Мета: з’ясувати сутність граничної корисності споживчого блага та розподілу бюджету для отримання граничної корисності. Обладнання: наочний матеріал, картки з індивідуальними завданнями, крейда. Основні поняття: загальна та гранична корисність, бюджет споживача. Тип уроку: комбінований. Хід уроку I. Організаційний момент 1. Облік відвідування 2. Перевірка домашнього завдання 3. Повідомлення теми й мети уроку II. Актуалізація опорних знань і вмінь • Що таке корисність товару (споживчого блага)? • Чи можуть різні товари мати однакову корисність? Наведіть приклади таких товарів. • Чи можна стверджувати, що корисність товару змінюється залежно від зміни ціни? • Як необмежене вживання якого-небудь товару впливає на оцінку його корисності? (Наведіть приклади.) • Якщо вам доводилося самостійно вибирати та купувати продукти, як саме ви розподіляли надані вам гроші? III. Формування нових знань Запис на дошці: «Величина одного й того самого задоволення постійно зменшується, аж до насиченості, у міру того як ми без перешкод отримуємо це задоволення.» (Г. Госсен) Згадайте про властивості товарів (споживчих благ), а саме про їх вартість і корисність. План викладу нового матеріалу 1. Загальна корисність (TU), яка зростає зі збільшенням споживання певного товару 2. Гранична корисність (MU) від споживання кожної додаткової одиниці певного товару 3. Бюджет споживача. Розподіл бюджету 4. Другий закон Госсена для оцінювання рівноваги споживача Корисність — це суб’єктивне поняття, тобто корисність певного товару не буде однаковою для різних людей (наприклад, окуляри для корекції зору або ортопедичне взуття) або й для людини в різний період часу (парасолька від сонця або тепла куртка влітку та взимку). Загальна корисність (TU) — це корисність, яку одержує споживач від усіх спожитих одиниць товару. Гранична корисність (MU) — це додаткова корисність, яку одержує споживач від однієї додаткової одиниці товару. Характеризувати будь-якого споживача можна за раціональністю, бюджетними обмеженнями, уподобаннями щодо запропонованих ринком товарів і наявними цінами. IV. Закріплення знань учнів 1. Визначте, який варіант значень загальної корисності ілюструє закон спадної граничної корисності: а) 22, 32, 42, 52; б) 8, 15, 20, 23; в) 10, 12, 16, 20; г) 2, 4, 7, 10. 2. Поясніть, які чинники сприяють зменшенню граничної корисності в разі споживання таких товарів: а) бутербродів; б) морозива; в) білих сорочок; г) букетів квітів; д) зимових капелюхів. 3. Згадавши казку «Квітка-семиквітка», прокоментуйте з точки зору корисності отримання дівчинкою іграшок з усього світу. (Дайте графічну ілюстрацію.) V. Домашнє завдання Опрацювавши теоретичний матеріал, виконайте такі завдання. 1. Обчисліть граничну корисність і заповніть таблицю. 2. Дмитро купує сік за ціною 2 грн за склянку і тістечка за ціною 5 грн/шт. Гранична корисність останніх одиниць цих товарів становить 20 і 40 ютилів відповідно. Чи одержує Дмитро максимальну корисність від придбаних товарів? Як він повинен перерозподілити свої витрати між цими двома товарами?
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |