Мета: залучення учнів, учителів та батьків до спільної діяльності, з метою вивчення структури, ролі та значення Європейського Союзу; поглибити знання учнів з історії, географії, економіки, культури країн Європи; формувати в учнів розуміння необхідності інтеграції України до європейської співдружності; розвивати пізнавальні, інтелектуальні, творчі здібності учнів. |
Мета: узагальнення знань зі шкільного курсу географії; надання учням можливості виявити кмітливість, винахідливість та творчу активність; формування цікавості до вивчення географії. |
Прикладом нетрадиційної форми проведення фрагменту уроку може бути гра «Перший мільйон» (за сценарієм інтелектуальної телевізійної гри). Правила гри подібні, хоча кожен учитель може індивідуально вносити щось своє, виходячи з умов і ситуації. В цьому варіанті 12 запитань замість 15, оскільки в школі 12-бальна система оцінювання навчальних досягнень учнів. Учні мають право на три підказки: «50 : 50»; «телефонний дзвінок»; «допомога класу». |
Мета: висвітлити суть задуму повісті "Гобсек", розвивати вміння висловлювати, і обстоювати бажання власні думки; виховувати бажання протистояти суспільному злі; сприяти засвоєнню моральних цінностей. |
Мета: ознайомити учнів зі сторінками життєвого й творчого шляху письменника; періодами життя, пов'язаними з Україною; розкрити універсальність задуму «Людської комедії», тематику, проблематику, своєрідність творів епопеї; розвивати навички роботи з біографічним матеріалом та складання хронологічної таблиці; закріпити знання,_з теорії літератури; виховувати зацікавленість учнів до творчого спадку письменника. |
Мета: ознайомитися із історією написання, джерелами створення, композиційно-сюжетними елементами повісті; допомогти збагнути неповторність і самобутність гуцулів, розкрити пантеїзм світобачення, роль образу природи, красу людських почуттів і деспотизм антигуманних звичаїв, вагу справжніх духовних цінностей; удосконалювати навички і вміння ідейно-художнього аналізу епічного твору його символів та образів, мовного колориту, синтезувати і аналізувати думки, сприяти розвитку навичок спілкування, вміння висловлюватися, критично мислити, переконувати й вести дискусію; виховувати любов до мистецтва слова, естетичне сприйняття світу і людини в ньому, гуманістичні погляди. |
Мета. Розкрити зміст твору, на основі ідейно-психологічного аналізу твору підвести учнів до розуміння авторської думки про моральну відповідальність людини за право на щастя, допомогти осмислити й визначити художню цінність твору, розвивати самостійність, доказовість суджень, сприяти вихованню відповідальності за свої вчинки |
Мета: Домогтися осмислення філософських категорій життя і смерті на сторінках повісті «Тіні забутих предків», порівняти бачення даної проблеми у її творах інтимної лірики інших письменників, власне учнів. Розвивати вміння дітей правильно, чітко, послідовно висловлюватись; їх філософське мислення, життєві компетенції; самостійно працювати з літературою. Виховувати почуття гідності, людяності, вміння любити по-справжньому, віру в свої творчі можливості. |
Орієнтовний план ведення диспуту |
Доцільність обговорення проблеми пов'язана з дивовижною живучістю ідеологічного гримування повісті під соціалістичну агітку: мовляв, причиною трагедії була приватна власність на землю, отже — геть приватну власність, бо через неї люди перестріляють один одного. |