Розв’язання задач. Підготовка до контрольної роботи
Мета: узагальнити та систематизувати навчальний матеріал з вивченої теми, скорегувати знання учнів, підготувати їх до виконання контрольної роботи.
Тип уроку: урок узагальнення, систематизації знань учнів, удосконалення навичок розв’язання задач.
Обладнання та наочність: картки із задачами, які розв’язуються на уроці.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Актуалізація опорних знань та умінь
Запитання для фронтального опитування
Дайте визначення електричного заряду.
Опишіть властивості електричного заряду.
Що називають електризацією? Які існують види електризації?
Що називають електричним полем?
Як дізнатися, що в даній точці простору існує електричне поле?
Сформулюйте закон збереження електричного заряду.
Поясніть, чому заряджене тіло завжди притягує незаряджений металевий предмет.
Сформулюйте закон Кулона.
ІV. Розв’язання задач.
До позитивно зарядженої металевої кульки, яка висить на шовковій нитці, доторкнулися позитивно зарядженою скляною паличкою. Заряд кульки збільшився. Як змінювалася кількість протонів або електронів у кульці при збільшенні позитивного заряду?
Нейтральна крапля води розділилася на дві краплі. Заряд першої краплі дорівнює –3е. Чому дорівнює заряд другої краплі? Поясніть.
Два заряди по 20 мкКл відштовхуються із силою 50 мН. На якій відстані знаходяться заряди?
Металеву консервну банку помістили в електричне поле. Чи існує поле всередині банки? Відповідь обґрунтуйте.
Дві маленькі металеві кульки знаходяться на відстані 1 см. Якою буде сила взаємодії між ними, якщо п’ять мільярдів електронів з однієї кульки перенести на іншу?
Дві однакові кульки мають заряди 7q та –15q. Кульки з’єднують між собою та знову розводять на ту ж саму відстань. Як змінилася сила взаємодії кульок?
Дві однакових кульки підвішені на нитці. Маса кульок дорівнює 300 мг, а відстань між ними — 4 см. Знайдіть сили натягу кожної нитки, якщо заряд кожної кульки дорівнює 15 нКл.
V. Підбиття підсумків уроку
VI. Домашнє завдання
Завдання за підручником. Виписати, вивчити формули з теми.
Завдання за задачником.
Додаткове завдання. Підготуйте інформацію про антистатики.