математичного диктанту. Як ви відноситеся до навколишнього середовища? 
- Чи оберігаються природні багатства законом України? 
(Конституція України, ст.66) 
Бережіть природу ,діти, 
Не травмуйте , не губіть! 
Хай краса її повсюди 
Не згасає ні на мить . 
2.Підготовка до постановки проблеми. 
-Я впевнена, що тільки розумні люди не будуть шкодити природі, а будуть їй допомагати. Тому на уроці працюйте творчо, активно, наполегливо, щоб підкорити всі математичні вершини. А на вас чекає цікавий сюрприз – знайомство. 
Сьогодні ми продовжуємо вивчати тему попереднього уроку. 
- Що ми вчилися робити на попередньому уроці ? 
- Давайте перевіримо , як ви зрозуміли алгоритм ділення БЦЧ. 
299114:862 (1 учень біля дошки) 
75582: 247 - проблема 

ІV. ПОСТАНОВКА ПРОБЛЕМИ. ВИЗНАЧЕННЯ ТЕМИ УРОКА . 
- Чим відрізняються ці два приклади. Зверніть увагу на частки. Яке питання будемо досліджувати ? 

V. «ВІДКРИТТЯ» ДІТЬМИ НОВИХ ЗНАНЬ . 
Складання алгоритму ділення . 
- Чому частці з’явився 0? 

VI. ПЕРВИННЕ ЗАКРІПЛЕННЯ. 
1. Розв’язування прикладів біля дошки з промовлянням вголос.(2 учні) 
2. Задача на знаходження ширини за площею і довжиною. 
- Щоб поліпшити екологічне становище в Оріхові посаджено лісові масиви площею 297432 м2 довжина цих масивів 729 м.(Аналіз задачі, робота в парах) 
- Чому я взяла таку задачу ? (Перевірка на дошці ). 

VII. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА. 

VIII. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ. САМОСТІЙНА РОБОТА УЧНІВ В ГРУПАХ . 
Рахували ви на славу , 
Вам хвала і користь справі. 
- Зараз ви отримаєте сюрприз , про який я говорила. Я вас познайомлю з цікавою пташкою – барометром. Але спочатку ви повинні назвати її . 
(Робота в диференційованих групах). 

„Спробуй розв’яжи” ( 1 група) „Золота серединка” (2група) 
820-а 1.1748292:364 603-г 1.99541:24,7 
3800-л 2.938600:247 403-ф 2.235620:357 
4803-ф 3.613360:748 302-н 3.244530:429 
5602-і 4.1947888:486 920-м 4.486680:529 
604-г 5.2123158:379 660-л 5.257180:835 
4008-м 6.769120:368 308-і 6.74594:247 
2090-н 7.340656:564 570-а 7.324414:538 
-о -о 
„Простіше простого ”- працює з вчителем 
1.71574:237 308 бла 302 фла 440 сва 
2.62350: 145 530 дінго 407 манго 430 мінго 
- Так , яка це пташка ? Правильно , ця пташка фламінго . Він безпомилково підказує прогноз на літо. Він будує гніздо на піску. Висота гнізда залежить від того, яке буде літо: сухим або з дощами. Якщо треба чекати дощів, то гнізда будують високі , щоб їх не затопило , а якщо сухим, то низькі . 

IХ. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ. 
- Я бачу що ви добре засвоїли алгоритм ділення БЦЧ на трицифрові , коли в частці є 0 , тому пропоную вам його опрацювати на розв’язанні задачі . 
Задача: 
З трьох полів фермер зібрав по 6895 ц картоплі . Всю цю картоплю він продав у різні організації по 197 ц. Скільки організацій купило у фермера картоплі ? 
(Аналіз задачі. Робота в парах.) 

Х.ПОЯСНЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ . 

ХІ. ПІДСУМОК УРОКУ . 
- Чого нового навчилися на уроці ? Коли в частці пишемо нулі? 

Пам’ятайте завжди , любі діти , 
У житті всім потрібні знання . 
А ще завжди слід добро творити 
Щохвилини та щодня.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: