Контрольний письмовий твір у публіцистичному стилі на морально-етичну тему

Мета: виявити рівень сформованості вмінь учнів самостійно створювати писемне висловлювання в публіцистичному стилі на морально-етичну тему; розвивати зв’язне мовлення, творчі здібності, мисленнєві процеси; виховувати прагнення до самопізнання і саморозвитку, емоційно-ціннісне ставлення до навколишнього. 
Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення (урок контрольного твору). 
ПЕРЕБІГ УРОКУ 
І. Вступне слово вчителя 
Життя і часу невгамовна плинність: 
Народження — нестримний розквіт — тлінність… 
У чому сенс життя? Його безцінність? 
Що випадковість? Що закономірність? 
(Н. Супруненко) 
Що ж таке сенс життя? Чи задавалися ви колись питаннями про сенс життя, ваше призначення на землі? У словнику подано таке тлумачення слова: 
Сенс — найосновніше, найістотніше в кому-, чому-небудь; суть, сутність, зміст, головне, підоснова, ядро, смисл, єство, квінтесенція, раціональне зерно, сіль, толк. 
У чому полягає сенс життя? Може, сенс людського життя полягає в тому, щоб людина реалізувала себе в різних сферах життєдіяльності. А яка ваша думка? Які найважливіші умови самореалізації? Висловіть свою позицію у творі публіцистичного стилю (статті в газету на морально-етичну тему). 
Пригадайте ознаки публіцистичного стилю, особливості будови тексту (статті). Чи є тема «У чому полягає сенс життя» морально-етичною? Відповідь обґрунтуйте. 
Під час написання твору можете скористатися поданими афоризмами й опорними словами. 
Є тільки один шлях осягнення — діяти (П. Коельо). 

Ви не можете нічого зробити з довжиною вашого життя, але ви можете щось зробити з його шириною і глибиною. 
Хто не йде вперед, іде назад: стану нерухомості не існує (В. Бєлінський). 

Того, хто бажає йти, доля веде, того, хто не бажає,— тягне. 
Щоб спланувати маршрут до мети, треба спочатку знати, де ти знаходишся. 
Опорні слова: особистість, доля, життєвий успіх, саморозвиток, самовдосконалення, бажання, людські вчинки, моральні цінності. 
ІІ. Самостійне складання плану твору (складного) 
ІІІ. Написання роботи на чернетці 
ІV. Редагування твору і переписування начисто 
• Перевірте свою роботу за схемою «Вимоги до твору в 10 класі» і внесіть необхідні корективи (див. додаток). 
V. Самостійна перевірка написаного 
Метод рецензії 
• Прорецензуй свій твір з позиції читача. 
VI. Домашнє завдання (на вибір) 
• Підготуйте виступ на тему «У чому сенс життя жінки/чоловіка?» 
• Знайдіть у періодиці статтю про сенс життя, проаналізуйте її. 
• Повторіть складні випадки правопису.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: