Мета: розвивати усне та писемне зв’язне мовлення, творчі здібності учнів; повторити вивчений матеріал; учити писати твори-листи до літературних героїв або письменників. Обладнання: аркуші із завданнями для проведення «Каруселі». Тип уроку: розвиток зв’язного мовлення. Кожна епоха породжує свого героя. Корейське прислів’я Людина є таїна. Її треба розгадати, і якщо будеш її розгадувати все життя, не кажи, що згаяв час; я займаюся цією таїною, бо ж хочу бути людиною. Ф. Достоєвський Хід уроку І. Узагальнення та систематизація знань 1. «Карусель». Робота в 5 групах Запитання для «Каруселі» 1) Чи може для вас особисто внутрішній світ Байрона правити за ідеал (зразок) інтенсивності і насиченості духовного життя? Що ви приймаєте в його внутрішньому світі, що вам здається надмірним? Чому? 2) Охарактеризуйте ліричного героя Байрона на прикладі одного з віршів. У чому виявляється свобода ліричного самовираження поета? 3) Якого нового значення надає Байрон у вірші «Прометей» слову «титан»? Які риси характеру героя поет оспівує? У чому Прометей Байрона споріднений із самим Байроном? 4) Як настрій «світової скорботи» в поезії Байрона відповідав історичній реальності початку ХІХ ст.? 5) Якими джерелами користувались Байрон і Гюго під час написання творів про гетьмана Мазепу? Чому їх зацікавила постать українського гетьмана? Чим, крім назви, схожі їхні поеми і чим вони відрізняються? Примітка. Беручи до уваги складність запитань, час для роботи над кожним запитанням збільшується. 2. Лист до літературного героя або автора (робота в парах) II. Мотивація навчальної діяльності У ч и т е л ь. «Кожна епоха породжує свого героя». Так стверджує корейське прислів’я. А Ф. Достоєвський сказав: «Людина є таїна. Її треба розгадати, і якщо будеш її розгадувати все життя, не кажи, що згаяв час; я займаюся цією таїною, бо ж хочу бути людиною». Таїна людського життя є дійсно незбагненною. Напевно, її намагатимуться розгадати ще не одне століття. На попередніх уроках ми знайомились із поглядами Байрона на людину та її призначення. Ф. Достоєвський про нього сказав: «Байронізм хоч і був короткочасним, але великим, святим і необхідним явищем у житті європейського людства, та мало й не всього людства. Байронізм з’явився у хвилину жахливої нудьги людей, розчарування, майже відчаю… Старі кумири лежали розбиті. У цю хвилину й явився великий та могутній геній, пристрасний поет. У його звуках лунала тодішня нудьга людства…» ІІІ. Рефлексія Підбиття підсумків. «Мікрофон» IV. Домашнє завдання Підготувати повідомлення про життя та творчість Адама Міцкевича; для учня-«історика» — підготувати повідомлення про ситуацію в Європі, насамперед у Польщі, першої половини ХІХ ст.
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |