Мета: сприяти засвоєнню знань про основні риси географічного положення Північної Америки, удосконалювати роботу учнів з картами, вчити аналізувати, робити висновки, розширювати кругозір дітей щодо історії відкриття та освоєння материка, зацікавити темою, розвивати вміння працювати в колективі, працювати з тематичними картами; розвивати пізнавальний інтерес, творче мислення, виховувати культуру спілкування, самостійність. Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Обладнання: атласи, фізична карта півкуль, контурні карти, набір картин з курсу «Географія материків та океанів», портрети дослідників, підручник, слайди для мультимедійної дошки, план вивчення материка, план характеристики географічного положення в довіднику учня. Опорні та базові поняття: материк, географічні координати, особливості природи, пов’язані з ФГП материка. Географічна номенклатура: миси: Мерчісон, Мар’ято, Принца Уельського, Сент-Чарльз; затоки: Гудзонова, Мексиканська, Аляска; острови:Ґренландія, Ньюфаундленд, Великі Антильські (Куба, Гаїті, Ямайка), Малі Антильські, Канадський Арктичний архіпелаг; півострови: Лабрадор, Флоріда, Каліфорнія, Аляска, Юкатан, течії: Ґольфстрім, Каліфорнійська, Північно-Тихоокеанська, Лабрадорська. ЗМІСТ УРОКУ I. Організаційний момент Перевірка присутності учнів, їх підготовки до уроку, організація уваги учнів, психологічний настрій на роботу. II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів Об’єднання учнів у групи по 4–5 чоловік. Прийом «Шукай асоціації» Роздаються картки. На відповідь відводиться 2 хв.
ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів 1. Гра «Пляшкова пошта» Дати можливість учням самостійно визначити назву материка, який буде вивчатися. Чотири групи отримують пошту, яку дістають з пляшок.
2. Прийом «Здивую всіх» Учитель. Отже, ми починаємо вивчати материк — Північна Америка. Саме тут можна зустріти географічні дива та парадокси. Острів Ґренландія — «зелена земля», а насправді вкрита шаром льоду до 3400 м, океан з обманливою назвою Тихий, Алеутські о-ви, назва яких перекладається «в чому справа?» Тут можуть дно залишкових озер використовувати як аеродром для надзвукових літаків. IV. Вивчення нового матеріалу 1. Прийом «Географічна лабораторія» План характеристики материка і його ФГП (робота з довідником учня). Учні дають самостійно оцінку ФГП Північної Америки (робота з атласами). 2. Прийом «Шпаргалка» Вчитель на дошці складає картосхему. Учні на контурних картах наводять основні лінії, що характеризують географічне положення: екватор, нульовий меридіан, тропік, полярне коло. Підписують назви океанів, морів, течій, крайні точки, острови, дають характеристику берегової лінії. Таким чином, особливості ФГП материка проговорюються двічі. В кінці цього етапу робиться висновок, що на відміну від материків тропічних широт Північна Америка розташована у Північній півкулі. 3. Прийом «Проблемне питання» 1) Користуючись картою, доведіть, що Північна Америка має велику протяжність з півночі на південь (від 72° пн. ш до 7° пн. ш.) Висновок — перетинає всі географічні пояси, крім екваторіального. 2) У яких широтах має більшу протяжність із заходу на схід? 3) Роль холодних і теплих течій. (Розповідь про течії: Аляскінська, Каліфорнійська, Лабрадор, Ґольфстрім.) 4. Прийом «Творча лабораторія» Робота з таблицею «Відкриття та дослідження Північної Америки».
V. Закріплення вивченого матеріалу 1. Прийом «Мозковий штурм» Чим відрізняється фізико-географічне положення Північної Америки від фізико-географічного положення інших, уже вивчених нами материків? 2. Гра «Продовж речення» • Першими дослідниками Північної Америки були _______________ _________________________________________________________. • Північної Америка розташована у _____________________ півкулі. • Площа материка становить _____________ і за розмірами він займає _____________ місце. • Має велику протяжність з ___________, що впливає на ___________ материка. Омивається _____________________________ океанами. • Межує з материками _______________________________________. • Берегова лінія материка ____________________________________. VI. Підсумок уроку Оцінювання учнів. VII. Домашнє завдання • Опрацювати відповідний матеріал підручника. • Закінчити роботу в контурних картах. • Скласти картки-листки з топонімічними помилками «Неуважний мандрівник».
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |