Мета: узагальнити та систематизувати матеріал, вивчений з даної теми; повторити основні події Першої світової війни та початку Української революції; розвивати в учнів уміння аналізувати й систематизувати матеріал, робити висновки та узагальнення, вміти виділяти головне і другорядне, працювати з історичними термінами та поняттями. Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань. Хід уроку І. Організаційна частина уроку ІІ . Виконання завдань Завдання І. Вибрати одну правильну відповідь 1. Укажіть, які українські землі напередодні Першої світової війни не входили до складу Австро-Угорщини. А Галичина; Б Буковина; В Волинь; Г Закарпаття. 2. Коли була утворена організація, засновником якої стала группа наддніпрянських діячів (А. Жук, Д. Донцов, М. Меленєвський та ін.)? А Серпень 1914 р.; Б вересень 1914 р.; В серпень 1915 р.; Г вересень 1915 р. 3. Яку назву мала організація, утворена 1 серпня 1914 р. у Л ьвові? А «Просвіта»; Б Товариство українських поступовців; В Союз визволення України; Г Г оловна Українська Рада. 4. Яку назву має стаття Симона Петлюри, в якій є такі слова: «Толерантна постава до українців Австрії… відкрила б великі можливості: вона створила б потяг відірваними історичними умовами частини до національного українського цілого, зв’язаного з Р осією: унаслідок того сталося би велике діло виправлення історичної помилки, а українському народові… відкрилась би можливість розвитку його багатих сил в єднанні з відродженою Росією і народами, що її заселяють». А «Маніфест до українського народу»; Б «Війна та українці»; В «Наша платформа»; Г «Наша програма». 5. Укажіть назву події, зобра- женої на картосхемі: А Галицька битва; Б капітуляція фортеці Пе- ремишль; В битва за гору Маківку; Г Брусиловський прорив. 6. Якого положення серед наведених у планах країн Троїстого союзу щодо України напередодні Першої світової війни не було? А Перетворення України у плацдарм для подальшого наступу на Схід; Б розширення території Німецької імперії за рахунок українських земель Сходу і Півдня; В приєднання до Австро-Угорщини Холмщини, Підляшшя, Волині та Поділля; Г проголошення незалежної Української держави. 7. Яке положення не передбачалось у програмі Союзу Визволення України? А Утворення самостійної Української держави; Б проголошення автономії України у складі Росії; В запровадження демократичного ладу; Г надання рівних прав представникам всіх національностей. 8. Яку подію Першої світової війни Росія оцінювала як продовження справ Івана Калити? А Вторгнення російських військ у Г аличину; Б арешт Андрія Шептицького; В прибуття Миколи ІІ до Львова; Г Брусиловський прорив. 9. Яку назву мав орган влади в Україні, утворений 4 березня 1917 року? А Тимчасовий уряд; Б Центральна Рада; В енеральний Секретаріат; Г Військовий генеральний комітет. 10. Позначте дату події, що зображена на даній ілюстрації:
А 16 березня 1917 р.; Б 17 березня 1917 р.; В 18 березня 1917 р.; Г 19 березня 1917 р. 11. Хто з наведених українських політичних діячів не був членом Центральної Ради? А М. Грушевський; Б В. Винниченко; В Є. Петрушевич; Г С. Єфремов. 12. Представники якої політичної партій не входили до Центральної Ради на момент її створення 4 березня 1917 року? А Українська соціал-демократична робітнича партія; Б Українська соціал-демократична робітнича партія більшовиків; В Українська партія соціалістів-самостійників; Г Українська партія соціалістів-революціонерів. Відповідь: 1 В; 2 А; 3 Г; 4 В; 5 А; 6 Г; 7 В; 8 А; 9 Б; 10 Г; 11 Б; 12 Б. Завдання ІІ . Обрати правильні варіанти відповідей 1. Які із тверджень характеризують діяльність історичного діяча, зображеного на ілюстрації (3 правильні відповіді)? А Митрополит Української греко- католицької церкви; Б мав науковий ступінь доктора меди- цини; В будучи депутатом Галицького сейму, відстоював інтереси українського на- селення Галичини; Г підтримував розвиток освітньо- культурного життя у західноукраїн- ських землях; Д заснував Національний історичний музей; Е у 1915 р. був заарештований і вивезений до Росії. 2. Укажіть події, які можна віднести до бойового шляху Українських січових стрільців (4 правильні відповіді). А Оборона Ужоцького перевалу в ході Галицької битви; Б бої за гору Маківку поблизу Славська; В бої на горі Лисоня поблизу Тернополя; Г_підняття над Галичем жовто-синього українського національного прапора; Д контрнаступ по лінії Кам’янець–Подільський–Тернопіль–Кременець–Дубно; Е Брусиловський прорив. 3. Позначте наслідки ІІ Універсалу для України (3 правильні відповіді). А Урядова криза; Б півмільйонна демонстрація у Петрограді; В арешт лідерів більшовиків; Г виступ самостійників; Д нейтралізація прихильників незалежної України; Е висилка М. Міхновського на фронт. Відповідь: 1 А, В, Г; 2 А, Б, В, Г; 3 Г, Д, Е. Завдання ІІІ . Встановити відповідність, утворивши логічні пари 1. Установіть відповідність між діячами та подіями, з ними пов’язаними.
Відповідь: 1 — Г; 2 — В; 4 — Б; 5 — А. 2. Установіть відповідність між подією та територією.
Відповідь: 1 — Г; 2 — А; 3 — Б; 4 — Д. 3. Установити відповідність між політичними діячами — членами Генерального Секретаріату Української Центральної Ради та їхніми посадами.
Відповідь: 1 — В; 2 — А; 3 — Г; 5 — Б. Завдання ІV. Встановити хронологічну або логічну послідовність 1. Розташуйте отаманів Легіону Українських січових стрільців в тій послідовності, що відповідає хронології керування ними цією військовою організацією. А Мирон Тарнавський; Б Г ригорій Коссак; В Михайло Галущинський; Г Осип Микитка. Відповідь: В, Б, А, Г. 2. Запишіть події, що відбувалися на території України в роки Першої світової війни, в хронологічній послідовності. А Страйк робітників металургійного заводу в селищі Кам’янському Катеринославської губернії; Б проголошення Францом-Йосифом І автономії Галичини; В Галицька битва; Г приїзд Миколи ІІ до Галичини. Відповідь: В, Г, А, Б. 3. Розташуйте в хронологічній послідовності заходи щодо формування української армії, що були проведені Центральною Радою навесні 1917 р. А Скликання І Всеукраїнського військового з’їзду; Б створення Генерального українського військового комітету; В утворення підрозділів Вільного козацтва; Г організація полку ім. Б. Хмельницького. Відповідь: Г, В, А, Б. ІІІ. Домашнє завдання 1. Р озпочати заповнення таблиці «Основні події Української революції».
2. Випереджальне завдання: підготувати повідомлення «Бій під Крутами».
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |