Мета: залучення учнів, учителів та батьків до спільної діяльності, з метою вивчення структури, ролі та значення Європейського Союзу; поглибити знання учнів з історії, географії, економіки, культури країн Європи; формувати в учнів розуміння необхідності інтеграції України до європейської співдружності; розвивати пізнавальні, інтелектуальні, творчі здібності учнів. |
Мета: узагальнення знань зі шкільного курсу географії; надання учням можливості виявити кмітливість, винахідливість та творчу активність; формування цікавості до вивчення географії. |
Прикладом нетрадиційної форми проведення фрагменту уроку може бути гра «Перший мільйон» (за сценарієм інтелектуальної телевізійної гри). Правила гри подібні, хоча кожен учитель може індивідуально вносити щось своє, виходячи з умов і ситуації. В цьому варіанті 12 запитань замість 15, оскільки в школі 12-бальна система оцінювання навчальних досягнень учнів. Учні мають право на три підказки: «50 : 50»; «телефонний дзвінок»; «допомога класу». |
Мета: охарактеризувати демографічну ситуацію, етнічний склад, трудові ресурси, соціальну структуру населення США; сформувати знання про особливості галузевої та територіальної структури господарства США, виокремити галузі міжнародної спеціалізації, визначити найбільші промислові та сільськогосподарські райони, специфіку зовнішніх економічних зв’язків; розвивати вміння працювати з джерелами географічної інформації, складати та користуватися діаграмами, таблицями; виховувати активне самостійне мислення, уважність, ділові якості. |
Мета: актуалізувати знання учнів про склад регіону та історію освоєння, нерівномірність економічного розвитку країн; сформувати знання про місце і роль США в регіоні, особливості ЕГП, природи і населення США; розвивати вміння учнів визначати своєрідність ЕГП країни, оцінювати її природно-ресурсний потенціал та демографічну ситуацію; виховувати цікавість до вивчення теми. |
Мета: сформувати в учнів загальні уявлення про культурні і соціально-економічні особливості Індії; розвивати вміння самостійно працювати з географічними джерелами географічних знань; виховувати самостійність, творчість, аналітичне мислення. |
Мета: охарактеризувати особливості ЕГП, природи та населення Китаю; розвивати вміння оцінювати географічне положення та природно ресурсний потенціал, пояснювати специфіку населення країни, працювати з картами атласа, підручником та іншими джерелами географічних знань; виховувати цікавість до теми, працелюбність, зосередженість. |
Мета: сформувати в учнів систему знань про основні ознаки ЕГП, природи, населення і господарства Японії; визначити історико-культурні особливості та роль НТР в економіці країни; розвивати уміння складати економіко-географічну характеристику країни, працювати з картографічним матеріалом, таблицями, діаграмами, графіками. |
Мета: охарактеризувати склад регіону, особливості розміщення та формування населення, ресурсозабезпеченість, загальні ознаки господарства країн Азії; визначити роль азіатських країн у світовому господарстві; розвивати уміння обґрунтовувати галузеву структуру господарства регіону, уміння працювати з картами атласа, підручником, цікавість до вивчення теми, аналітичні здібності. |
Мета: повторити, узагальнити та систематизувати знання за вивченою темою; визначити рівень оволодіння знаннями, уміннями та навичками; розвивати вміння працювати з картами атласа, виконувати тестові завдання різних рівнів складності; виховувати уважність, організованість, відповідальність, зосередженість. |