Контрольна робота за темою "Дієслово"

Тестово-практичні завдання 
І рівень (кожна правильна відповідь - 2 б) 
1. Дію або стан предмета як процес без вказівки на особу, рід, число, час, спосіб називає 
а) дієприкметник; 
б) дієприслівник; 
в) неозначена форма дієслова. 
Записати будь-яке дієслово, поставивши його в початковій формі, скласти (пригадати) та записати речення із дієсловом у неозначеній формі . 
2. Існують такі способи дієслова: 
а) доконаний і недоконаний; 
б) дійсний, умовний, наказовий; 
в) минулий, теперішній, майбутній. 
Скласти та записати речення, визначити спосіб вжитих у ньому дієслів 
3. Безособове дієслово означає 
а) дію без відношення до будь-якої особи; 
б) дію, можливу за певної умови або бажану; 
в) дію, яка відбуватиметься після розповіді про неї. 
Скласти (пригадати) і записати речення з безособовим дієсловом 
4. Форма будеш знати - це 
а) проста форма недоконаного виду дієслова майбутнього часу; 
б) складена форма недоконаного виду дієслова майбутнього часу; 
в) проста форма доконаного виду дієслова майбутнього часу. 
Будь-яке дієслово недоконаного виду поставити в усіх можливих формах майбутнього часу або скласти (пригадати) і записати речення, що вміщує складену форму недоконаного виду дієслова майбутнього часу 
5. Букви е (є) пишуться в особових закінченнях діслів: 
а) любиш, приходиш, колотиш; 
б) колеш, повертаєшся, продовжуєш; 
в) сидиш, приносиш, веселишся. 
Дієслово гортаєш (клеїш, борешся, змагаєшся) записати фонетичною транскрипцією 
6. Разом з не пишуться такі дієслова: 
а) недобачати, недочувати, недосипати; 
б) не наполягати, не судити, не намагатися; 
в) не доганяти, не домагатися, не доручати. 
Скласти (пригадати) і записати речення, що містить дієслово з префіксом недо- 

ІІ рівень (кожна правильна відповідь - 3 б) 
1. Переписати, подані в дужках дієслова ставлячи в потрібній часовій формі. Визначити час і вид кожного з дієслів. 
Барвінок – вічн…зелена трав…яниста рослина, лис…тя якої (зберігати) зелений колір навіть під снігом. Живуч…сть і витриваліст… барвінка, його красу (оспівувати) у багатьох народних піс…нях. З давніх…давен барвінок (стати) символом молодос…ті, кохан…я та шлюбу. 
2. Подані дієслова поставити у формі третьої особи множити теперішнього чи майбутнього часу і записати у дві колонки за дієвідмінами. 
Навчити, блищати, жовтіти, сидіти, нищити, плести, робити, вимикати, дзвеніти, цінити, точити, лікувати, дружити, вабити, в’язати, виходити. 
3. Переписати, розкриваючи дужки. 
(Не)гайся у добрі. (Не)обізлися в горі. (Не)війся у вітрах. І (не)брудни свій путь. (Т.Севернюк.) У мене так серце закам’яніло, що я вже й плакати (не)здужав. (О.Кониський.) Люби життя, але умій при цьому ти (не)навидіть всяку цвіль і гнидь. (Л.Забашта.) Я ніколи (не)стомлюся жити, і життя мені (не)розлюбить. (Ф.Мисик.) Я (не)стямився, коли роса, а далі й вечір упали на діброви. (М.Стельмах.) 
4. Записати речення, виписати 3 дієслова, зробити їх морфологічний розбір: 
Посадіть калину в чистім полі! Хай вона освятить час. 
Зазирни у дзеркало – і побачиш людину, яку ти міг би зробити кращою.

Автор: Ірина Олександрівна Абросімова


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: