Дитячі розваги взимку. Складання діалогів з дотриманням правил мовленнєвого етикету

Мета: ознайомити учнів з правилами спілкування по телефону;формувати комунікативну компетентність: уміння знаходити і виправляти помилки в діалогах, будувати діалоги з дотриманням правил мовленнєвого етикету; активізувати словниковий запас учнів, виховувати ввічливість, спостережливість, інтерес до зимових розваг, любов до рідної природи. 
Обладнання: ілюстрації із зображенням розваг дітей у зимову пору. 
Хід уроку 
І Емоційний настрій на урок. (1хв.) 
Дзвоник, дзвоник не стихає , 
Школярів усіх скликає. 
Сядьте зручно, усміхніться 
І на мене подивіться. 
Зробимо в науку крок- 
Починається урок. 

Коментар:формування соціокультурної компетентності 

ІІ Мотивація навчальної діяльності.(2 хв.) 
- Подумайте і скажіть, який має бути наш урок? 
( Навчальним, цікавим, веселим, загадковим) 
-А ви на уроці якими повинні бути? 
( Уважними, активними, наполегливими..) 

Коментар:формування комунікативної компетентності. 

ІІІ Актуалізація опорних знань учнів.( 1 хв.) 
(Передбачення.) 
1. Відгадайте загадку і ви дізнаєтесь про що ми будемо говорити на уроці. 
- Що за диво? Все село 
Білим пухом занесло… 
Дива зовсім тут нема - 
Це в село прийшла (----). 
- Так, ви вгадали, це зима. 
- Чим вам подобається зима? 

2.Складання асоціативного куща. ( 1 хв.) 
санчата мороз сніжки 

лижі Зима баба снігова 

сніг ковзани іній 
-А як назвати одним словом: баба снігова,лижі, ковзани, сніжки , санчата? 
( Зимові розваги) 
3.Бесіда про зимові розваги за ілюстраціями на с. 21 зошита.( 3 хв. ) 
- Як розважаються діти? 
- Які розваги полюбляєте ви найбільше ? 
- Як краще розважатися: самому чи з друзями? 

Коментар: формування комунікативної компетентності. 
ІVФізкультхвилинка.( 2 хв.) 
Щось не хочеться сидіти, 
треба трохи відпочити. 
Руки вгору, руки вниз, 
на сусіда подивись. 
Руки вгору,руки в боки, 
вище руки підніміть. 
А тепер їх опустіть. 
Так повторим кілька раз. 
За роботу - все гаразд. 

Коментар: формування здоров’язберігаючої компетентності. 
V.Уточнення та усвідомлення теми і мети уроку.( 1 хв. ) 
Учитель повідомляє, що на уроці учні будуть учитися запрошувати друзів на прогулянку, ознайомляться з правилами ввічливої розмови по телефону, навчаться ділитися з товаришами своїми враженнями від прогулянки. 
Коментар:формування компетентності уміння вчитися. 
1.Редагування діалогу (завдання 2) (4 хв.) 
(Учитель зачитує поданий діалог. Учні ознайомлюються з правилами розмови по телефону, запропонованими Знайком.) 
- Алло! Андрію, ходімо на гірку кататися! 
- Це не Андрій, а його мама. 
- А де Андрій? 
- Він застудився і гуляти не може. 
- Ну, добре, буду кататися сам. 
Підказка. 
Під час розмови по телефону дотримуйся таких правил: 

1.Привітайся з тим хто взяв трубку. 
2.Назви своє ім’я. 
3. Якщо трубку взяв не той, з ким ти хочеш поговорити, 
чемно попроси покликати його. 
4.Якщо той з ким ти хочеш поговорити ,не може підійти 
до телефону,вибачся і попрощайся з тим , хто тобі відповів. 
5.Під час розмови будь чемним, не перебивай співрозмовника. 
6. По телефону довго не розмовляй. 
7.У кінці розмови попрощайся. 
(Школярі називають помилки , яких припустився Андрійко, і виправляють їх.) 

Коментар:формування соціокультурної компетентності. 
2. Робота в парі. 
Кожен учень із сусідом по парті редагує поданий діалог,виправляючи помилки. Одна - дві пари учнів озвучують відредагований діалог. 

Коментар:формування компетентності вміння учитися. 
3.Гра « Запрошення на прогулянку».Робота в групі. 
- Складання діалогу – розмови по телефону на задану тему «Запрошення на прогулянку»( завд. 4) 
Клас ділиться на 5 груп ( за кількістю малюнків ). Під час виконання цього завдання школярі закріплюють правила розмови по телефону. На підготовку 
діалогу відводиться 2- 3 хвилини, після чого групи озвучують складені діалоги . Клас стежить за дотриманням співрозмовниками правил спілкування. 
Коментар:формування компетентності уміння вчитися. 


4.Складання діалогу про враження від прогулянки ( завд. 5) – диференційовано . 
Сильніші учні складають самостійно , а діти з середнім та низьким рівнем розвитку отримують картки , де записані вже складені діалоги . Після підготовки ( 2-3 хв.) кілька пар озвучують складені діалоги, а учні, які отримали картки, читають їх в ролях. 

Коментар:формування комунікативної та соціокультурної компетентностей. 

VІ Рефлексія. 
Сенкан. 
1.Мова. 
2.Багата, милозвучна. 
3.Вчить, допомагає, об’єднує. 
4.Бережіть рідну мову! 
5.Безцінний скарб. 

Коментар:формування компетентності уміння вчитися. 

VІІ Підсумок уроку. 
-Якими є ваші враження від уроку? 
- Чи виправдилися ваші очікування? 
- Подякуйте один одному за цікавий урок, взаєморозуміння, взаємодопомогу. 
- Мої очікування теж справдились, адже ви вчились і вже вмієте висловлювати думки точно і красиво, а ваше мовлення збагатилося образними словами і виразами.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: