Мета: викликати в учнів інтерес до читання книг про природу, до теми стосунків людини і природи; розвивати зв’язне мовлення учнів, образне мислення, уміння висловлювати власні думки й обґрунтовувати їх; виховувати любов до природи та бережливе до неї ставлення. Обладнання: фотовиставка домашніх улюбленців, різних квітів, рослин, відеоматеріали. Теорія літератури: описи різних видів — пейзаж, портрет, опис тварини, рослини; розповідь, роздум, опис. Хід уроку I. Оголошення теми й мети уроку. Мотивація навчальної діяльності школярів II. Основний зміст роботи 1. Інструктаж до написання твору про природу на основі прочитаних художніх книг та власних спостережень — Обравши тему («героя», об’єкт, предмет твору), визначте тип мовлення, який ви використаєте. Якщо писатимете про свого домашнього улюбленця, можна розповісти про його породу, звички, поведінку, цікаві випадки, які з ним траплялися (з тих, про які ви читали чи які спостерігали); обов’язково слід уключити опис зовнішнього вигляду тварини. Закінчити твір можна роздумами й висновками про те, для чого людині потрібні свійські тварини чи птахи (кішки, собаки, рибки, морські свинки, хом’яки, папуги, канарки) чи кімнатні рослини. Коли описуватимете рослини, можна згадати легенди, повір’я, пов’язані з ними (наприклад звідки виникла назва або легенда, скажімо, про цвіт папороті). Обсяг твору — приблизно 3/4 сторінки. Твір складається з трьох частин — вступу, основної частини й висновку. Оформляється охайно й грамотно. 2. Написання твору на чернетці, перевірка його учнем (можна зачитати 2–3 твори й прокоментувати) 3. Оформлення роботи в чистовому варіанті III. Домашнє завдання Підготуватися до контрольної роботи. IV. Підбиття підсумків уроку Додаток до уроку № 36 «Анкета» головного героя казки Р. Кіплінга
Додаток до уроку № 40 Дієслова з віршів Алкмана і Ґете
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |