Мета: поглибити знання учнів про особливості проведення зборів, семінарських занять, публічного виступу, вчити планувати і виголошувати непідготовлені промови; розвивати мовленнєво-комунікативні вміння, логічне мислення, творчі й організаторські здібності; виховувати самостійність, активну життєву позицію. Тип уроку: урок розвитку комунікативних умінь і навичок. ПЕРЕБІГ УРОКУ І. Мотиваційно-організаційний етап Мотивація навчальної діяльності учнів
Добре говорити уміє тільки той, хто вміє слухати. Сократ ІІ. Інформаційний етап Людина — суспільна істота, тому має потребу в спілкуванні, спільній роботі, колективному вирішенні проблем. Одним із засобів вирішення поточнихпитань і проблем є збори. Що ж таке збори? (Актуалізація особистісного досвіду учнів методом «Коло ідей») Звернемося до тлумачного словника: Збори — зустріч членів якого-небудь колективу для обговорення або вирішення якогось питання; зібрання, збірка; сходини (зустріч, зібрання людей, об’єднаних спільними інтересами). Наукові та навчальні проблеми розв’язують на семінарах. Семінар — форма групових занять з якого-небудь предмета або теми, проблеми, яка поглиблює і систематизує знання. Передбачає обговорення учасниками заздалегідь підготовлених повідомлень, доповідей.
На зборах і семінарах учасники виголошують думки і пропозиції зазвичай у монологічній формі. Пригадайте, що ми називаємо монологом. (Це висловлювання однієї особи, здебільшого значне за обсягом, що має тему, головну думку, певну композиційну структуру. Вимагає від автора певного рівня підготовленості, вольових зусиль, необхідних для складання плану висловлювання, добору адекватних задумові мовних засобів.) Зверніть увагу: виступи можуть бути заздалегідь непідготовленими і підготовленими. Сьогодні ми будемо працювати над непідготовленими виступами. ІІІ. Процесуально-діяльнісний етап Групова робота
Ситуативне завдання (індивідуальне)
Робота в групах
«Справжнє красномовство — це вміння сказати все, що треба, і не більше, ніж треба» (Ф. Ларошфуко). «Промова повинна виростати й розвиватися із знання речей: якщо оратор не проник у речі, не пізнав їх, мова його беззмістовна…» (Цицерон). «Не дозволяй, щоб язик випереджав твою думку» (Хілон). «…Враження від десяти висловів, які вплинули на розум, легше згладити, ніж враження від одного, яке вплинуло на серце…» (Г. Ліхтенберг). «Багато говорити і багато сказати — це не є те сааме» (Софокл). «Поетами народжуються, ораторами робляться» (Цицерон). Перевірка роботи груп. ІV. Контрольно-рефлексивний етап Рефлексія у вигляді суджень 1. Смисл цієї теми; 2. Її головні частини або спрямування; 3. Об’єкти, що вивчаються; 4. Питання, що виникають; 5. Практичні рекомендації. ІV. Домашнє завдання (на вибір)
Підготуйте картки «Завдання для товариша».
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |