Оцінювання знань учнів за темою «Основ и публічного права України»

Мета: перевірити та закріпити знання учнів з теми.

Хід уроку

І. Організаційний момент уроку

ІІ. Перевірка знань учнів

1-й варіант

Усна перевірка знань учнів

Індивідуальні завдання

1. На дошці відтворити таблицю «Види покарань».

2. На дошці відтворити таблицю «Загальне і спеціальне природокористування».

3. Термінологічна розминка

а) Злочин — це __ ;

б) державна служба — це __ ;

в) бюджет — це __ ;

г) референдум — це __ .

4. Визначте правовий статус:

а) Верховної Ради України.

б) Президента України.

5. Визначте, до якої гілки влади належать названі органи:

а) Президент України;

б) Генеральний прокурор України;

в) Міністерство освіти та науки України;

г) Верховна Рада України;

д) Київська міська рада депутатів;

е) Одеська обласна державна адміністрація;

ж) Васильківський місцевий суд;

з) Конституційний Суд України;

і) Кабінет Міністрів України;

к) Міністерство внутрішніх справ України;

л) Верховна Рада Криму;

м) Подільська районна державна адміністрація;

н) Апеляційний господарський суд.

6. Цифрова розминкаа) 5 (строк повноважень Президента України, строк проживання на Україні кандидата в народні депутати України);

б) 14 (вік притягнення до кримінальної відповідальності за найтяжчі

злочини, вік можливого прийому на роботу за згодою батьків);

в) 15 (максимальний строк позбавлення волі, максимальний строк адміністративного арешту);

г) 10 (максимальний строк позбавлення волі для неповнолітніх, крім скоєння умисного вбивства);

д) 35 (мінімальний вік кандидата в Президента України);

е) 450 (кількість народних депутатів України).

Фронтальне усне опитування

1. Які види кримінальних покарань вам відомі?

2. Висловіть свою думку щодо доцільності зниження чи підвищення віку притягнення неповнолітніх до кримінальної та адміністративної відповідальності та обґрунтуйте свою думку.

3. Які особливості адміністративної відповідальності неповнолітніх?

4. Які виборчі системи ви знаєте, які недоліки та переваги кожної з них?

Розв’язання юридичних задач

1. До квартири жительки Чернівців М. вдерлися троє злодіїв. Погрожуючи пістолетом, вони почали вимагати гроші та коштовності. Але жінка не розгубилася — обравши момент, вона блискавичним ударом вибила в одного нападника пістолет, а потім кількома ударами «поклала» долілиць інших нападників. Після цього, взявши їх під приціл відібраного пістолета, вона викликала міліцію. Після прибуття правоохоронців виявилося, що двоє нападників отримали різні досить складні переломи, третій відбувся струсом мозку. Дайте оцінку подій, які сталися.

2. У магазині «Дитячий світ» несподівано спрацювала сигналізація. Отримавши сигнал, на місце пригоди прибула група швидкого реагування, готова до затримання небезпечних злочинців. Але застосовувати зброю не довелося. Грабіжниками виявилися два десятирічні п’ятикласники, які перед закриттям магазину сховалися під прилавком. Коли магазин було зачинено, хлопці набрали іграшок на кілька тисяч гривень та спробували піти, але спрацювала сигналізація. Кваліфікуйте події, що сталися.

3. Безбілетний пасажир відмовився сплатити штраф за безбілетний проїзд в автобусі контролерам. Контролери запропонували йому вийти з автобуса. «Заєць» підкорився, але виштовхав на вулицю й одного з контролерів. На зупинці порушник напав на контролера, завдаючи йому ударів руками, ногами та камінням, що лежало поруч. Міліціонер, який випадково опинився поруч, затримав безбілетника. У відділку міліції з’ясувалося, що порушник перебуває в стані алкогольного сп’яніння. Кваліфікуйте події, що сталися.

4. На сімейне свято до громадянина К. завітали декілька друзів. Час минав непомітно, невдовзі дехто з них разом з господарем увійшли в одну з кімнат, де містилася колекція вогнепальної зброї різних часів. Гості зацікавлено розглядали зброю, часом зазираючи у стволи та натискаючи на спускові гачки. Раптом з одного з мушкетів, який вважався нібито небоєздатним, пролунав постріл, і куля влучила в гостя, що стояв навпроти. Незважаючи на надану допомогу, потерпілий помер.

5. Громадянин В. повертався з роботи власною автомашиною. Коли В. вийшов з машини, щоб відчинити гараж у дворі багатоповерхівки, де він жив, до нього підбіг юнак та впритул зробив чотири постріли з пістолета, від яких В. помер на місці. Кинувши зброю, нападник вскочив на мотоцикл, який чекав на нього поруч, та зник. Але наступного дня міліції вдалося затримати вбивцю — громадянина П. Виявилося, що він здійснив убивство на замовлення конкурента загиблого — Т., за що мав отримати 10 000 доларів. За кермом мотоцикла був товариш убивці Р., якого він попросив допомогти, пообіцявши дати гроші на новий мотоцикл.

2-й варіант

Диктант

1. Дайте визначення злочину (можлива оцінка 0 — 0,5 — 1 бали).

2. Назвіть хоча б три органи виконавчої влади в Україні (для отримання повної оцінки — 1 бал — необхідно назвати не менше трьох органів влади, якщо названо 1–2 — виставляється оцінка 0,5 бала).

3. Визначте правовий статус Верховної Ради України (можлива оцінка 0 — 0,5 — 1 бали).

4. Назвіть хоча б чотири види адміністративних стягнень (для отримання повної оцінки — 1 бал — необхідно назвати не менше чотирьох видів стягнень, якщо названо 2–3 — виставляється оцінка 0,5 бала; менше двох — 0 балів).

5. Укажіть випадки, коли повноваження Президента можуть бути достроково припинені (якщо названо всі підстави — оцінка 1 бал, якщо названо не менше двох — 0,5 бала).

6. Назвіть принципи, яким мають відповідати демократичні вибори (для отримання повної оцінки — 1 бал — необхідно назвати всі принципи, якщо названо 2–3 — виставляється оцінка 0,5; менше двох — 0 балів).

7. Визначте вимоги до кандидата на посаду судді Конституційного Суду України.

8. Із якого віку можливе притягнення до адміністративної відповідальності.

9. Якою є максимальна тривалість позбавлення волі для повнолітніх осіб?

10. Якою є конституційна кількість народних депутатів України? 11. Визначте, до якого з державних (в тому числі правоохоронних) органів доцільно звернутися в кожному із зазначених випадків.

1) Магазин відмовився замінити телевізор, який вийшов з ладу через два дні після купівлі.

2) Громадянин, повернувшись з роботи, виявив двері квартири зламаними.

3) Громадянка, їдучи машиною повз військову базу, помітила чоловіка, який потай фотографував літаки на базі.

4) Дівчину забрали міліціянти і протягом дванадцяти годин протримали в райвідділку, не пояснюючи причин затримання.

5) Громадянина, на його думку, незаконно звільнили з роботи.

6) Юнаку відмовили у відстрочці від призову, на якій він наполягав.

Завдання для перевірки знань високого рівня

Розв’язання задач (див. задачі, пропоновані для усного опитування).

3-й варіант

Тестова робота

У завданнях 1–18 з п’яти варіантів відповіді є лише один правильний.

Вам необхідно обрати цей варіант та позначити у відповідному бланку або записати на окремому аркуші паперу.

1. Визначте, на який максимальний строк може бути направлено неповнолітнього, який скоїв злочин у віці до 14 років, до спеціальної навчально-виправної установи.

А До одного року;

Б до двох років;

В до трьох років;

Г до п’яти років;

Д до десяти років.

2. Визначте, який орган чи органи має (мають) право застосувати адміністративне стягнення у вигляді адміністративного арешту.

А Суд;

Б начальник органу внутрішніх справ та суд;

В начальник органу внутрішніх справ та прокурор;

Г прокурор;

Д суд та прокурор.

3. Який із зазначених методів є методом адміністративного примусу?

А Роз’яснення рішення державного органу;

Б затримання правопорушника;

В заохочення; Г вивчення норм адміністративного права;

Д позбавлення права займатися певною діяльністю.

4. Визначте, з якого віку можливе притягнення неповнолітнього до адміністративної відповідальності.

А З 12 років;

Б 14 років;

В 15 років;

Г 16 років;

Д 18 років.

5. Фірма уклала договір з магазином про поставку товарів, але не виконала його. Із вимогою добровільно відшкодувати завдані збитки фірма не погодилася. Магазин вирішив звернутися до суду. Визначте, який із зазначених судів має розглянути цю справу.

А Загальний суд;

Б адміністративний суд;

В господарський суд;

Г Військовий суд;

Д Конституційний Суд України.

6. Визначте, в якому із зазначених випадків особа може бути притягнута до адміністративної відповідальності.

А Громадянин К. вчинив замовне вбивство;

Б громадянка Р. залишила робоче місце за 2 години до закінчення робочого часу;

В громадянин В. не сплатив за проїзд в автобусі;

Г громадянка С. випадково пошкодила кіоск, який стоїть поруч з її будинком;

Д громадянин М., водій, вчинив наїзд на пішохода, завдавши йому тяжких тілесних ушкоджень.

7. Визначте, якому виду злочинів проти власності відповідає визначення «Таємне заволодіння чужим майном».

А Грабіж;

Б розбій;

В шахрайство;

Г крадіжка;

Д шантаж.

8. Яка із зазначених обставин є такою, що обтяжує відповідальність?

А Скоєння злочину в стані алкогольного сп’яніння;

Б скоєння злочину проти особи, яка є народним депутатом Україниабо державним службовцем 1–3 рангу;

В скоєння злочину із застосуванням вогнепальної зброї;

Г скоєння злочину неповнолітньою особою;

Д скоєння злочину співробітником правоохоронних органів.

9. Громадянин Д. (15 років) через напівпрочинене вікно квартири першого поверху проник до квартири, намагаючись заволодіти цінними речами. Він вважав, що у квартирі нікого немає. У кімнаті, де він взяв гроші та портативний комп’ютер, мешканців не було, але із сусідньої кімнати за його діями спостерігала стара бабуся, яку Д. не помітив.

Дайте кваліфікацію дій громадянина Д.

А Скоєно пограбування, Д. буде притягнуто до кримінальної відповідальності;

Б скоєно крадіжку, Д. буде притягнуто до кримінальної відповідальності;

В скоєно крадіжку, але Д. не буде притягнуто до кримінальної відповідальності, оскільки він не досяг відповідного віку;

Г скоєно дрібну крадіжку, Д. буде притягнуто до адміністративної відповідальності;

Д скоєно дрібну крадіжку, але Д. не буде притягнуто до адміністративної відповідальності, оскільки він не досяг відповідного віку.

10. Визначте відповідність між іменами учасників злочину та видом співучасті.

Громадянин К., студент, 25 років, звернувся до свого знайомого слюсаря Г. із проханням допомогти йому у виготовленні спеціального інструменту для відімкнення сейфів без ключа. Г. виконав прохання.

Через місяць К. разом зі своїми знайомими водієм Н. та одинадцятикласником П. вночі під’їхали на автомашині Н. до відділення банку.

Н. залишився в машині, П. та К. за допомогою виготовлених інструментів відкрили двері банку (охорона з невідомих причин була відсутня) та сейф і викрали звідти гроші. Визначте кваліфікацію дій кожного з учасників злочину.

А К. 1) посібник

Б Г. 2) виконавець

В Н. 3) підбурювач

Г П. 4) організатор


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: