Мета: оцінити рівень навчальних досягнень десятикласників з розділу «Орфографія»; з’ясувати можливі недоліки в ході опанування мовною теорією; оцінити рівень орфографічної грамотності десятикласників. Тип уроку: урок оцінювання навчальних досягнень учнів. ПЕРЕБІГ УРОКУ І. Організаційний момент ІІ. Ознайомлення десятикласників із темою, метою і завданнями уроку ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Проведення інструктажу щодо їх виконання. IV. Виконання тестових завдань закритої форми Варіант 1
1. Орфографічну помилку (велика — мала літера) допущено в словах рядка: А гордіїв вузол, Гордіїв комп’ютер; Б Довженкові фільми, Довженків сад; В Почаївська Лавра, почаївська пам’ятка; Г Шевченківська премія, шевченківська земля. 2. У коренях слів допущено орфографічні помилки в рядках: А помережити, кажан, паперовий, криниченька, пором; Б велетень, глибочінь, президент, погарячитись, серпневий; В щебетати, левада, котушка, грибники, узбережжя; Г технічний, блищати, хрестоносець, козуля, слав’янський. 3. Позначте рядок, у якому є помилки у вживанні подовжених та подвоєних приголосних. А Осінній, вихований, лються, віддзеркалювати; Б сказаний, молоддю, розрісся, старанний; В лляний, тінню, розкішшю, бовваніти; Г статей, шалений, істинний, піввідра. 4. У якому рядку в усіх словах відбулося спрощення приголосних? А Влас..ний, безвиїз..ний, зліс..ний, гігант..ський, кіс..лявий; Б тріс..нути, пес..ливий, хворос..няк, облас..ний, зас..нути; В ліс..ник, зап’яс..ний, хвас..нути, провіс..ник, шіс..надцять. Г сер..це, шелес..нути, гус..нути, ціліс..ний, радіс..ний. 5. Позначте рядок, у якому допущено помилки в чергуванні голосних. А Чернігова, річний, доріжці, більшості; Б хлібороб, розгін, новобудова, ночі; В роковини, газопровід, опік, подорожувати; Г пішохід, будівля, обпекти, ніжностю. 6. Позначте рядок, у якому допущено помилки в чергуванні приголосних. А Кавказький, гадяцький, верещати, козацтво; Б латишський, поштовий, мангишлацький, воронезький; В бряжчати, мандрівництво, черкаський, птаство; Г сільський, розміщувати, самаркандський, висаджений. 7. Позначте рядок, у якому всі іншомовні слова написано правильно. А Гідромасаж, імобілізація, Кассандра, Ватт; Б імітація, іподром, зуммер, ірреальний, кілька тонн; В інтер’єр, вар’єте, квартир’єр, Женев’єва, Руж’є; Г інтермецо, піца, брутто, бравісимо, карманйола.
8. Позначте два рядки, в яких в усіх словах замість крапок слід вставити о. А Г..рячий, ч..рниці, к..люжа, к..тушка; Б пш..но, к..зак, к..жух, ж..рна; В с..лома, р..зумний, л..пух, г..нити; Г п..гано, ч..ловік, пш..ниця, ч..рниця; Д б..гатство, кр..пива, л..патий, ж..натий; Е смол..скип, ..таман, оч..рніти, ж..вріти. 9. Позначте два рядки, у яких допущено помилки у вживанні подовжених та подвоєних приголосних. А Осінній, вихованний, лються, віддзеркалювати; Б сказаний, молоддю, розрісся, старанний; В лляний, тінню, розкішшю, бовваніти; Г статей, шалений, істинний, піввідра; Д колекція, широченний, невблаганний, саженний; Е священник, овва, статтей, Прип’яттю. 10. Позначте два рядки, у яких допущено помилки в чергуванні голосних. А Кольору, куреня, восьминіг, річний; Б вівса, шепотіти, прислів’я, торговельний; В папіру, болотце, семирічка, словник; Г Харківа, літати, чорнило, білоцерковський; Д семикутник, слова, покіс, ремінець; Е жонатий, бджілка, ніженька, клопотання. 11. Позначте два рядки, у яких допущено помилки у зміні приголосних. А Люксембурзький, ясський, ткацький, Вінниччина, волзький; Б тбіліський, луцький, вищий, солдатський; В бахмацький, баскський, сиріцький, Вінничина; Г ризький, перекладацький, виробництво, проїжджати; Д варязький, чуваський, тюркський, проводжати; Е татарський, нью-йоркський, козацтво, убозтво.
12. Прочитайте речення. Виконайте подані після них завдання. 1. Учений та в..лике д..рево не одразу виростають. 2. Усякий дім на х..зяїнові тр..мається. 3. Весна л..дачого не любить, а працьовитого г..лубить. 4. Кн..жки — мовчазні вч..телі. 5. Під л..жачий камінь вода не т..че. 6. Не кожен б..гатир, хто списа має. 7. Люби ж..ття і дорожи кожною хв..линою. 8. Добре ім’я — найкраще б..гатство. А Кореневе е слід писати у виділених словах речень за номером… Б Кореневе а слід писати у виділених словах речень за номером… Варіант 2
1. Тільки перше слово пишуть із великої літери у всіх рядках, окрім: А (к)римський (п)івострів, (с)офійський (с)обор, (д)ень (н)езалежності; Б (н)нобелівська (п)ремія, (є)вропейська (п)лоща, (г)олосіївський парк; В (ф)ранківські (с)онети, (з)аслужений (а)ртист, (д)амоклів (м)еч; Г (ч)ернеча (г)ора, (м)арійчин (в)інок, (о)лімпійські (і)гри. 2. Усі слова пишуть із корневою літерою о в рядку: А к..лосистий, ч..рнило, марм..р, х..зяйство, к..жан; Б л..пух, зд..буток, газопрв..д, с..бака, п..рхати; В р..зумний, зл..мити, репр..дукція, ж..лудь, ..таман; Г г..лубонька, ж..натий, бор..дка, пам..розь, к..лач. 3. Позначте рядок, у якому є помилки у вживанні подовжених та подвоєних приголосних. А Тонна, уссурійський, буддизм, розп’яття; Б бездоріжжя, панна, стаття, судею; В пано, Вінниччина, невблаганний, священик; Г контрреформація, статей, здоровенний, Будда. 4. У якому рядку в усіх словах відбулося спрощення? А Форпос..ний, корис..ний, щас..ливий, улес..ливий, звіс..но; Б рис..нути, провіс..ник, вис..нути, свис..нути, гус..нути; В безвиїз..ний, влас..ний, зліс..ний, кіс..лявий, тиж..невий; Г ненавис..ний, якіс..ний, ціліс..ний, мес..ник, очис..ний. 5. Позначте рядок, у якому допущено помилки в чергуванні голосних. А Свіжісті, пня, щирісті, пиріга; Б паперу, щоки, вічності, потоку; В словечко, щічки, вечори, потік; Г козеріг, моху, меншості, потоп. 6. Позначте рядок, у якому допущено помилки в чергуванні приголосних. А Солдатський, парубоцький, витріщений, ткацький; Б Черкашчина, товариський, паризький, сиріцький; В казахський, нижчий, витрушений, вощина; Г меккський, важчий, одеський, братство. 7. Позначте рядок, у якому всі іншомовні слова написано правильно. А Монтеск’є, пасьянс, бароко, інтерв’ю; Б бюро, ін’єкція, кавалерія, шин’йон; В кавалькада, Ньютон, ришел’є, круп’є; Г суб’єктивізм, порт’єра, трюк, ласо.
8. Позначте два рядки, в яких в усіх словах замість крапок слід вставити и. А Ч..каємо, н..сете, ч..стота, ч..рговий; Б розч..щати, сп..нятися, скл..кати, прич..нити; В стер..жеш, розпл..сти, прип..нити, зачеп..ти; Г буряч..ння, з’їзд..мо, заміс..мо, вар..во; Д запиш..те, твор..мо, хоч..мо, мар..во; Е захоч..те, міс..во, допиш..ш, запл..вти. 9. Позначте два рядки, у яких є слова, де подвоєння приголосних відбувається через збіг приголосних. А Оббігти, наввипередки, віддавна, міськком; Б розрісся, сонний, беззбройний, розкішшю; В Туреччина, кріпаччина, насіння, роздоріжжя; Г роззутися, причинний, юннат, спорттовари; Д проріззю, безлюддя, безробіття, безводдя; Е безсилля, бездоріжжя, безсоння, безвладдя. 10. Позначте два рядки, у яких чергування голосних передано не за правилами правопису. А Стелити — застелати, Федір — Федіра, промені — променець; Б берегти — зберігати, схопити — хапати, Канів — Канева; В овес — вівса, Тернопіль — Тернополя, папір — паперу; Г шептати — нашіптувати, Київ — Києва, вечеря — вечора; Д меншість — меншості, папір — паперу, хід — ходити; Е кореня — коріня, сім — семи, Яків — Яківа. 11. Позначте два рядки, у яких допущено помилки у зміні приголосних. А Тюркський, козацтво, абатство, молодецтво, Черкащина; Б причащати, перемишльський, козацький, дрогобицький, казахський; В Паращин, Мелащин, золотонішський, солдацький, сиріцтво; Г піщина, меккський, відгалужений, роз’їжджений, ризький; Д природжений, Галичина, вояцький, солдатчина, козаччина; Е карабахський, Парасочкин, поліський, Донетчина, казаський.
12. Прочитайте речення. Виконайте подані після них завдання. 1. Учений та в..лике д..рево не одразу виростають. 2. Усякий дім на х..зяїнові тр..мається. 3. Весна л..дачого не любить, а працьовитого г..лубить. 4. Кн..жки — мовчазні вч..телі. 5. Під л..жачий камінь вода не т..че. 6. Не кожен б..гатир, хто списа має. 7. Люби ж..ття і дорожи кожною хв..линою. 8. Добре ім’я — найкраще б..гатство. А Кореневе и слід писати у виділених словах речень за номером… Б Кореневе о слід писати у виділених словах речень за номером… Оцінювання контрольного тесту
V. Організований збір зошитів для контрольних робіт VI. Підсумок уроку VІІ. Домашнє завдання Виписати уривок публіцистичного тексту (орієнтовно на 100 слів) і підкреслити в ньому усі вивчені орфограми. Пояснити їх.
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |