В. Симоненко. Виразне читання казки

Мета: продовжити працювати на текстом казки, вчити учнів визначати основні риси характеру персонажів, звернути увагу на їх протилежність; розвивати культуру зв'язного мовлення, творчі здібності учнів, їх фантазію, вміння висловлювати власні міркування щодо образів казки; виховувати повагу до творчості В. Симоненка, доброту, прагнення допомагати людям; зневажливе ставлення до егоїзму, боягузтва, жадібності, жорстокості. 
Тип уроку: комбінований. 
Обладнання: підручник, малюнки учнів, портрет письменника. 
Хід уроку 
І. Організаційний момент. 
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. 
Конкурс «Найкмітливіший» 
Упродовж декількох хв. необхідно підтвердити або спростувати запропоновану думку на тему «Сторінками життя і творчості В.Симоненка». 
*В. Симоненко народився в с. Біївці на Київщині. (Ні) 
* Навчаючись у школі, майбутній письменник був дуже здібним учнем (Так:) 
* Василь — допитливий хлопець, багато читав. (Так:) 
* Після середньої школи В. Симоненко вступив до Полтавського педагогічного інституту. (Ні) 
* Письменник найбільше полюбляв поетичний літературний жанр. (Так) 
* Остання збірка творів В. Симоненка — «Тиша і грім». (Ні) 
* Плаксій разом з Лоскотоном (герой твору В. Симоненка «Цар Плаксій та Лоскотон») боряться за радість, волю, щастя народних мас. (Ні) 
* Найбільше Плаксій полюбляв пити газовану воду. (Ні) 
* У Лоскотна були великі вуса. (Гак:) 
* Капітан Макака — найкращий друг у Лоскотна. (Ні) 
* Плаката — найстарша дочка Плаксія. (Ні) 
* У торбині Лоскотон носив сміх. (Так) 
За кожну правильну відповідь установлюється 1 бал. 
ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку. Мотивація навчання. 
Від чого залежить гарний настрій людини, її емоційний стан? Під впливом яких чинників він твориться? Коли ми посміхаємося, все довкола здається нам своєрідним, піднесеним. Кажуть, що сміх — це здоров'я. Саме добрий сміх не ображає, а виліковує людину. Тож не забувайте посміхатися, підбадьорювати один одного, як це робив дядько Лоскотон. 
ІV. Основний зміст уроку. 
1. Виразне читання казки учнями. 
2. Характеристика образів головних персонажів твору 


• Як назва країни характеризує її господаря? 
• Про що свідчить портрет і опис зовнішності героя? 
• Які імена були в дітей царя? Як вони їх характеризують? 
• Чим щодня займалися Плаксій і його родина? 
• У чому виявилася жорстокість царя? 
• Яким чином тиран намагався залякати порушників закону? 
• Як ви вважаєте, чому дитячі сльози, горе є насолодою для Плаксія? 
• Через що Лоскотон був ненависним царю? 
• Чому заради власних амбіцій тиран ладен віддати за будь-кого свою дочку? Як це характеризує ге-роя? 
• У зв'язку з чим Лоскотон для царя був великою небезпекою? 
• Яким чином охоронці царя характеризують його господаря? 
• Чим нахвалявся Плаксій? 
• Як сталося так, що сміх Лоскотона став сильніше за сльози Плаксія? 
3. Аналіз твору В. Симоненка «Цар Плаксій та Лоскотон» 
Тема: зображення казкового царства, де панує сум, сльози, жорстокість, насилля, гноблення простого люду і тієї сили (Лоскотон), яка протистоїть цьому; бореться за радість, волю, щастя і разом з народними масами пе-ремагає сили зла, несправедливості. 
Ідея: засудження лицемірства, будь-якого гноблення, приниження, рабства, уславлення мужності, героїзму ватажків із народу, які можуть очолити боротьбу з жорстокістю за щастя в ріднім краю. 
Жанр: літературна віршована казка. 
4. Опрацювання образу. Обговорення питань: 
• Яким чином Лоскотон протиставляється царю»? 
• У чому виявилася доброта героя і його гуманне ставлення до дітей? Про що свідчать портрет і зовнішність героя? Як вони його характеризують? 
• Яким сміхом наділяв Лоскотон простий люд і дітей? 
• Як дядько з торбою сміху намагався протистояти Сльозолиям? 
• Що надавало сил герою для боротьби з Плаксіями? 
• Чому В. Симоненко у вторі називає Лоскотона баламутом? 
• Як люди ставилися до того, хто розповсюджав серед них сміх? 
• Що свідчить про велику любов Лоскотона до дітей, його авторитет серед народу? 
• У чому була сила героя? Яких страждань зазнала родина Плаксія та його прибічники? 
• Що сталося з тираном наприкінці твору? 
«Мікрофон»: чому сміх Лосоктона живий дотепер? 

V. Підсумок уроку. 
• Що трапилося б з країною, коли б Лоскотон не переміг Плаксія? 
• Чому незаможний Лоскотон зміг протистояти жорстокому тирану? 
• Віднайдіть на географічній карті місто Плаксоград». Охарактеризуйте його місце розташування. 
• Яким чином Лосоктон здобув великої пошани серед людей? 
• Чим пояснити те, що Плаксій наприкінці твору гине, а Лоскотон продовжує творити добро на благо людям. 
VІ. Оцінювання навчальних досягнень учнів. 
VІІ. Домашнє завдання. Прочитати казку «Подорож у країну Навпаки».

Автор: Оксана


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: