Тематична контрольна робота дієслово (тестові завдання)

Мета: оцінити рівень навчальних досягнень семикласників з теми «Дієслово як частина мови»; перевірити знання й уміння, необхідні для правильного використання дієслів у мовленні; удосконалити навички розпізнавати мовні явища, установлювати відповідність між ними, групувати, доповнювати тощо.

Форма проведення тематичної контрольної роботи: виконання тестових завдань закритої й відкритої форми.

Обладнання: тестові завдання.

Тип уроку: урок оцінювання навчальних досягнень учнів.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Ознайомлення семикласників з темою, метою й завданнями уроку

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Ознайомлення із критеріями оцінювання тестових завдань закритої й відкритої форми. Проведення інструктажу щодо виконання тестових завдань.

ІV. Виконання тестових завдань закритої й відкритої форми за варіантами

Варіант 1

1. Позначити рядок, у якому не всі слова належать до форм дієслова.

А Працював би, купують, заспіваймо.

Б Будемо говорити, обступаючи.

В Розуміючи, надісланий, ховаючи.

Г Учити, навчивши, учіння.

2. Позначити рядок, у якому всі дієслова є інфінітивами.

А Охопити, побачити, ішов.

Б Говорити, спати, сміятися.

В Сидіти, наїжачитися, діждалися.

Г Малювала, стежити, махати.

3. Установити відповідність між дієсловами та їх видо-часовими формами.

А Доконаний вид, майбутній час. 1 Буду в’язати.

Б Недоконаний вид, майбутній час. 2 Перечитав.

В Доконаний вид, минулий час. 3 Працюватимемо.

4 Змалюю.

5 Підписав.

6 Зроблю.

4. Установити відповідність між дієсловами та їх часовою формою.

А Минулий. 1 Сподіватимусь, буде малювати.

Б Теперішній. 2 Відпочинеш, полечу.

В Майбутній. 3 Працюють, ігнорує.

4 Сконала, допомогли.

5 Відвідав, утекли.

6 Буду грати, лякатиму.

5. Установити відповідність між дієсловами та їх способовими формами.

А Дійсний. 1 Поллється, задзвонить.

Б Умовний. 2 Спишіть, принеси.

В Наказовий 3 Розказала, турбують.

4 Допоміг би, прийшла б.

5 Спечіть, стежте.

6 Обґрунтувала б, прибіг би.

6. Установити відповідність між дієсловами і способами їх творення.

А Префіксальний. 1 Нявкати, рожевіти.

Б Суфіксальний. 2 Переписати, відійти.

В Префіксально-суфіксальний. 3 Богохульствувати, красномовити.

Г Складання слів. 4 Попоїсти, провідати.

5 Столярувати, тиснути.

6 Поглиблювати, пританцьовувати.

7. Утворити й записати всі можливі форми наказового способу дієслова радіти.

8. Скласти два речення з безособовими дієсловами. Визначити їх синтаксичну роль.

Варіант 2

1. Позначити рядок, у якому не всі слова належать до форм дієслова.

А Відпускаючи, турбувати, перехідний.

Б Спілкуючись, посміхнувся, принісши.

В Гордувати, посивілий, серйозний.

Г Бігатимете, господарюючи, освітлений.

2. Позначити рядок, у якому всі дієслова є інфінітивами.

А Нездужати, нездоровиться, цвіте.

Б Летіти, одягати, переконуватися.

В Заздрити, цвів, охопити.

Г Відпустити, горіти, мила.

3. Установити відповідність між дієсловами та їх видо-часовими формами.

А Доконаний вид, майбутній час. 1 Перерахував.

Б Недоконаний вид, майбутній час. 2 Буду вчити.

В Доконаний вид, минулий час. 3 Напечемо.

4 Вимию.

5 Малюватимемо.

6 Підстелив.

4. Установити відповідність між дієсловами та їх часовою формою.

А Минулий. 1 Радіють, розповідають.

Б Теперішній. 2 Переписав, поневолив.

В Майбутній. 3 Буду допомагати, визволимо.

4 Запалив, скрикнув.

5 Аналізую, ідуть.

6 Допущу, зроблю.

5 Установити відповідність між дієсловами та їх способовими формами.

А Дійсний. 1 Зупиніться, ударте.

Б Умовний. 2 Приніс би, ходила б.

В Наказовий. 3 Ллється, нездоровиться.

4 Ревів би, мчали б.

5 Світіть, робімо.

6 Допустив, заквітчав.

6. Установити відповідність між дієсловами і способами їх творення.

А Префіксальний. 1 Косити, думати.

Б Суфіксальний. 2 Передбачити, прибути.

В Префіксально-суфіксальний. 3 Покращувати, насидітися.

Г Складання слів. 4 Водовозити, риболовити.

5 Парубкувати, нукати.

6 Додуматися, потовщати.

7 Одірвати, охолонути.

7. Утворити й записати всі можливі форми наказового способу дієслова сидіти.

8. Скласти два речення з безособовими дієсловами. Визначити їх синтаксичну роль.

Оцінювання тестових завдань

V. Організований збір зошитів для тематичних контрольних робіт

VI. Відповіді на запитання, що виникли

в учнів під час виконання тестових завдань

VII. Домашнє завдання

Скласти шість завдань за темою «Дієслово» на встановлення відповідності.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 3
1 vovca89  
0
lде выдповыды

2 Чуркина Вероника  
0
как его делать?

3 Даша Федотова  
0
как его делать?

Ім`я *:
Email *:
Код *: