Головні та другорядні члени речення. Тренувальні вправи

Мета: вдосконалювати вміння учнів визначати в реченнях головні та другорядні члени речення; розвивати навички самостійної роботи, увагу, пам’ять, логічне мислення; виховувати любов до мови, природи.

Тип уроку: вдосконалення знань, умінь, навичок. Обладнання: підручник, картки

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчання.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

*Що називається підметом, присудком ? *Що називається додатком, означенням, обставиною ? *Які речення називаються односкладними, двоскладними ? ІV. Виконання вправ на закріплення * Записати словосполучення. Вказати словосполучення непоширені й поширені. Визначити головне і залежне слово. Багата осінь, сон гіллястої яблуні, завзято працювали, медвяний запах плодів, журавлиний ключ, повертатися з дороги, садок вишневий, далекі дзвони, березовий гай, скарги засмученого гаю.

* Попереджувальний диктант. У кожному з речень підкреслити члени речення. До кожної обставини поставити питання. Зробити розбір речення за схемою.
Добру кожен з нас щиросердно служитиме. На вустах розквітає слово і любистково, і барвінково. Хворих відвідуйте щедро, щиро гостей вітайте! За вечірнім пругом сонечко сідає. Вже й туман спливає в голубу росу. Місяць над лісом всміхнувсь золотою щокою. Ще вчора мляво хлюпало із хмар. У розкрите вікно сад вечірній шумить. І тихий вечір на прощання махнув багряним рукавом. На тихі води, на ясні зорі, в гаї зелені, в краї веселі пливемо всі ми, як хвилі в морі, на Україну із чужини!

* Пояснювальний диктант. У записаних реченнях підкреслити головні й другорядні члени речення. Я вірю в краще майбутнє рідного народу. Мій край веселий, тополиний ще вирве з коренем бур’ян. Посміялась чужа доля з Перекотиполя. Я вірю у велике майбутнє українського слова. Я дуже люблю звучну, барвисту й таку м’яку народну українську мову. Земля євшанна, тополина – то неповторний рідний край. Словник. Євшан – степовий запашний полин, ін. назва – татарське зілля, аїр.
*Самостійна робота ( картки )
*Творча робота за варіантами.
І варіант. Скласти й записати речення, в яких у ролі означень виступали б слова рідний, наш, найперший.
ІІ варіант. Скласти й записати речення, в яких у ролі обставин виступали б слова навіки, впевнено, без вагань.
*Навчальні тести V. Підсумок уроку
*Що називається підметом, присудком ? *Що називається додатком, означенням, обставиною ? *Які речення називаються односкладними, двоскладними ?
VІ. Домашнє завдання. Підготуватись до к. р.

Автор: Оксана


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: