Історія в символах і знаках

Мета. Ознайомитися з роллю печаток, монет, гербів в історичний науці, навчитися розповідати про походження малого державного символу України – тризуба; розвивати вміння переповідати текст підручника, робити нескладний план, характеризувати зображення монет, гербів, печаток; сприяти вихованню патріотизму, поваги до минулого нашої держави, набувати життєвих компетенцій. 
Обладнання. Фото із зображеннями найдавніших печаток, монет, гербів, плакати з державними символами 
Тип уроку. Комбінований 
Хід уроку 
І. Організаційний момент 
ІІ. Актуалізація знань 
Перевірка домашнього завдання проходить у вигляді гри «Археологи» 
Для цієї гри беруть зображення, які поміщенні на сторінках підручника (ст. 22-28), копіюють та розрізають на декілька частин. Дітям потрібно скласти зображення і дати їм коротку характеристику. 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності 
Оголошення теми і мети. 
На демонстраційному столі розміщені різні монети, печатки, зображення гербів. Метод «Мозковий штурм»: чому потрібні ці символи для історії? 
ІУ. Вивчення нового матеріалу 
1. Роздивляючись зображення на фотографіях (с. 29 підручника) та плакати з зображеннями державних символів, учні дають відповідь на питання: 
- Назвіть державні символи. 
- Що зображено на малому гербі України? 
- Де ще можна зустріти ці символи? 
2. Робота з підручником. Коментоване читання (с.29-31) . 
3. Робота з термінами 
Герб – емблема держави, міста, роду. 
Геральдика – наука, яка досліджує герби. 
Печатка – різне зображення для відтиску. 
Сфрагістика – наука, яка досліджує герби. 
Монета – грошовий знак, виготовлений з металу. 
Нумізматика – наука, яка досліджує монети. 
4. Творча робота. Діти уважно роздивляються малий державний герб України та малюють його (схематично). 
5. Самостійна робота за текстом підручника (с.32-33). Прочитати текст «Про що розповідають монети та що таке нумізматика», скласти запитання. Гра «Задай питання другові» 
6. Робота з ілюстративним матеріалом (с. 33), та з виставкою монет. Завдання: пояснити, в чому цінність монет, як історичного джерела. 
У. Узагальнення матеріалу. 
Розділити слова у три колонки. Перша, яка стосується монет, друга – печаток, третя – гербів. 
1. Нумізматика. 2. Геральдика. 3. Сфрагістика. 4. Скарб. 5. Влада. 6. Тризуб. 7. Гривня. 8. Постать козака. 9. Щит. 
2. Що робить схожими герби, печатки та монети? Чим вони різняться? Для відповіді клас поділяється за гендерною ознакою. Дівчата відповідають на перше питання, хлопці – на друге. Робота проводиться у вигляді змагання. 
УІ. Домашнє завдання. Читати та переповідати пар.4, відповідати на питання (с. 34)

Автор: Петручик Луіза Олександрівна


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: