Цілі уроку: ознайомити учнів з розмаїтістю морських і прісноводних найпростіших, а також з найпростішими, що живуть у ґрунті; обговорити їхнє значення в природі й житті людини. Обладнання і матеріали: мікроскопи, постійні мікропрепарати найпростіших, таблиця «Найпростіші», підручники. Базові поняття і терміни уроку: гетеротрофне живлення, автотрофне живлення, життєвий цикл, статеві клітини, зигота, планктони, бентос, колонія, симбіоз, симбіонти. Концепція уроку Ознайомити учнів з різними видами одиночних і колоніальних найпростіших, що живуть у прісних і солоних водах, а також у ґрунті. Сформулювати визначення планктонів і бентосу; показати, чим відрізняються будова і життєдіяльність найпростіших, що належать до цих груп. Звернути увагу на значення морських одноклітинних для формування осадових порід.
ХІД УРОКУ I. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності школярів Питання до учнів Які органели регулюють процеси в клітинах найпростіших? Як пересуваються найпростіші? Які бувають вакуолі? Навіщо вони потрібні в клітині? Навіщо потрібне інцистування? Повідомлення учнів Вільноживучі найпростіші. II. Вивчення нового матеріалу Розповідь з одночасним заповненням таблиці
Базові терміни Планктон — сукупність організмів, що населяють товщу води й пасивно переносяться нею. Бентос — сукупність організмів, що живуть у товщі й на поверхні дна водойм. Симбіоз — тісне взаємовигідне співжиття різних живих організмів. Колоніальні організми — організми, в яких особини дочірніх поколінь у результаті нестатевого розмноження залишаються з’єднаними з материнським організмом, утворюючи більш-менш складне угруповання — колонію. III. Узагальнення, систематизація і контроль знань і вмінь учнів Питання до учнів Чому скорочувальні вакуолі є звичайними для прісноводних найпростіших? (Тому що концентрація солей у клітині прісноводних значно вища, ніж у зовнішньому середовищі, клітині необхідно мати механізм, що видаляє надлишки води, яка надходить із навколишнього середовища) Яке значення для людини мають вільноживучі морські найпро- стіші? (Вони входять до складу харчових ланцюжків морських екосистем, беруть участь в утворенні осадових порід) IV. Домашнє завдання Вивчити відповідний параграф підручника. Підготувати повідомлення про захворювання людини, збудниками яких є найпростіші.
| ||||||||||||||||||||||
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |