Історія і час

Мета. Ознайомитися з такими поняттями як хронологія, лінія часу; розвивати вміння співвідносити роки із століттями, позначати на стрічці часу дати, розв’язувати хронологічні задачі; сприяти вихованню життєвих компетенцій, поваги до історії рідного народу. 
Тип уроку. Комбінований. 
Обладнання. Підручник, лінія часу, картки із завданнями. 
Хід уроку 
І. Організаційний момент 
ІІ. Актуалізація знань. 
1. Робота за картками 
Картка 1. Вибери з переліку історичних джерел речові. 
Книга, монети, казки, анекдоти, печатки, зброя, прикраси, листи, обрядові пісні, прислів’я, літописи. Чи було би повним відтворення історії лише за речовими джерелами? 
Картка 2. . Вибери з переліку історичних джерел усні. 
Книга, монети, казки, анекдоти, печатки, зброя, прикраси, листи, обрядові пісні, прислів’я, літописи. 
Докажи, що усні джерела це скарбниця досвіду попередніх поколінь. 
Картка 3. . Вибери з переліку історичних джерел писемні. 
Книга, монети, казки, анекдоти, печатки, зброя, прикраси, листи, обрядові пісні, прислів’я, літописи. 
Про що свідчать писемні джерела? 
2.Творче домашнє завдання. Усна розповідь дітей про спогади дитинства бабусі та дідуся (за фотокартками) 
ІІ. Мотивація. Повідомлення теми та мети. 
Діти роздивляються фотографії на сторінці 15, дають відповіді на питання. 
ІІІ. Вивчення нового матеріалу. 
1. Питання до класу. Коли ви народилися? Чи знаєте, коли народилися ваші родичі? 
Тож, визначати точний час певної події (дату) допомагає хронологія. 
2. Робота в парах. Прочитайте текст на с.16. До кожного абзацу поставте запитання та вислухайте відповіді один одного. 
3. Практична частина уроку. 
а) Лічба років від певної події називається літочисленням. Ми літочислення починаємо з року народження Христа. Скільки тисячоліть пройшло від народження Христа? Скільки століть? Позначте це на лінії часу. 
б) Перше століття нашої ери починається в 1-му році, а закінчується в 100. Друге століття починається в 101 році, а закінчується у 200. І так далі. Визначте, яке це століття: 805 р., 998 р., 1204р., 1722 р., 1600р., 2001р. 
3. Розв’язання хронологічних задач 
Пам’ятка. Як розв’язувати хронологічні задачі. 
Діти ознайомлюються з пам’яткою (с.20) 
Вчитель пояснює типи історичних задач. 
4. Творче завдання. а) Ознайомитися з прислів’ями та крилатими висловами, поданими на с. 21. Пояснити, як ви їх розумієте. 
б) Складіть невеличке (3-5 речень) оповідання «Я в машині часу» 
ІУ. Домашнє завдання. Прочитати параграф 2, скласти словничок нових слів. 
Творче завдання: ст..22 
Конспект складено на основі підручника В.С.Власова «Історія України» (Вступ до історії). Київ «Генеза» 2013р. 

Автор: Петручик Луіза Олександрівна


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: