І. Франко. "Фарбований Лис"

Мета: продовжити знайомити учнів зі змістом казки І. Франка «Фарбований Лис», вчити визначати головних і другорядних персонажів твору; розвивати вміння виразно читати, аргументувати відповіді на питання, коментувати прочитане, розвивати усне мовлення, логічне, образне мислення; виховувати повагу, пізнавальний інтерес до творчості І. Франка, зневажливе ставлення до лицемірства. 
Обладнання: портрет письменника, текст казки, малюнки учнів. 
Тип уроку: комбінований. 
Поняття: мова автора, мова персонажів, головні та другорядні персонажі. 
Вміння: виразне читання відповідно до інтонації, коментувати прочитане, визначати головних та другорядних персонажів. 
Хід уроку 
І. Організаційний момент. З’ясування емоційного стану учнів. 
ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань учнів. 
*Конкурс малюнків. 
Опитування учнів 
*Яка казка називається літературною? 
*Назвіть літературні казки. 
*Для чого служить інтонація читання? 
*Виразне читання уривків казки. 
ІІІ. Оголошення теми, мети, завдань уроку. Мотивація навчання. 
ІV. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу. 
*Під час читання творів ви знайомитеся з різними персонажами тваринами, птахами, людьми, які беруть участь у цих творах. Такі персонажі називаються дійовими особами. 
*Словничок. 
Дійові особи ( персонажі ) – люди, тварини, птахи, які беруть участь у художніх творах. 
*Персонажі бувають головними або другорядними. Зараз ми спробуємо визначити головних та другорядних персонажів. У зошитах у дві колонки запишіть головних та другорядних персонажів . 
*У художньому творі автор передає розмову між персонажами. Така розмова називається мовою дійових осіб. 
Словничок. 
Мова дійових осіб – висловлювання персонажів художнього твору. 
Персонажі висловлюють свої думки, почуття, ставлення до подій, явищ. Також вони розповідають що бачили, чули. Ще є моменти, коли сам автор розповідає або описує якісь події. Такі розповіді називаються мовою автора. 
Словничок . 
Мова автора – розповідь про події та вчинки персонажів не самими діючими особами, а автором. 
*Виразне читання казки за особами. 
*Складання паспорту казки. 
Тема: розповідь про хитрого Лиса Микиту, його прагнення до легкого і безпечного життя шляхом брехні та улесливості, за що він урешті-решт отримав покарання. 
Ідея: засудження користолюбства, нечесності, хитрування, висміювання пихатості й зарозумілості. 
Основна думка: нечесність, підступність, життя заради задоволення власних потреб — те негативне, що зне-важав народ, з чим намагався боротися і що прагнув подолати. 
Жанр: літературна казка про тварин. . 
Композиція: 
Вступ: «Жив собі в однім лісі Лис Микита...». Розповідь про хитрість, улесливість героя, його прагнення піднести себе над усім світом. 
Основна частина: зміна зовнішності Лиса після його перебування у діжі, царювання Микити — вдале застосу-вання власного розуму і хитрості. 
Закінчення: «...за те, що так довго давали йому дурити себе, всі кинулися на нещасного Микиту і розірвали його на шматочки». 
Проблематика: правда і брехня, щирість і хитрість, щоденна праця і безпечне життя. 
V. Підсумок уроку. 
* У чому полягає відмінність між словами автора й персонажів? Як їх треба читати? 
*Які казки вам більше до вподоби: народні чи літературні? Чому? Назвіть найвідоміших українських і зарубіж-них майстрів казок. 
*Розкрийте значення фразеологізмів: мов муха в окропі, дати драпака, мов у Бога за дверима, мов полуда з очей спала. 
* Назвіть усіх персонажів казки «Фарбований Лис» і поділіть їх на головних і другорядних. 
*Кого, крім Лиса Микити, І. Франко висміяв у казці? 
VІ. Оцінювання навчальних досягнень учнів. 
VІІ. Домашнє завдання. 
Напишіть невеликого листа (4 -5 речень) Лисові Микиті з порадами, як стати кращим. 
Якої помилки припустився художник в ілюстрації сцени вистрибування Лиса Микити з діжки? Виправте поми-лку, словесно домалювавши картинку.

Автор: Оксана


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: