Мета: ознайомити учнів із вимогами до написання твору-опису в науковому стилі; на основі загального уявлення про структуру, зміст, мовні особливості описів; розвивати мовленнєво-комунікативні вміння складати твори-описи приміщень на основі особистих вражень у науковому стилі; підвищувати мовну й мовленнєву культуру шестикласників. Тип уроку: урок розвитку комунікативних умінь. ХІД УРОКУ І. Організаційний момент ІІ. Ознайомлення учнів з темою, метою і завданням уроку ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок Подумати і дати відповіді на запитання: 1. Які характерні ознаки мають тексти наукового стилю? 2. Чим опис відрізняється від розповіді та роздуму? IV. Мотивація навчальної діяльності шестикласників Робота з текстом
На самому краї села, од вигону, стояла невеличка хатка, вікнами на широкий шлях. З-за хатки виглядали невеличкі хлівці, повіточки; трохи далі — тік; за током — огород; а все кругом обнесено низенькою ліскою. Зразу видно було, що то плець не дуже заможного хазяїна. Не достатки, а тяжка праця кидалась у вічі. Хата хоч старенька, та чепурна, біла, — видно, біля неї ходили хазяйські руки; двір виметений, а ворота дощані, хрещаті (Панас Мирний).
Коментар учителя про вимоги до написання творів-описів та їх структури Твір-опис має таку структуру: Речення у творі-описі мають перебувати у відношенні одночасності. План наукового опису 1. Як називають предмет? 2. Матеріал, з якого він зроблений. 3. Форма, розмір, колір. 4. Із яких частин складається? 5. Для чого використовують? V. Виконання ситуативного завдання, побудованого на основі спеціально створеної мовленнєвої ситуації (робота в мікрогрупах)
Текст для першої групи. Шкільна їдальня — приміщення для прийому їжі учнями та вчителями. Вона збудована із силікатної цегли, яка зберігає тепло взимку, а прохолоду — улітку. Їдальня має форму звичайного прямокутника розміром 12х16 м2… Текст для другої групи. Музей історії школи — приміщення, що збирає, вивчає, виставляє для огляду та зберігає відомості про видатних випускників і вчителів навчального закладу. Приміщення музею, збудоване 1985 року із силікатної цегли, має форму квадрата розміром 15х15 м2… VI. Самостійне складання твору-опису приміщення на основі особистих вражень у науковому стилі
У висловлюванні використати слова і словосполучення знаходитися(розміщуватися) біля (поряд); підлога; стеля; панелі пофарбовані (обшиті, оздоблені); на стінах стенди; розставлено прилади; прямокутні столи; дерев’яна блискуча підлога; уздовж стін; по кутках. VІІ. Підсумок уроку VIII. Домашнє завдання Продовжити роботу, розпочату в класі, з написання твору-опису приміщення на основі особистих вражень у науковому стилі.
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |