Мета: розкрити зміст і головну думку казки; зацікавити творчою спадщиною братів Грімм; удосконалювати навички виразного, вдумливого читання, переказу фольклорних творів; розвивати усне мовлення школярів; виховувати працелюбність та доброту, шанобливе ставлення до культури інших народів. Обладнання: портрети братів Грімм, збірки їхніх творів, ілюстрації до них. Теорія літератури: народна казка, конфлікт, герої-персонажі. Хід уроку I. Мотивація навчальної діяльності школярів — У народі завжди вірили, що працьовита й добра людина отримує винагороду за своє праведне життя й стає щасливою. Тому про це в різних народів складено безліч казкових історій. Є така казка й у збірці братів Грімм, називається вона «Пані Метелиця». Через що сумувала героїня, чому раділа, чому не залишилася жити в доброї господині, ми дізнаємося, ознайомившись із цим твором. І кожен має зрозуміти, чому, читаючи цю казку, ми, сучасні люди, уболіваємо за героїню, засмучуємось або відчуваємо полегшення, коли історія завершується добре для доброї людини, а зла й вередлива — справедливо покарана. II. Оголошення теми й мети уроку III. Актуалізація опорних знань 1. Розповідь учнів про відомих збирачів фольклору 2. Переказ самостійно прочитаних казок братів Грімм 3. Визначення в казках головного конфлікту, реального та фантастичного IV. Сприйняття та засвоєння нового матеріалу 1. Виразне читання казки братів Грімм «Пані Метелиця» з коментарями вчителя та поясненням незнайомих і малознайомих слів та виразів Пасербиця — нерідна дочка для одного з подружжя; гидка — негарна; попелюшка — та дівчинка, яка виконує найбруднішу роботу в домі; починок — намотані на паличку нитки; мачуха — нерідна мати, дружина батька; лаяти на всі заставки — сварити дуже голосно й образливо; знепритомніла — утратила свідомість; відлягло від серця — заспокоїлася; пряжене — тушковане, приготоване на слабкому вогні; бракує — не вистачає; брама — ворота з надбудовою; цямрина — частина колодязя, що виступає над землею; терен — колючий чагарник; загадувати роботу — давати завдання щось зробити; гадаючи — думаючи. 2. Обмін враженнями про прочитане Що вам найбільше сподобалося в казці? Чому? V. Закріплення знань, умінь та навичок Поєднайте означення з особами та предметами, які вони характеризують: VI. Домашнє завдання Навчитися виразно читати й переказувати казку «Пані Метелиця»; зробити ілюстрації. VII. Підбиття підсумків уроку Інтерактивна вправа «Мікрофон» Учням пропонується закінчити одне з речень: «Німецька казка «Пані Метелиця» нагадує мені…»; «Найкраще читав (читала) (працював (працювала)) на уроці…»; «Мені здається, що ця казка…».
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |