Мета: познайомити учнів з особою В.-К. О строзького та його діяльністю; розказати про О строзьку академію; розвивати вміння характеризувати історичного діяча, складати розповідь. Тип уроку: комбінований. Обладнання: Власов В., Данилевська О . Вступ до історії України. — К .: Ґенеза, 2005; Мисан В. Вступ до історії України. — К .: Ґенеза, 2005; портрет В.-К. Острозького. ХІД УРОКУ І. Організаційний момент ІІ . Актуалізація знань учнів 1. Скласти розповідь про Люблінську та Берестейську унії за алгоритмом: • Коли? • Що? • Як? • Результат. 2. Порівняти становище українців під владою Литви та Польщі. ІІІ . Мотивація навчальної діяльності учнів Повідомлення теми та мети уроку. IV. Вивчення нового матеріалу У ч и т е л ь. Життя українських земель упродовж ХVI ст. було пов’язане з князівським родом Острозьких, бо саме ця старовинна шляхетська родина володіла їх більшою частиною. Особливої слави зажили князі Костянтин Іванович Острозький та його син Василь, який після смерті батька перебрав ім’я Костянтин. Василь-Костянтин Острозький (1526–1608) уславився культурно-освітньою діяльністю. Він підтримував православну церкву, опікувався книгодрукуванням та освітою. У своєму маєтку згуртував найосвіченіших українців. Знаходили прихисток у князівському замку й освічені вигнанці з інших країв. Так Острог перетворився на провідний осередок духовного життя тогочасної України. Складаємо портрет історичного діяча Записати опорні слова про життя і діяльність князя. Костянтин Острозький, 1526–1608 рр., високоосвічена людина, знав багато мов, обіймав високі посади, захищав православну церкву, не підтримував унії, дбав про розвиток освіти, заснував академію в Острозі. Працюємо з текстом підручника Учні мають опрацювати текст «Острозька академія» за підручником (Власов В., Данилевська О. Вступ до історії України. — К.: Ґенеза, 2005. — С. 80–82), скласти план розповіді до уривка й, використовуючи опорні слова, побудувати розповідь. Орієнтовний план розповіді «Острозька академія» 1. Острозька академія (перший вищий навчальний заклад України). 2. Православна освіта. 3. Граматика, риторика, арифметика, геометрія, музика, астрономія, історія. 4. Видано Острозьку Біблію. Опорні слова: «некоронований король руський», «палкий прихильник православної віри», «засновник Острозької академії». Працюємо з історичним джерелом Учні мають прочитати уривок з історичного джерела й дати відповіді на запитання. «Тішить мене, що, переклавши Біблію, не розійшлися від мене книжники, а, навпаки, заповзялися тут, в Острозі кожен до своєї справи: навчають дітей Божого слова, мов, музики, пишуть вірші та вчені трактати. Тож маю в Острозі не тільки друкарню, а й академію. Проте мрію, друже, щоб не поступалася Острозька академія європейським університетам. Волію, щоб викладалися тут граматика, риторика, діалектика, арифметика, геометрія, музика, астрономія, та так, аби ніхто нам не закидав із пихою та гонором, що зі слов’янських мов, бачте, жодна не може бути вченою» (К. Острозький). 1. Які факти свідчать про те, що Острог у ХVI ст. був не тільки центром освіти, а й осередком книгодрукування? 2. Чого прагнув для своєї академії В.-К. Острозький? V. Осмислення нових знань і умінь Вправа «Хвилинка» Учні за бажанням можуть говорити одну хвилину за темою вивченого уроку. Починати потрібно зі слів: «Сьогодні на уроці я дізналась...». Правильною вважається відповідь, в якій не траплялися повторення, помилкові твердження, тривалі паузи. VІ. Домашнє завдання 1. Опрацювати записи в зошиті. 2. Підготуватися до тематичного оцінювання, повторивши матеріал теми «Княжа Русь–Україна».
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |