Мета: повторити, систематизувати й узагальнити вивчений навчальний матеріал; виявити рівень знань, умінь та навичок учнів із метою контролю та корекції; удосконалювати навички зв’язного писемного мовлення, творче, аналітичне мислення, уміння зіставляти літературні явища з явищами реального життя; висловлювати власні судження та обґрунтовувати їх; виховувати кращі моральні якості, гуманізм. Оснащення: тестові завдання (2 варіанти). Тип уроку: контроль і корекція знань, умінь та навичок. Хід уроку I. Організаційний момент II. Оголошення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності III. Контроль і корекція знань, умінь та навичок 1. Інструктаж до виконання тестових завдань 2. Написання контрольної роботи (виконуються всі завдання) Варіант I Початковий та середній рівні (кожна правильна відповідь — 1 бал) 1. Як до Жульєна Сореля, героя роману Стендаля «Червоне і чорне», ставилася його родина в дитинстві та юнацтві? а) Із любов’ю, пишалася його успіхами у навчанні; б) із ненавистю, адже вважали тягарем — не здатен був до фізичної праці; в) не звертали уваги, були байдужими до його мрій та проблем. 2. Навчаючись у Безансонській гімназії, Жульєн Сорель намагався: а) стати як усі; б) виділитись своїми ґрунтовними знаннями; в) плазувати перед начальством. 3. «Людська комедія» Бальзака — це: а) соціально-психологічний роман; б) велика серія творів; в) збірка поезій. 4. Допишіть речення: «Психологічний роман — це…» Достатній рівень (кожна правильна відповідь — 2 бали) 1. Розкрийте образ Жульєна Сореля з роману Стендаля «Червоне і чорне». 2. У чому полягає філософія влади золота в повісті Бальзака «Гобсек»? Високий рівень (максимально — 4 бали) Виконайте одне із завдань. 1. Висловіть свої судження про те, як романтизм і реалізм поєднуються у творах Стендаля. 2. Запишіть уявний діалог з опонентом про те, чи є місце гобсекам у нашому житті. (Усього — 12 балів) Варіант II Початковий і середній рівні (кожна правильна відповідь — 1 бал) 1. Дервіль у повісті Бальзака «Гобсек»: а) оповідач у творі, композиційний стрижень; б) антипод головного героя; в) головний герой повісті. 2. Оноре де Бальзак пов’язаний із Україною, тому що він: а) за походженням українець; б) тривалий час жив і працював в Україні; в) одружився з мешканкою України. 3. Що символізують червоний і чорний кольори в романі Стендаля «Червоне і чорне»? а) Революцію і реакцію; б) червоне — то любов, а чорне — то журба; в) вищий світ і світ людей низького походження, плебеїв. 4. Які аспекти (різновиди жанру) поєднуються в романі Стендаля «Червоне і чорне»? Достатній рівень (кожна правильна відповідь — 2 бали) 1. Розкрийте образ Гобсека з однойменної повісті Бальзака — «філософа і скнари». 2. Що спільного й відмінного в жіночих образах роману Стендаля «Червоне і чорне», кому автор симпатизує більше? Високий рівень (кожна правильна відповідь — 4 бали) Виконайте одне із завдань. 1. Висловіть свої судження про новаторство Бальзака в літературі. 2. Запишіть уявний діалог з опонентом про сучасних жульєнів сорелів. (Усього — 12 балів) IV. Підбиття підсумків уроку
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |