Контрольна робота № 1. Українська література 1920–1930 рр. Поезія, проза

Мета: перевірити рівень засвоєння вивченого матеріалу з теми; формувати вміння роботи з різнорівневими завданнями; розвивати навички узагальнення й аналізу вивченого матеріалу; виховувати прагнення самовдосконалення. 
Тип уроку: контроль та коригування знань, умінь, навичок. 
Обладнання: різнорівневі завдання. 
ПЕРЕБІГ УРОКУ 
І. Мотивація навчальної діяльності. 
Оголошення теми й мети уроку 
ІІ. Пояснення вчителем методики виконання завдань контрольної роботи 
Виконання завдання І рівня передбачає максимальну оцінку 0,5 б., 
ІІ рівня — 2 б., ІІІ рівня — 3 б. 
ІІІ. Проведення тестової контрольної роботи 
Варіант І 
Рівень І 
Визначте правильне твердження: 
1. 1920 р. виходить збірка П. Тичини під назвою 
А «Рідний край» Б «Чернігів» 
В «Сталь і ніжність» Г «Замість сонетів і октав» 
2. Представником авангардного мистецтва початку ХХ ст. є 
А М. Зеров Б М. Семенко 
В Є. Плужник Г Г. Косинка 
3. «Батько — вчитель, потім — завідуючий городською школою, нарешті — 1905 року — інспектор народних шкіл, мати — з дрібного землевласницького роду Яреськів — роду козацького…». Це запис із автобіографії 
А М. Хвильового Б М. Зерова 
В М. Рильського Г М. Семенка 
4. Поезією М. Рильського про місто його дитинства — Київ є 
А «На білу гречку впали роси…» 
Б «Яблука доспіли, яблука червоні…» 
В «Слово про рідну матір» 
Г «Ластівки літають, бо літається» 
5. Показ жінки в часи революції, згубного впливу хибних ідей на людину та переродження комуністів у бездумних чиновників є темою твору М. Хвильового 
А «Сентиментальна історія» Б «Я (Романтика)» 
В «Кіт у чоботях» Г «Думки проти течії» 
6. Два світи — минуле й майбутнє, буття й небуття, реальне й уявне — поєдналися в один у творі Г. Косинки 
А «Мати» Б «На золотих богів» 
В «Фауст» Г «В житах» 
Рівень ІІ 
Дайте розгорнуту відповідь: 
1. Які стильові тенденції переважають в індивідуальному стилі письменника? 
2. Яким вимальовується в поезії Є. Плужника образ його часу? Порівняйте з художніми свідченнями інших авторів. 
3. М. Рильський оцінив першу збірку Г. Косинки як початок «епохи революції». Чи виправдав новеліст ці сподівання? 
Рівень ІІІ 
Напишіть твір-мініатюру за однією з тем: 
• «Екзотичність мислення М. Семенка»; 
• «Жінка в пореволюційному суспільстві» (за творами М. Хвильового); 
• «Новели Г. Косинки — гарячий подих революції, селянської волі і сум бідняцької ниви (М. Стельмах)». 
Варіант ІІ 
Рівень І 
Визначте правильне твердження 
1. 1924 р. виходить збірка П. Тичини під назвою 
А «Вітер з України» Б «Плуг» 
В «Сонячні кларнети» Г «Сковорода» 
2. Перший друкований твір М. Семенка з’явився в журналі 
А «Україна» Б «Український вісник» 
В «Українська хата» Г «Дзвін» 
3. «Ми хочемо такої літературної обстановки, в якій будуть цінитися не маніфест, а робота письменника…». Ці слова належать критикові 
А М. Семенку Б М. Хвильовому 
В М. Зерову Г М. Рильському 
4. «Неокласицизм» стилю М. Рильського найбільш ґрунтовно й влучно сформулював 
А М. Зеров Б М. Семенко 
В М. Хвильовий Г П. Тичина 
5. Членом спілки пролетарських письменників «Гарт», одним із перших ініціаторів створення ВАПЛІТЕ є 
А Є. Плужник Б М. Зеров 
В Г. Косинка Г М. Хвильовий 
6. Автором поетичних рядків «Вчись у природи творчого спокою В дні вересневі…» є 
А П. Тичина Б М. Рильський 
В Є. Плужник Г М. Семенко 
Рівень ІІ 
Дайте розгорнуту відповідь: 
1. Поясніть зв’язок літератури як мистецтва слова з провідними тенденціями свого часу. 
2. Схарактеризуйте художню форму одного із сонет М. Зерова (за вибором). 
3. Розкрийте особливості гротеску в повістях М. Хвильового «Санаторійна зона» та «Сентиментальна історія». 
Рівень ІІІ 
Напишіть твір-мініатюру за однією з тем: 
• «Спадщина «розстріляного відродження» — то важлива й цікава сторінка нашої культури»; 
• «Вірші П. Тичини, М. Рильського — шедеври світової літератури»; 
• «Мої роздуми про новелістику Г. Косинки». 
ІV. Підсумок уроку 
V. Домашнє завдання 
Скласти хронологічну таблицю життя й творчості Ю. Яновського.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: