Гриби в природі

Мета: Формувати уявлення про царство грибів, їх різноманітність у природі, значення у природі та житті людини, їх охорону, формувати вміння розпізнавати гриби в природі; розвивати пам'ять, увагу, мислення; виховувати любов до природи. 

Хід уроку 

І. Організаційна частина. 

Встаньте, діти, всі скоріше, 
Посміхніться всім миліше, 
Привітайтесь: «Добрий день!» 
Продзвенів дзвінок « Дзелень!» 
ІІ. Перевірка домашнього завдання. 
а) фронтальне опитування 
- Які умови для життя тварин є необхідними? 
- Перелічить ознаки, завдяки яким дикі тварини добувають корм? 
- Перелічить ознаки, завдяки яким тварини захищаються від ворогів? 
- Чому багато тварин, незважаючи на свої намагання захищатись від ворогів, стають рідкісними? 
б) індивідуальна робота 
- Що роблять в нашій країні для збереження дикої природи? 
( розповідь учнів) 
1. В 1948 році за ініціативою ЮНЕСКО було організовано Міжнародний союз охорони природи, який включає 500 різних установ 130 країн та 24 міжнародні організації. Спільними зусиллями було створено Міжнародну Червону Книгу, прийнято Всесвітню стратегію охорони природи. 

2. Проблеми охорони природи, їх соціальні аспекти завжди були в полі зору громадкості України. На сьогодні в Україні діють громадські молодіжні екологічні організації: «Зелений світ» - українська екологічна асоціація в Києві. Налічує понад 130 відділень в усіх областях України. 

3. УМЕЛ – українська молодіжна екологічна ліга, яка створена 1993 році. Основні види діяльності: екологічне виховання молоді, екологічний моніторинг, організація заповідних територій. «Дерево життя» - екологічний центр, який є неурядовою організацією і має за мету проведення екологічної освіти серед дітей та молоді. « Екоправо» - організація, діяльність якої спрямована на захист навколишнього середовища за допомогою закону. В Україні прийнято ряд законів і законодавчих актів в галузі охорони навколишнього середовища. Створено багато заповідників. 

ІІІ. Актуалізація опорних знань. 
а) розповідь з елементами бесіди: 
- Ми закінчили вивчати два великі царства живої природи: царство рослин і царство тварин, і сьогодні помандруємо до третього царства живої природи, яке має спільні ознаки і з рослинами, і з тваринами, хоча не належать ні до одного з них. Багато з вас знають представників цього царства, збирали їх у природі, навіть коштували, бо багато з них дуже смачні. Але серед них є й отруйні. Щоб запобігти біді, отруєнню, вам треба навчитися їх добре розрізняти і знати важливі правила щодо їх збирання і приготування. 

б) загадки: 
І великі, і малі. 
Одягнулися в брилі. 
І дощу ці одноніжки 
Не бояться ані трішки. 
( гриби) 
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку 
- Як називається тема нашого уроку? 
- Яка мета уроку? 
- Тема нашого уроку «Гриби в природі». На уроці ми вивчимо царство грибів, їх різноманітність у природі, значення у житті людини, навчимося розпізнавати їх в природі. 
ІV. Вивчення нового матеріалу. 
а) розповідь з елементами бесіди: 
- Де ростуть гриби? 
- Як ви вважаєте гриби живі організми? 
- Гриби мають усі ознаки живих організмів. Вони дихають, живляться ростуть, розмножуються, відмирають. 
- Яку будову мають гриби? 
- Гриби, які мають шапку називаються шапинкові гриби. Тіло шапинкового гриба складається з шапки, ніжки, грибниці. 
( на дошці вішаю елементи гриба) 
Розмножуються гриби спорами і частиною грибниці. Тому коли ви збираєте гриби їх потрібно акуратно зрізати, а не звати, щоб не зруйнувати грибницю. 
Є ще такі гриби, як цвіль і дріжджі. 
( показ малюнка в підручнику ) 
в) колективна робота. 
- Які гриби ви знаєте? 
( діти розповідають вірші та вішають малюнки) 
- Як одним словом їх можна назвати? ( їстівні) 
- А ось подивіться на ці гриби, які з них ви знаєте? 
( показ отруйних грибів, вішаю на дошку, називаю їх) 
- Як називаються ці гриби? ( отруйні) 
б) фізкультхвилинка 
Треба дружно всім нам встати, 
Фізкультпаузу почати. 
Руки вгору підняли 
І на місці всі пішли. 
Сіли – встали, 
Сіли – встали, 
І на місці пострибали. 
Руки вгору, руки вниз, 
На сусіда подивись, посміхнись 
д) робота з підручником 
- Чим корисні їстівні гриби? 
- Правильно, зараз дізнаємося, яке значення мають гриби в житті людини та природи. Відкрийте підручники на с. 151 та вголос прочитаємо. 
(учень читає текст с. 151 -152) 
е) закріплення прочитаного 
- Яке значення мають гриби для людини? 
- А для тварин? 
- Що потрібно пам’ятати, збираючи гриби? 
і) робота з комп’ютером. 
- Молодці, а зараз переглянемо матеріали про гриби на комп’ютері. Але спершу послухайте правила користуванням комп’ютером. 
1. Починати роботу тільки за вказівкою вчителя. 
2. На клавіші та мишку натискати плавно, не допускати ударів. 
3. На заняттях виконувати тільки доручення вчителя. 
4. Сідати за столи потрібно обережно, щоб нічого не зачепити. 
- сідайте по двох. 
и) робота в зошитах. 
Працюємо самостійно. 
V. Підсумок уроку 
а) сценка 
Всюди лине спів пташиний, 
В’яжуть пастки павучки, 
У рясних кущах ліщини 
Зачаїлись світлячки. 
За берези та дубочки 
Поховалися грибочки. 
Поховались і мовчать – 
Треба добре пошукать. 
Та Тимко – грибник завзятий, 
Знає, де гриби шукати. 
Нахилився він низенько, 
Ось і шапочка руденька. 
- Білко, білко, поспішай! 
Нумо кошик подавай! 
Це лисичка – невеличка, 
Рижику вона сестричка. 
І опеньки он на пні – 
Це грибочки їстівні! 
А он там на довгій ніжці, 
На самісінькій доріжці, 
Мухомор плямистий став. 
В кошик я б його не брав! 
Поруч з ним, немов панянки, 
Витяглись бліді поганки. 
Вкрай отруйні ці сестриці – 
Їх збирати не годиться. 
Каже білка: - Я ж не знала, 
Мухомор один зірвала. 
Здався він мені гарненьким, 
В нього брилик червоненький. 
- Що ти, білко! 
Отруїтись можна ним. 
Ти, мала, запам’ятай: 
Як не знаєш – не чіпай!


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: