Цілі уроку: ознайомити учнів з роллю риб у природі й житті людини; обґрунтувати необхідність охорони риб. Обладнання і матеріали:таблиці «Розмноження й розвиток риб», «Тип Хордові. Надклас Риби. Клас Кісткові риби», «Осетрові риби», «Морські риби», «Прісноводні й прохідні промислові риби», зображення кісткових риб. Базові поняття і терміни уроку: золоті рибки, вітаміни, промисел риб, шельфова зона, тепловодні й холодноводні господарства, нерестовий, вирощувальний, зимувальний, матковий і нагульний ставки, охорона риб. Концепція уроку Показати надзвичайне поширення представників класу, їхню роль у різних екосистемах і господарській діяльності людини; обґрунтувати необхідність охорони риб. ХІД УРОКУ I. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності школярів Дайте стислу характеристику лососевих риб. Дайте стислу характеристику коропових риб. Яке значення мають риби в житті людини? II. Вивчення нового матеріалу Повідомлення учнів Промисел риб. Штучне розведення риб. Бесіда про господарське значення риб, їх промисел, штучне розведення й охорону риб. Аналізуючи господарське значення, звернути увагу на продукти, які одержують із риб (м’ясо, ікра, вітаміни, промислова сировина тощо). Показати значення риб для боротьби із заростанням водойм, з личинками кровосисних комах, розповісти про спортивне рибальство й утримання риб в акваріумах. Як негативні ознаки групи розглянути риб як проміжних хазяїв паразитичних червів, звернути увагу на наявність отруйних риб і хижих риб, що нападають на людину (акули). Розповідаючи про заходи щодо охорони риб, перелічити їх головні напрями: заборона на вилов рідкісних видів риб; III. Узагальнення, систематизація і контроль знань і вмінь учнів Питання до учнів Дайте стислу характеристику Кистеперих. Дайте стислу характеристику Дводишних. Які заходи вживаються для охорони риб? Приклади питань і завдань для самостійної роботи учнів Порівняйте Коропових та Окуневих. На конкретних прикладах покажіть, як спосіб життя відбивається на будові риб. IV. Домашнє завдання Вивчити відповідний параграф підручника.
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |