Родинне дерево (практичне заняття №1)

Мета. Формування гуманістичного світогляду, поваги до минулого свого роду; розвивати вміння створювати родинне дерево,добирати інформацію з сімейних фотоальбомів, наводити приклади, які свідчать про зв'язок предків з історичними подіями , сприяти вихованню зацікавленості своїм родоводом, розвитком життєвих компетентностей. 
Тип уроку. Практична робота з інтерактивними елементами. 
Обладнання. Схема родинного дерева, фотографії з сімейного альбому 
Хід уроку 
І. Організаційний момент 
ІІ. Актуалізація знань. Гра « Де, коли, чому». Учні готують запитання до класу, використовуючи три питання. Наприклад: «Де зберігаються писемні пам’ятки?», «Коли було створено літопис «Повість минулих літ»?», «Чому найцінніші документи перезнімають на плівку?» 
ІІІ. Мотивація 
Показати ілюстрації або продемонструвати невеличкі уривки з документальних стрічок, які відображують сторінки історії України. Питання до класу: «Які події відбувалися на Україні? Про які вам розповідали батьки, а про які бабусі чи дідусі?» 
ІУ. Основна частина уроку. Практична робота. Робота в групах та парах 
Практична робота починається з гри. Діти, відповідаючи на загадки, піднімають фотографії тих членів родини, про яких йдеться. 
Хитрі очі, дві косички. 
У веснянках ніс та щічки. 
Непосида невеличка 
називається … (сестричка.) 
Сильний, добрий, справедливий, 
біля нього ми щасливі. 
Знає, вміє він багато. 
Гордимось, бо це наш … (тато.) 
Ніжна, лагідна, рідненька, 
як голубонька сивенька. 
Нам би небо прихилила. 
Це … наша мила. (бабуся) 
Він чимало літ прожив, 
на повагу заслужив. 
Для матусі він — татусь, 
а для мене він — … (дідусь.) 
Пестить, ніжить, і голубить 
розуміє, дуже любить. 
Я до неї пригорнуся, 
бо вона моя … (матуся). © Леся Вознюк 
1. Підготовлені фотографії членів родини розкласти таким чином: діти – це крона, батьки – гілля, чим нижче до коренів, тим старші члени родини. Вийшло родинне дерево 
Завдання. Спробуйте, використовуючи підказки, визначити, хто кому з членів родини доводиться. 
Слова-підказки: дівер - брат чоловіка, зовиця - сестра чоловіка, невістка - дружина чоловіка, свекор - батько чоловіка, свекруха - мати чоловіка, тесть - батько дружини. теща - мати дружини, шурин - брат дружини, свояк - чоловік сестри дружини, свояки - чоловіки одружені на сестрах. 
2. Перенести зображене дерево у зошит, де замість фотографій написати імена та прізвища, рік народження, місце проживання, рід занять або професія. 
3. Підготувати розповідь про свою родину. Працюючи в парах, розповісти про свою родину. 
4. Працюючи в парах, скласти розповідь за запитаннями, вміщеними на с. 43 
У. Узагальнення. 
На дошці розміщено фотографії з життя людей у різні вехи нашої держави з надписами періодів та датами. 
Завдання. Роздивившись фотографії, розміщені на дошці, співвіднесіть їх з фотографіями своєї родини, визначте приблизний час їх створення. 
УІ. Підсумок уроку. Самооцінка, оцінка головуючого в групі, оцінка вчителя. Виставлення середньої оцінки 
УІІ. Домашнє завдання. Написати про цікавий випадок з життя родини (твір-мініатюра) або есе на тему «В чому цінність фотодокументів для історика»

Автор: Петручик Луіза Олександрівна


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: