Мета: узагальнити та систематизувати знання за темою «Козацька Україна», встановити рівень навчальних досягнень учнів; розвивати вміння визначати головне й другорядне, систематизувати матеріал, складати розповідь. Обладнання: картки з надрукованими завданнями двох варіантів. Тип уроку: перевірки знань та умінь. ХІД УРОКУ І. Організаційна частина уроку ІІ . Виконання завдань Учні отримують картки із завданнями двох варіантів. Відповіді на питання даються письмово. Варіант 1 1. Назвіть дати зазначених подій. • Поява першої Січі; ліквідація посади гетьмана в Україні; початок Національно-визвольної війни. 2. Дайте визначення понять: Доба героїчних походів — це __. Гетьман — це __. 3. Викресліть зайве. Жовті Води, Корсунь, Пилявці, Хотин. 4. Напишіть 1–2 речення про названих діячів. П. Конашевич-Сагайдачний, І. Мазепа, Г. Сковорода. 5. Між якими державами була поділена Україна після укладення Андрусівського перемир’я? 6. Чому період української історії, що розпочався по смерті Б. Хмельницького, дістав назву «Руїна»? 7. Де та яку освіту можна було здобути в Україні у ХVII–XVIII ст.? Варіант 2 1. Назвіть дати зазначених подій. Похід П. Сагайдачного на Кафу; зруйнування Запорозької Січі; підписання Б. Хмельницьким українсько-московського договору. 2. Дайте визначення понять. Козак — це __. Руїна — це __. 3. Викресліть зайве. І. Мазепа, Б. Хмельницький, К. Розумовський, Г. Сковорода. 4. Напишіть 1–2 речення про названих діячів. Б. Хмельницький, К. Розумовський, С. Величко. 5. Хто і коли наказав зруйнувати Запорозьку Січ? 6. Які плани щодо майбутнього України виношував гетьман І. Мазепа? 7. Які здобутки залишила по собі козацька доба?
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |