Мета: ознайомити учнів з основами земельного права, способами набуття землі, правами та обов’язками землевласників та користувачів землі, розвивати вміння аналізувати нормативно-правові акти, порівнювати правові явища, виховувати повагу до землі як національного багатства України, почуття власної відповідальності за долю землі України. Обладнання: витяги із Земельного кодексу України, схема «Категорії земель в Україні». Основні поняття: форми власності на землю, приватизація житла, ордер на отримання квартири, державний акт на право власності на землю (користування землею). Тип уроку: комбінований. Хід уроку І. Організаційний момент уроку ІІ. Перевірка домашнього завданняГрупова робота з розв’язання юридичних задач 1. У січні 2004 р. Г. та А. подали заяву про розірвання шлюбу. У шлюбі вони перебували з 1998 р. При цьому постало питання про розподіл майна. До укладання шлюбу Г. був власником автомобіля БМВ 1934 р. випуску (вартість на момент шлюбу 2000 грн) і дачі в с. Нові Петрівці (вартість 10 000 грн). А. до укладання шлюбу мала квартиру (вартість близько 64 000 грн). До 2001 р. автомобіль був непридатним для використання за прямим призначенням, протягом 20 років не проходив технічного огляду. У 2001 р. він був реставрований, після чого експерти оцінили його у 72 000 грн. За час перебування у шлюбі подружжям були придбані меблі загальною вартістю 58 000 грн, одяг для Г. На 9 400 грн і А. на 15 000 грн (зокрема норкова шуба за 5 000 грн), а також ювелірні інструменти та обладнання для роботи Г. на суму 17 000 грн. Крім того, А. отримала літературну премію за написану нею книгу в сумі 25 000 грн. Прийміть рішення про розподіл майна. 2. Вступаючи у шлюб, Р. на вимогу майбутнього чоловіка О. дала йому розписку, згідно з якою вона зобов’язалась протягом сімейного життя не вступати на навчання чи роботу. Алепісля трьох років сімейного життя Р. виявила бажання вступити до вищого навчального закладу, О. заперечив цьому, посилаючись на зобов’язання. Виник конфлікт. Хто правий у цій ситуації? 3. Громадянин Н. після авіакатастрофи, в яку він потрапив, частково втратив розум і за рішенням суду був визнаний недієздатним. Але через 5 років він вийшов з лікарні, почав працювати, ще через рік одружився. Дружину він повідомив про рішення суду, але в РАГСі про це нічого не казав. Два роки по тому суд повернув дієздатність Н. Але ще через три роки дружина звернулася з позовом до суду про визнання шлюбу недійсним, мотивуючи це недієздатністю Н. під час його укладання. Яке рішення прийме суд? 4. Навчаючись на п’ятому курсі університету, киянин Л. одружився зі своєю однокурсницею Р., яка приїхала на навчання із Закарпаття. Батьки Л. дали згоду на шлюб, а батьки нареченої на весілля не приїхали, пояснюючи це транспортними труднощами. Після реєстрації шлюбу Р. була прописана у квартирі чоловіка, але майже не бувала тут. Постійні сварки з Л. та його батьками, відмова брати участь у веденні хатнього господарства призвели до швидкого погіршення відносин. Уже через сім місяців постало питання про неможливість подальшого сімейного життя. Але що можна порадити невдалому чоловікові, щоб вийти зі складної ситуації з найменшими втратами, адже Р. вимагає поділу майна та житлової площі? 5. Після кількох років спільного проживання подружжя вирішило припинити шлюб. За цей час у них народилося двоє дітей — хлопчик (2,5 року) та дівчинка (1,5 року). У подружжя є квартира (вона належала жінці ще до шлюбу), дача (отримана чоловіком рік тому у спадщину), автомобіль (подарований молодятам на весілля), у жінки є коштовності, частина яких була подарована їй на день народження, а частина придбана подружжям за останні роки, а також велика бібліотека, яку чоловік та жінка спільно збирали. Яким чином має діяти подружжя? ІІІ. Мотивація навчальної діяльності Запитання учням Що, на вашу думку, є найбільшим багатством України? ІV. Вивчення нового матеріалу Земля і власність на неї. Поняття земельної власності Земельне право — галузь права, яка регулює суспільні відносини щодо власності на землю, державне управління земельним фондом, використання та охорону землі, забезпечення та охорону прав і законних інтересів учасників земельних відносин. Завдання Ознайомтеся зі схемою «Категорії земель в Україні» та наведіть приклади земель, які належать до кожної з наведених категорій. Способи набуття власності на земельну ділянку 1-й варіант (сільська місцевість) Запрошення «ресурсної особи» — представника сільради, сільського землевпорядника для розповіді про земельні проблеми даного населенного пункту та можливості отримати землі різного цільового призначення в ній. 2-й варіант (міська місцевість). Розповідь учителя 1. Шляхи отримання землі у власність або в користування. 2. Розміри земельних ділянок, які можуть безоплатно передаватися громадянам залежно від їх цільового призначення. 3. Оренда землі. 4. Органи, які розв’язують земельні питання. Права та обов’язки власників земельних ділянок та землекористувачів Робота з текстом нормативно-правового акта1. Ознайомтеся з ст. 90, 91, 95, 96 Земельного кодексу України. 2. Порівняйте права та обов’язки власників земельних ділянок та землекористувачів. ІV. Закріплення навчального матеріалу Завдання 1. Які види земель вам відомі? Які з них є у вашому населеному пункті? 2. Чи має ваша сім’я земельні ділянки? Визначте їх цільове призначення. V. Домашнє завдання Опрацювати § 26 підручника.
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |