Писемні джерела в історії

Мета. Ознайомитися з різноманітними писемними історичними пам’ятками, навчитися пояснювати значення та роль писемних джерел для відтворення минулого, вміти розповідати про найдавніші літописні пам’ятки Київської Русі та часів козаччини; розвивати вміння переповідати та коментувати текст підручника, створювати нескладний план, вміти працювати в парах; сприяти розвитку патріотичних почуттів 
Тип уроку. Комбінований 
Обладнання. Ілюстративний матеріал, картки, підручник, листи з шкільного музею 
Хід уроку 
І. Організаційний момент 
ІІ. Актуалізація знань 
Картка №1 
1. Постав стрілочками відповідність 
Геральдика - наука, яка вивчає печатки 
Нумізматика- наука, яка вивчає герби 
Сфрагістика- наука, яка вивчає монети 
2. Доповни речення. Державні герби зображують на грошових знаках, …, …, … . 
Картка №2 
1. Постав стрілочками відповідність 
Печатка- це відмітний знак, символічна емблема держави, міста, роду або дворянської 
особи, зображений на прапорах, печатках, монетах, документах та інше 
Герб- це грошовий знак, виготовлений з металу або іншого матеріалу, певної ваги 
та цінності 
Монета- вирізаний з твердого матеріалу штамп, а також його відбиток 
2. Назви найдавніші міста на території України, де карбувались монети. 
Картка №3 
1. Постав стрілочками відповідність 
Геральдика – монета 
Сфрагістика - герб 
Нумізматика - печатка 
2. Що було зображено на печатці Війська Запорізького. 

Робота з ілюстративним матеріалом. 
Завдання. 1. Дати характеристику найдавнішій козацькій печатці. 
2. Порівняти зображення на печатці Ярослава Мудрого із зображенням Володимирі Великого на златнику. 
ІІІ. Мотивація. Роздивитися фотографії, поміщенні на ст. 35. 
Питання. Хто зображений на фотографіях? Чим займаються ці люди? Які види історичних джерел зображені на фото? 
ІУ. Серед всіх історичних джерел найважливішими є писемні. З появою писемності люди змогли докладно записати всі події, які відбувалися в давнину. 
1. Робота з термінами. 
Писемні джерела - це тексти на папері або інших матеріалах. 
Графіті – написи та малюнки, видряпані на стінах та архітектурних деталях давніх будівель, посудинах та інших предметах. 
2. Гра. Роздивіться уважно все, що є в класі. Запишіть у зошити, які ви бачите писемні джерела. (Книжки, зошити, щоденники, плакати з написами, картки та інш.) 
3. Прочитати текст підручника (с.36) і дописати в зошит писемні джерела, які існують. 
4. Коментоване читання. (с.37-38). Завдання. На стрічці часу відмітити час, коли були створені літописи, коли відбувалися події, описані в літописах. («Повість минулих літ» - поч..12 ст., події від 860-1111рр., Галицько-Волинський літопис – 1205-кінець 13 ст., літопис Самійла Величка – 1720р., події 1648-1700рр.) 
5. Розповідь вчителя про архіви. Колективне складання плану. 
У. Узагальнення. 
Завдання. 1. Прочитати текст на с.39 , намалювати і розфарбувати одяг короля Данила. 
2. Відповісти на питання с.41 
УІ. Підсумок уроку. 
УІІ. Д\з . Пар. 5, читати, відповідати на питання. С.41 (виконати завдання)

Автор: Петручик Луіза Олександрівна


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: