Мета: з’ясувати, коли і як остаточно сформувалась територія У країни; дати уявлення про умови життя населення у роки повоєнної відбудови, про те, хто такі шістдесятники; сприяти усвідомленню учнями, що аварія на Чорнобильській АЕС стала однією з найбільших трагедій У країни мирного часу; розвивати вміння порівнювати, свідомо читати, сприймати, переказувати адаптований історичний текст, формувати навички роботи з фотодокументом, висловлювати власне ставлення до тих або інших подій. Обладнання: Власов В., Данилевська О . Вступ до історії України. — К .: Ґенеза, 2005; Мисан В. Вступ до історії України. — К .: Ґенеза, 2005; документи, ілюстрації до теми, портрети Л . Костенко, В. Стуса, В. Чорновола, Л. Лук’яненка. Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь. Поняття: «шістдесятники», «правозахисники». ХІД УРОКУ І. Організаційний момент ІІ . Мотивація навчальної діяльності учнів Повідомлення теми та мети уроку. ІІІ . Вивчення нового матеріалу У ч и т е л ь. Після Другої світової війни тривав процес збирання українських земель у складі Української Радянської Соціалістичної Республіки. У 1954 р. до України було приєднано Крим. (Показати по карті або в атласах територію УРСР з Кримом.) Працюємо з підручником і фотодокументом 1. Учні мають прочитати текст підручника (Власов В., Данилевська О. Вступ до історії України. — К.: Ґенеза, 2005. — С. 180–181; Мисан В. Вступ до історії України. — К.: Ґенеза, 2005. — С. 157) про важкі умови життя людей у період відбудови, розглянути фотографію учнів-ровесників 50–60-х років і виконати завдання. • Порівняйте, як одягнуті діти в 50–60-х роках й у 2008 р. • Спробуйте визначити настрій тих дітей. • Якою була школа? Робота в групах 1-а група. Опрацювати текст підручника і скласти невелику розповідь про шістдесятників (Власов В., Данилевська О. Вступ до історії України. — К.: Ґенеза, 2005. — С. 181–183; Мисан В. Вступ до історії України. — К.: Ґенеза, 2005. — С. 159). Після захисту першої групи на закріплення можна попрацювати з оповіданням «Народе мій, до тебе я ще верну...», яке вміщене у підручнику В. Власова, О. Данилевської на С. 183–185 з метою розвитку в учнів уміння визначати в оповіданні історичне тло. Доцільно також відповісти на запитання в кінці оповідання. 2-а група. За підручником опрацювати текст і скласти розповідь про Чорнобильську катастрофу (Власов В., Данилевська О. Вступ до історії України. — К.: Ґенеза, 2005. — С. 183; Мисан В. Вступ до історії України. — К.: Ґенеза, 2005. — С. 160–161). (Як варіант — можна запросити на урок людину, яка брала участь у ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС.) Працюємо з таблицею Після захисту другої групи учитель звертає увагу учнів на таблицю, а один з учнів зачитує її. Після ознайомлення зі змістом таблиці учні мають відповісти на запитання.
1. Скільки часу минуло з дня Чорнобильської трагедії? 2. Хто такі ліквідатори аварії? 3. Чому життя в зоні аварії стало неможливим для людей? 4. Чи є серед ваших родичів і знайомих люди, що потерпіли від аварії на ЧАЕС або брали участь у ліквідації її наслідків? Працюємо з історичними термінами Шістдесятники — покоління української інтелігенції кінця 50‑х — поч. 60-х років ХХ ст., які боролися за волю України. Правозахисник — борець за права людини. ЧАЕС — Чорнобильська атомна електростанція. V. Закріплення та узагальнення нових знань 1. У чому виявились труднощі повоєнного життя? 2. Хто такі шістдесятники? Назвіть їх прізвища. 3. Чому аварія на Чорнобильській АЕС — одна з найбільших трагедій України мирного часу? 4. Напишіть по два речення про названих митців: Василь Стус, Ліна Костенко. VI. Домашнє завдання Прочитати текст параграфа й дати відповіді на запитання до нього (Власов В., Данилевська О. Вступ до історії України. — К.: Ґенеза, 2005. — § 24, С. 179–183; Мисан В. Вступ до історії України. — К.: Ґенеза, 2005. — § 27, С. 157–161).
| |||
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |