Влада золота та її філософія в повісті О. Бальзака "Гобсек". Неоднозначність образу Гобсека

Мета: висвітлити суть задуму повісті "Гобсек", розвивати вміння висловлювати, і обстоювати бажання власні думки; виховувати бажання протистояти суспільному злі; сприяти засвоєнню моральних цінностей. 
Очікувані результати Після проведення уроку учні 
Знатимуть::ідейно — духовний зміст повісті; суть неоднозначності образу 
героя; 
умітимуть:визначати проблематику твору; з'ясовувати образи; 
дискутувати; пояснити, у чому полягає актуальність твору; 
працювати з текстом художнього твору. 
Тип уроку: закріплення та застосування знань. 
Форми роботи: бесіда з елементами дискусії; літературна вікторина; 
робота в групах; компаративний аналіз образу. 
Обладнання: портрет О. Бальзака; ілюстрації до повісті; правила дискусії; таблиця, текст роману. 
Випереджувальні завдання: підготувати характеристики образу героя; 
підготувати компаративний аналіз образів Гобсека і Пузира; Гобсека і 
Плюшкіна. 
Епіграфи до уроку. 
Пристрасті згубні ,адже вони засліплюють людей. 
Езоп 
О. Бальзак Опрацювання навчального матеріалу 
Моти ваці йн и й_ етап 
Звернення до щоденників настрою. 
Актуалізація_ суб'єктивного досвіду 
♦ Упізнай героя повісті. 
♦ Упізнай місце дії 
Бесіда 
- Розкрийте суть загального задуму "Людської комедії" 


- Як ви розумієте думку автора: "Ідея цього твору народилася 
внаслідок порівняння людства з тваринним світом"? --Як можна охарактеризувати жанр твору?
Виступ_експертів_(розгорнуті консультації твору) - Тематика. Жанр. Композиція. 
Запитання учнів до ек перті в Наприклад: неоднозначність жанру 
Дискусія 
- Повторення правил ведення дискусії. Постановка проблемного питання. 
"Хто він: скнара чи філософ, людина підла чи мисляча?" 
Для чого Дервіль письменнику? 

Негативні риси героя: 
збагачення любою ціною; не вміє тримати слово; відсутність родинних почуттів; навіть з друзями шукає вигоду; не властиві людські почуття. 
Позитивні риси героя: 
чесність; 
філософ зі школи циніків; 
правосуддя не тільки карає; 
ставлення до Фанні Мальво, до дітей де 
Ресто. 
Підсумок експертів. 
Які найбільш переконливі аргументи обох сторін? 
Бесіда. 
Скільки гобсеків у повісті? 
Чи можна проблеми твору вважати актуальними? 
Компаративний аналіз образів Гобсека, Плюшкіна, Скруджа.Використання ілюстрацій учнів 

Р є фле к с и в н о —_ оц інювал ь н ий_ етап 
Вірш В. Гомона "Від чого втікаєш, Людино..." 
Звернення до «щоденників настрою». Домашнє_завдання. Написати інтерв'ю з одним із персонажів "Гобсека". 

Автор: Вавілова Наталія Леонідівна


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: