Цілі уроку: ознайомити учнів із різноманіттям і функціями мінеральних речовин живих організмів; проаналізувати особливості будови й хімічні властивості мінеральних речовин, які дозволяють їм ефективно виконувати свої функції; звернути увагу на значення мінеральних речовин для життєдіяльності живих організмів. Обладнання й матеріали: таблиці, які ілюструють особливості будови, різноманіття та функції мінеральних речовин, або мультимедійний проектор чи інтерактивна дошка, на яких ці таблиці можна демонструвати; підручники біології. Базові поняття й терміни: мінеральні речовини, солі, кислоти, аніони, катіони. Хід уроку І. Організаційний етап II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів Питання для бесіди 1. Які особливості будови молекули води зумовили її специфічні властивості? 2. Які властивості води є найважливішими для живих організмів? 3. Як виникає осмотичний тиск? III. Вивчення нового матеріалу Розповідь учителя з елементами бесіди У живих організмах мінеральні речовини можуть бути представлені у вигляді йонів або нерозчинних солей. У вигляді йонів трапляються катіони K+, Na+, Ca2+, Mg2+ та аніони Cl−, HCO3−, H2PO4−, SO4 2− та ін. Нерозчинними сполуками в живих організмах є Ca2(PO4)2 i CaCO3. Ряд живих організмів здатен виробляти неорганічні кислоти, наприклад, хлоридну й сульфатну. Заповнення разом з учнями таблиці Значення деяких мінеральних речовин для живих організмівIV. Узагальнення, систематизація й контроль знань і вмінь учнів Дати відповіді на питання: 1. Які мінеральні речовини трапляються в живих організмах? 2. Яке значення для живих організмів має Кальцій? 3. Яке значення для живих організмів має Іод? 4. Яке значення для живих організмів має Магній? V. Домашнє завдання
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |