Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів за темою «Україна в ХІХ –ХХ ст.»; визначити рівень засвоєння учнями навчального матеріалу, згадати основні події, поняття теми; закріпити набуті вміння: працювати в групах, складати хронологічні задачі, переповідати адаптований історичний текст, давати повну відповідь на запитання; виховувати в учнів зацікавленість історією власної держави. Обладнання: Власов В., Данилевська О . Вступ до історії України. — К .: Ґенеза, 2005; Мисан В. Вступ до історії України. — К .: Ґенеза, 2005; роздавальний матеріал, портрети діячів ХІХ –ХХ ст., фотодокументи. Тип уроку: урок узагальнення знань. ХІД УРОКУ І. Організаційний момент ІІ . Мотивація навчальної діяльності Повідомлення теми та мети уроку. ІІІ . Узагальнення знань з навчального матеріалу теми Формуємо просторові уміння У ч и т е л ь. ХІХ ст. Україна зустріла, будучи розділеною між двома державами. Використовуючи карту на с. 26 історичного атласа, назвіть держави, до складу входили українські землі у ХІХ ст., а також які історико-географічні області опинилися: а) у складі Російської імперії; б) у складі Австрійської імперії. Складаємо історичний портрет 1. На дошці висять портрети діячів ХІХ ст. Картки з написами прізвищ під портретами переплутались. Доберіть правильні картки до них. Підписи: Т. Шевченко, Леся Українка, Я. Головацький, І. Вагилевич, М. Шашкевич, І. Франко, І. Котляревський. 2. Складіть невеличку розповідь про життя та діяльність Т. Шевченка. Чим він уславився на весь світ? 3. Які з наведених фактів стосуються біографії І. Франка? • Його батько був сільським ковалем. • До 25 років перебував в кріпацтві, а потім був викуплений. • Закінчив у Петербурзі художню академію. • Був одним із засновників першої української політичної партії. • Автор понад 50 томів літературних, наукових, публіцистичних творів. • Його називають «Великим Каменярем». Характеризуємо подію за допомогою опорних слів За допомогою опорних слів і вже набутих знань дати історичну характеристику Першої та Другої світових воєн. 1-а група. Перша світова війна 1914–1918 роки; Антанта і Троїстий союз; братовбивча війна для українців; Українські січові стрільці; великі втрати; стала приводом до революції в Російській імперії, а пізніше і в Україні. 2-а група. Друга світова війна 1939–1945 роки; вступ радянських військ на територію західноукраїнських земель; напад Німеччини на Радянський Союз 22 червня 1941 р; окупація України, німецький новий порядок; боротьба радянських людей проти німецьких загарбників на фронтах і в тилу; звільнення України; 9 травня — День Перемоги. Працюємо з таблицею Порівняти Першу та Другу світові війни й заповнити таблицю.
Формуємо хронологічні уміння 1. Учні мають скласти хронологічний ланцюжок подій в Україні між Першою та Другою світовою війнами. 2. Скласти по одній хронологічній задачі з поданими датами. Працюємо з текстом підручника Прочитати оповідання «Народе мій, до тебе я ще верну...» в підручнику В. Власова, О. Данилевської «Вступ до історії України» (К.: Ґенеза, 2005. — С. 183–185) і виконати завдання. 1. Визначте історичне тло в художньому оповіданні. 2. Розкажіть, що ви дізналися про творчість Василя Стуса. 3. Про які риси вдачі Василя Стуса свідчать його власні слова? Працюємо з історичним текстом Прочитати уривок з оповідання Едуарда Першина і дати відповіді на запитання. «…У ті перші години, коли підмога ще була в дорозі, командир пожежної частиеи-2 майор Леонід Телятников (він був у відпустці і мав вийти на службу лише через день), прибув на станцію за 25 хвилин. Коли він вбіг до головного корпуса, полум’я вже вирувало на різних поверхах, принаймні у п’яти місцях. Лейтенант Правик організував гасіння пожежі з боку машинного залу та реакторного відділення четвертого енергоблоку. Тепер під загрозою опинився й третій… Ось де крилася смертельна небезпека! Про наслідки не хотілося й думати… Він знав, що в цей момент їх на станції рівно двадцять вісім і вони — двадцять вісім пожежників — мають зупинити полум’я». 1. Яка подія описана автором у цьому уривку? 2. Назвіть пожежників, прізвища яких згадуються в уривку. 3. Скільки пожежників брали участь у гасінні пожежі на ЧАЕС? 4. У чому полягала смертельна небезпека під час ліквідації пожежі внаслідок аварії на атомній станції? IV. Домашнє завдання 1. Повторити основні дати та події теми.
| |||||
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |