Мета: продовжити вивчення життєвого шляху та досягнень знаменитих земляків, причин, що призвели до їх відкриттів на благо своєї землі та наслідків цих відкриттів; вчитися працювати у групі – збирати,обробляти та узагальнювати інформацію; вчитися працювати з ІКТ, створюючи презентації та інші наочні посібники,виховувати повагу до надбань своєї землі, свідоме бережливе ставлення до природи. Тип уроку: комбінований Обладнання: підручник, карти та атласи, словники, довідники, газети та журнали, енциклопедії, презентація «Що в імені твоєму, ріднокраю?» Опорні та базові поняття:картографія, землезнавство,геологія Географічна номенклатура: Дніпропетровська область Зміст уроку: І.Організаційний момент: перевірка присутності учнів, їх підготовка до уроку,організація уваги учнів, психологічний настрій на роботу. ІІ.Актуалізація опорних знань і вмінь учнів Прийом «Бліц-опитування»
ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів Розповідь вчителя Нам, звичайно, відомі імена великих мандрівників, дослідників різних куточків нашої планети – Христофора Колумба, Фернана Магеллана,Вітуса Берінга, Фаддея Белінсгаузена, Івана Крузенштерна, українців Миколи Міклухо-Маклая, Степана Рудницького та багатьох інших. А чи знаєте ви імена людей, які досліджували та відкривали наш край, нашу Дніпропетровщину? Адже ж наш край не одразу став обжитим та відомим. Проходили епохи, які його змінювали. І ці зміни ми можемо спостерігати та вивчати лише завдяки людям, які досліджували природу та суспільство , населення та господарство. Ці люди географи за покликанням та духом. Отож, хто ж були дослідники Придніпров’я? IV. Вивчення нового матеріалу. Прийом «Географічний семінар» Учні разом з вчителем обговорюють всіх дослідників Дніпропетровщини, етапи їх географічних відкриттів. Відбирають лише ту інформацію, яка потрібна для створення презентації «Краєзнавці Придніпров’я», компонуючи її за змістом, інформативністю та першочерговістю. Прийом «Робота в групах» Вчитель ділить клас на 7 груп. Кожна група обирає собі по 2 дослідника і обговорюючи, залишає лише визначні факти географічних відкриттів для створення презентації. Прийом «Історична довідка» Ще одним із важливих символів території є її географічні назви – топоніми, які є цікавим об’єктом наукових географічних досліджень. Географічні назви можуть розглядатися як окремі слова, як джерела історичних відомостей, як характеристика географічних умов минулого і сучасного. Бо їм притаманна географічна «прив’язаність». Географічні назви приховують в собі мудрість народу й історичну давнину, а також загадки української мови. На всі ці питання дає відповідь наука топоніміка (від грецькогоtopos –місце, місцевість, і onima – ім’я )- наука про назви місць, що займається вивченням походження, розвитку сучасного стану, смислового значення назв.
Прийом «Шпаргалка» Користуючись підручником учні створюють конспект-шпаргалку, заповнюючи таблицю:
V.Закріплення вивченого матеріалу Прийом «Проблемне питання» - Чи доцільно змінювати назви населених пунктів (наприклад Дніпроптровськ на Січеслав) Чому? Відповідь обґрунтуйте. VI.Підсумок уроку. - З багатьма населеними пунктами нашого краю пов’язане життя і діяльність письменників і поетів, мандрівників та першовідкривачів регіону, імена яких відомі в усьому світі. Ці люди внесли свій вагомий вклад у дослідження нашого краю. Жили та працювали тут, примножували його багатства. - Перегляд презентації «Дослідники Дніпропетровщини» VII. Домашнє завдання - Опрацювати відповідний матеріал підручника, конспект Автор: Бондаренко Людмила Анатоліївна
| ||||||||||||||||||||||
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |