Мета: ознайомити учнів з ринком природних ресурсів, виявити його особливості. Обладнання: наочний матеріал, крейда, картки з індивідуальними завданнями. Основні поняття: земля, ринок землі, рента, диференційна рента I, диференційна рента II. Тип уроку: комбінований. Хід уроку I. Організаційний момент 1. Облік відвідування 2. Перевірка домашнього завдання 3. Повідомлення теми й мети уроку II. Актуалізація опорних знань і вмінь • Чому земля не є безкоштовним ресурсом, як повітря та сонячне світло? • Поміркуйте, чи є позитивним факт використання землі приватними підприємцями. III. Формування нових знань На ринку факторів виробництва земля, її ресурси й нерухомість — це ресурс, який не має альтернативних замінників. Земля — це ресурс, що не відновлюється, а існує як природний обмежений об’єкт. Ринок землі й нерухомості — сукупність економічних відносин з приводу володіння землею, базою яких є економічна рента, що становить ціну землі.
Рента — дохід, одержуваний у результаті використання ресурсів, кількість яких жорстко обмежена, тобто пропозиція ресурсів — нееластична або малоеластична (крива пропозиції має вигляд абсолютно вертикальної лінії).
Головні умови появи ренти 1. Обмеженість родючих земель. 2. Монополія на землю. 3. Невідтворюваність. Оскільки власник землі постійно одержує дохід у формі ренти, він продає свою ділянку за таку суму, яка у вигляді банківського відсотка на депозит приноситиме дохід, не менший за розмір ренти. Розповідь учителя про відмінності диференційної ренти. IV. Закріплення знань учнів Зробіть необхідні розрахунки та визначте ціну ділянки землі, яка щороку приносить ренту в розмірі 26 тис. грн. Норма позикового відсотка становить 13 %.
V. Домашнє завдання 1. Поясніть, чому ціна землі безпосередньо залежить від розміру земельної ренти. Наведіть приклади. 2. Поясніть різницю між поняттями «рента» і «ціна землі».
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |